Auteur Topic: Reisverslag Cornwall  (gelezen 14469 keer)

Sonnie

• Gast
Reisverslag Cornwall
« Gepost op: 09 jun 2009, 10:59 »
Misschien zijn er mensen die het leuk vinden om ons reisverslag van onze trip naar Cornwall in 2006 te lezen/bekijken. Het was een geweldige vakantie en ik kan het gebied echt aanraden! Het is hier en daar (vooral de Noord-kust) wat toeristisch aan het worden, maar dat is dus eigenlijk wel terecht  ;) Het zijn trouwens voornamelijk toeristen uit eigen land..

Het verslag is hier te vinden: http://www.sonnie-tieske.nl/verslagen/cornwal%202006/cornwall.html

We gaan zeker nog een keer terug!  :icon_sunny:

Freebird

• Gast
Re: Reisverslag Cornwall
« Reactie #1 Gepost op: 09 jun 2009, 18:37 »
Toto en ik waren hier ook op onze rondreis door Zuid-Engeland in hetlzelfde 2006 en we herkenden best wat plekken. Erg leuk verslag en het leest zeker prettig. Mooie tent ook trouwens.  :icon_thumleft:

ItSwarteSkiep

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 09 jun 2009, 21:27 »
Wij hebben in 1991 onze wittebroods-weken in Cornwall en Devon doorgebracht. Ik herken veel van jouw foto's, maar we hebben ook nog genoeg 'gemist', zie ik. Mooi verslag hoor !!  Kunnen we ook zoiets verwachten van jullie schotlandvakantie dit jaar ??  :hello2:

Sonnie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 09 jun 2009, 21:37 »
Jazeker!! We proberen iedere vakantie uitgebreid vast te leggen in woord en beeld. Ik ben 'verplicht' iedere dag een dagboekje bij te houden en ik zorg er voor ook genoeg plaatsnamen en zo er bij te vermelden. Als we dan thuis komen maken we een fotoselectie en zet Thijs mijn teksten er bij. Hij verrijkt ze hier en daar ook nog wat.
We vinden het zelf vooral ook erg leuk om terug te lezen! Zo weten we nog precies wat we allemaal gedaan hebben en waar we nog een keertje naar terug willen  ;) Maar we krijgen toch vaak erg leuke reacties van bekenden en onbekenden!

Dit jaar misschien een nog geavanceerder verslag aangezien we nu een wandelGPS hebben en ik een mapje heb aangelegd met wandelingen die ik ook voor de Garmin gedownload heb. De wandelingen die we gaan doen kunnen we dus ook nog eens gaan laten zien op een kaart of zo iets. Eens kijken wat voor leuke dingen we daar mee kunnen gaan doen  :hello2:

Toeter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 jun 2009, 00:32 »
Leuk verslag, met mooie foto's. Ben benieuwd naar je verslag over Schotland.

Toeter

danielGS

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 18 dec 2009, 15:22 »
heel mooi verslag  :icon_thumleft:

:hello2: :hello2: in mei 2010 gaan we voor een weekje met onze motoren die richting uit  ;)

Sonnie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 dec 2009, 12:08 »
Te gek! Ondanks dat het wat toeristischer is dan Schotland op een bepaalde manier, is het daar ook echt super  :notworthy:

Danny

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 19 dec 2009, 20:58 »
Leuk verslag en wat een mooie foto's  :confused2: :o Cornwall schuift zeker omhoog op mijn reis verlanglijstje. :evil5:
Danny  :wave: :bagpipe

Sonnie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 dec 2009, 10:50 »
Thanx! We hebben er wel eens aan gedacht om het Tourist Board van Cornwall om provisie te vragen  :laughing8: We hebben al best veel mensen die kant op 'gestuurd' door ons verslag  :hypocriet :D ;)

SnEm

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 23 dec 2009, 14:41 »
Mooie trip!

Ik was in 2000 in Cornwall, heb er een zeer mooie herinnering aan overgehouden. 

Wij waren vanuit London vertrokken, via Bristol en zo het noorden Cornwall binnegereden langs de kust tot aan land's end en dan via het zuiden terug richting London via Dartmoor forest gereden, heel mooie trip!
Mocht je nog's terugkeren raad ik zeker St Nectan's Glen aan, prachtige waterval! Dat is in de buurt van Tintagel, wat trouwens ook de moeite is...met al de Arthurian Tales enzo, echt leuk!
Toen wij er waren, was het Eden Project nog in aanbouw...
Ook toen de Screech Owl Sanctuary bezocht, indrukwekkende beesten!!!! En ook enorm genoten van al de neolithische plaatsen!
Aan de Lizard heb ik een zeer grappige herinnering, daar boven aan de parking was er een restaurantje, man...wat'n borden, "Sorry we don't do small portions here" klonk het!
Jullie hebben blijkbaar veel geluk gehad met het weer! Toen wij er waren, 5 dagen regen 2 droge...so much for the Gulf stream hahaha

Cornwall rocks!!! :hello2:

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 23 dec 2009, 20:38 »
Hallo

Sonnie,
            Leuk verslag hebben jullie van van de vakantie gemaakt.
            Het ziet er goed uit en leest lekker weg.
            Mooie foto's ook zeg.
            De herinneringen laten me blijkbaar ook wat in de steek,
            Heb bijna exact zo'n foto gemaakt als jullie 2e van het Minack Theatre.
            Wist niet meer dat het zo groot was (waren er iets van 15 jaar geleden)

Petra