Auteur Topic: Het weer in Schotland?  (gelezen 11827 keer)

Serah

• Gast
Het weer in Schotland?
« Gepost op: 18 jan 2008, 18:36 »
Hallo allemaal,

Ik en mijn beste vriendin willen graag in dit najaar de Macbackback 5 days tour doen.
We kregen onlangs te horen dat je in die periode vooral NIET daarheen moet omdat je dan alleen maar superslecht weer hebt. Nu weten we natuurlijk dat het weer echt niet denderend is daar. Maar is het in die tijd echt enorm dom om te gaan? Hebben jullie daar ervaring mee?
Alvast super bedankt!

Groetjes,
Serah

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Het weer in Schotland?
« Reactie #1 Gepost op: 18 jan 2008, 20:09 »
Hallo allemaal,

Ik en mijn beste vriendin willen graag in dit najaar de Macbackback 5 days tour doen.
We kregen onlangs te horen dat je in die periode vooral NIET daarheen moet omdat je dan alleen maar superslecht weer hebt. Nu weten we natuurlijk dat het weer echt niet denderend is daar. Maar is het in die tijd echt enorm dom om te gaan? Hebben jullie daar ervaring mee?
Alvast super bedankt!

Groetjes,
Serah
Leuk hoor,  mackbackpackerstour, je ziet ze regelmatig rijden.
Het weer kan net als in de zomer en in het voorjaar goed en/of slecht zijn, je kunt er echt geen zinnig woord van zeggen.
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben !

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 18 jan 2008, 20:11 »
Najaar : welke maanden ?
Er zijn enkele forummers naar Schotland geweest in september, en zij hadden blijkbaar goed weer.

Koen

Serah

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18 jan 2008, 20:28 »
Bedankt voor de snelle reacties!
Precieze maand weten we nog niet. We denken aan oktober/november...
Oke geen zinnig woord over te zeggen haha...nouja op goed geluk dan maar?
;)

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #4 Gepost op: 19 jan 2008, 11:09 »
Ach wat zal ik zeggen, ik ben een keertje in oktober geweest en toen was het prachtig helder droog weer maar ik heb ook eind oktober begin november dikke sneeuwval gehad en sommige wegen afgesloten vanwege de gladheid.

Dus blijft er 1 ding over de factor geluk en verder genieten maar!
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 19 jan 2008, 12:21 »
Neem vooral veel regenkleding mee; hoe meer je meeneemt, hoe groter de kans dat je het niet nodig hebt is volgens Murphy een wetmatigheid en da's nou net wat je nodig hebt, toch?

ieder weertype en elk seizoen heeft zijn charme in Schottiƫ, stel je eens een winterwandeling voor waarvan je "thuis"-komt in een lokale pub waar je met blauwbekkende koppen en een mok warme chocolademelk bij een knappend houtvuur mag ontdooien... Dat heb ik liever dan alle mooie zonovergoten strandvakanties die heel zuid-Europa mij kan bieden!

Heel veel plezier!

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 19 jan 2008, 12:50 »
Ik laat de warme choco melk maar staan en ga voor de wee dram om op te warmen  :)

Serah

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 19 jan 2008, 14:12 »
Hahaha, jullie maken me helemaal blij! Wat zeuren we nou! Alles heeft z'n charme als je in dat mooie Schotland rondreist!   :hello2:
Ben ook in Ierland 1000 keer natgeregent, maar kan me niet eens herinneren of dat afdeed van het plezier. Vast niet dan!   :aye

Thank you!

Liefs,
Serah

liesbeth

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 19 jan 2008, 23:38 »
Heel juist! Ach ja, alle zomervakanties die wij in Schotland doorbrachten zijn totaal verregend, maar in oktober vorig jaar hebben wij de hele week mooi herfst/winterweer gehad. Kwestie van geluk.... Verheug je en veel plezier!

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 20 jan 2008, 00:42 »
We hebben vandaag in Holyrood Park gelopen met een koude tegenwind maar het was nog telkens lekker om te doen.
Maakt ons weinig uit wat voor weer het is we gaan er toch wel op uit.

Zoals Billy Connolly zegt  " there is no such thing as bad weather, but there is such a thing as bad clothing"

Serah

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 20 jan 2008, 16:34 »
Hahaha, dat word mijn motto bij het inpakken!