Auteur Topic: The Cotswolds  (gelezen 720 keer)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
The Cotswolds
« Gepost op: 02 mrt 2019, 13:16 »
Over 2 weken toch weer de boot naar de overkant. € 300 voor een retourtje met Stena naar Harwich met hut en auto kon ik toch niet laten lopen. Dan die maar voor Schotland doen (dat blijft wel liggen) en voor een volgende witte vlek, de Cotswolds.

Dat gebied ten westen van Oxford staat bekend om zijn pittoreske dorpjes waar ook veel tv-opnames vandaan komen. Het strekt zich uit over de county's Glouchestershire -Somerset-Warwickshire- Oxfordshire en Worchestershire. Het moet erg fotogeniek zijn.
We gaan het weer zien. Ook weer een week om te snuiven.

Heb al een hotel in Cirencester. Als er tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: The Cotswolds
« Reactie #1 Gepost op: 26 mrt 2019, 11:56 »
Nou Anglofielen, dit stukje UK kan ik ook aanraden. Qua landschap niet erg spectaculair maar het is of je in een openluchtmuseum verblijft. Zulke schattige dorpjes, een andere wereld. Nou was het waarschijnlijk toeval maar in het hotel leek het wel of de tijd had stilgestaan. Van die traditionele Engelsen met hoedjes in tea-time, alsof ze ingehuurd waren. Nou heb ik met de auto rondgereden maar je schijnt er ook te kunnen wandelen. Er is een Cotswold-trail)

Ze hadden er zelfs een distillery, de Cotswolds (in Shipston-on-Stour).

Mooi rondje en veel dorpjes als Bibury, Upper en Lower Slaughter, Stow-on-the-World, Painswick, Burford, Broadway, Snowshill etcetera etcetera.

Bourton on the Water (gepromoot als een soort Giethoorn) is wel een beetje druk (toeristisch uitgemolken).

En onder het nabijgelegen Oxford (die stad viel me nogal tegen, niks aparts) leuke plaatsen waar ze o.a. Midsomer Murders opnemen.

Cotswolds is de omgeving die men als decor gebruikt voor series als Father Brown, Poldark, Downtown Abbey en enkele afleveringen van Poiriot. En in tegenstelling tot in Oxford hoeven ze niet zoveel dingen weg te halen behalve auto's, het decor is al klaar.