Auteur Topic: naar glasgow  (gelezen 6126 keer)

Offline McErnootje

• Schotland fan
  • Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit
naar glasgow
« Gepost op: 22 mrt 2007, 16:19 »
wat is de goedkoopste vlucht naar glasgow? en waarvandaan vertrekt deze
is het te doen in 1 dag?
graag info

gerdamartijn

• Gast
Re: naar glasgow
« Reactie #1 Gepost op: 22 mrt 2007, 19:38 »
Nou,als je veel moet doen die dag(zaakjes vooruit regelen zeker ;)) is het misschien beter om vroeg daar aan te komen,en weer laat te vertrekken.

En de prijspakkers doen daar meestal niet aan. :sad1:

Offline McErnootje

• Schotland fan
  • Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit
« Reactie #2 Gepost op: 22 mrt 2007, 20:41 »
het zou eventueel het bezoeken van een beurs zijn.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #3 Gepost op: 22 mrt 2007, 21:42 »
Qua vervoer van het vliegveld via Central station (Glasgow - 30 minuten per bus; of Prestwick - 45 minuten per trein) is het goed te doen naar het SECC (neem aan dat de beurs daar gehouden wordt?). Vanaf Central Station ben je met de low level train daarna binnen 15 minuten bij het SECC.
Misschien ook een idee om wel een prijsvechter te nemen (laat heen) en dan in het EuroHostel (vlakbij Central Station) te blijven, misschien dat dat nog goedkoper uitkomt dan een dure vlucht vroeg heen - laat terug. Maar dan ben je wel meer dagen 'kwijt' natuurlijk..

Offline Wynn

• Schotland fan
  • The Witch
« Reactie #4 Gepost op: 22 mrt 2007, 22:30 »
Via eurolines kun je met de bus ook weer in Glasgow komen.. ze hadden vorig jaar de route eruit gegooit en meerdere routes in Engeland, je kon alleen nog maar naar Londen en nog een plaatsje tussen de tunnel en Londen in. Maar sinds begin van het jaar zijn er weer reizen bijgekomen. Londen is nog wel steeds overstap plaats en je moet het niet erg vinden een dag te reizen.. slapen in de bus.. smorgens weg uit bijvoorbeeld Amsterdam om 8 uur is de volgende ochtend rond 7 uur in Glasgow.. daarna gaat de volgende bus om half 11 savonds terug naar Londen en vervolgens naar Nederland,

www.eurolines.nl

maar zoals gezegt slapen in de bus is niet eenvoudig en zeker niet als de hele bus vol zit ... daarnaast is het een lange zit.. het kost ongeveer 150 euro retour per persoon.. voordeel is dat je zelfs tot kort voor de reis kan boeken en dat de prijzen niet al hoger worden naarmate de vertrek datum in zicht komt... elke dag gaan bussen vanuit Amsterdam naar Londen en van daaruit naar de rest van de UK :)
There is no coincidence...

marieke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23 mrt 2007, 09:16 »
Mijn vriendin vliegt in hoogseizoen op Edingburgh met Easyjet (ochtend heen, avond terug) voor 160 euro, kan de moeite waard zijn om daarvandaan de trein naar Glasgow te nemen, maar ik meen dat met Transavia je op Glasgow kan vliegen voor ongeveer hetzelfde bedrag, maar zij vliegen niet alle dagen. (waardoor het voor haar dus niet uitkwam) :wave:

sylvia

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 26 mrt 2007, 21:51 »
ikzelf vlieg altijd met transavia naar glasgow prestwick. deze maatschappij is voor mij het voordeligste en ik ben er zeer tevreden over moet ik zeggen. voor een retour ticket betaal ik tussen de 100 en 130 euro. ligt eraan welke dag je vliegt.  kijk eens op transavia.com en wie weet....... weet alleen niet hoe het vanuit daar met het openbaar vervoer zit naar Glasgow. Ik weet dat er een station bij prestwick is en dat er een trein naar Glasgow gaat, maar verder zou ik niet weten hoe of wat. Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 27 mrt 2007, 11:50 »
Vanaf Vliegveld Weeze (Vlak over de grens bij Bergen/ Venlo) vliegt Ryanair rechtstreeks op Glasgow. Weeze wordt (een van de) nieuwe Ryanair vliegbasis in DLD.

Misschien woon je dichter bij Weeze dan Bij Schiphol of Eindhoven. Anyroad: meer keuze is lekker luxe, toch?

http://www.airport-weeze.de/index.php?lang=nl

Peter

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 mrt 2007, 08:04 »
en laat dat vliegveld nou net in mijn achtertuin liggen :laughing7:
nou jah, een half uurtje rijden :icon_smile:

Dus indien de zomervakantie bevalt, zullen we wellicht vaker een weekend tripje maken :tongue3:

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 30 mrt 2007, 11:32 »
... en da's nou net wat Toto enik ook al tegen elkaar riepen. Ook voor ons slechts een halfuurtje rijden vanuit "De Parel van Gelderland"... Cultivé, maar wel Parel, hé! :tongue3: