Auteur Topic: Aangeboden: Baan in Schotland  (gelezen 17492 keer)

Offline Freebird

• Schotland fan
Re: Aangeboden: Baan in Schotland
« Reactie #25 Gepost op: 20 mrt 2007, 15:15 »
Dacht ik ook eerst, Roald! Maar aan de andere kant, ik ben wel arbeidsloos sinds 1 maart en dat duurt me al veel te lang, dus ik heb het geprobeerd. Ik kon immers altijd nog nee zeggen als het "Dodgy" bleek te zijn...
Afijn, vandaag kreeg ik een nette mail met onderstaande bericht. I denk dus dat ik mezelf maar even in een flinke depressie gooi...

Dear John

thank you for your interest in Polaroid Eyewear. Unfortunately, we have sourced a candidate for this position. I am sorry for the confusion.

I would be happy to retain your details and consider them against any future vacancies if you would like me to do so. Please confirm. I would encourage you to continue consider Polaroid Eyewear as a potential employer.

Yours sincerely

Graeme

Graeme Ogle
Senior Human Resources Manager

Polaroid Eyewear

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 20 mrt 2007, 15:33 »
Hoezo depressie: hij biedt aan je gegevens te bewaren. Je bent dus niet bij voorbaat & helemaal uitgesloten van werk binnen dat bedrijf toch ? Misschien sloten je opleiding & ervaring onvoldoende aan op die ene vacature. Wat bedoelt ie trouwens met 'confusion' ? Leuke en toepasselijke naam heeft ie trouwens: Ogle betekent bij mijn weten 'gluren'. Voor iemand bij een brillenfabriek wel grappig.

Ach, ik heb ook al verschillende afwijzingen gehad; meest op basis van 'sorry geen ervaring'. Tegelijkertijd werk ik al weer bijna een jaar bij een bedrijf waar ik voor een simpele uitzendklus van een paar weken tot hooguit enkele maanden binnenkwam, en waar ze me nu al voor de tweede keer binnen dat jaar hebben gevraagd (gevráágd !) een nieuwe functie op te zetten. Ik bedoel: het kan onverwacht lopen ! (Met gepaste trots :hypocriet) Zonder lullig te willen doen, en vooral zonder bij te willen dragen aan een depressie: je zult nog wel meer afwijzingen krijgen. Maar: als je nergens op solliciteert, vind je zéker niks ! Succes !
Leven en laten leven

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 20 mrt 2007, 15:46 »
Joh! Gun mij even lekker mijn moment van depressie >:( voordat ik verder ga met gewoon ademhalen.  ;)

Ik denk dat de "confusion" erin zit dat ik gereageerd heb via deze website and de deadline voor reacties misschien al verlopen was. Of zo...
Anyway, ik had liever de baan dan een beleefde afwijzing en mijn gegevens bewaard, maar 't is tenminste iets. Hier krijg ik soms helemaal geen antwoord, terwijl ik al mijn brieven toch beleefd "u" schrijf...

In ieder geval heeft 'ie al een mailtje terug met de bevestiging dat ik graag wil dat hij mijn gegevens bewaard voor mogelijk toekomstige vacatures. "Netwerk uitbouwen" riepen ze bij UWV en ik dacht: "Goh!, 't is net werk..."

En je was correct wat Ogling betreft: het is inderdaad "gluren of begluren" en in die zin wat toepasselijk. Was ook mijn reden om wat argwanend te zijn, maar ik heb uiteindelijk toch solli geciteerd... :tongue3:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 20 mrt 2007, 16:00 »
Jammer Freebird, maar misschien ging dat ook wel een beetje erg snel? Er komen ongetwijfeld meer kansen!

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 20 mrt 2007, 16:38 »
Kop op joh, :icon_sunny: Dit is pas de 1e Schotse afwijzing.Wie weet..... Als je er  straks bent, (weliswaar  op vacantie) kan je jezelf her en der even...netwerkend :laughing7: ,laten zien. Ik zou daar ter plekke ook wat kranten enzo inzien,op zoek naar employment advertenties.

Wat een keurige afpoeier trouwens,daar kunnen ze hier inderdaad wat van leren :tongue3:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 20 mrt 2007, 17:20 »
Ja jammer Freebird, ik begrijp ook niet wat hij met confusion bedoeld.
De vacature was "vers van de pers" toen ik hem hier neerzette. Ik was benaderd om het aan zoveel mogelijk mensen mee te delen, dus vandaar ook dit forum, dus de deadline was absoluut nog niet verstreken.
Als je naar www.s1jobs.com gaat en daar als keyword "Dutch " invult, zie je dat ze om Dutchies zitten te " springen", het is vnl Callcenter werk, maar dat kan toch een goed begin zijn ?

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 20 mrt 2007, 17:35 »
Ik vind het wel netjes dat hij heeft gereageerd.  Al is het een afwijzing.
Zoals je zelf zegt : "Hier krijg ik soms helemaal geen antwoord, terwijl ik al mijn brieven toch beleefd "u" schrijf..."
En hij biedt aan om in hun bestand te blijven zitten voor eventueel toekomstige aanbiedingen. 
Doen !
Antwoorden !
Bevestigen !
Kunnen wij binnenkort bij jou om een zonnebril leuren als het mooi weer is in Schotland  :icon_smile:

Koen

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #32 Gepost op: 20 mrt 2007, 17:57 »
Jammer Freebird, maar Schotse kop op: er zijn nog plenty of jobs over the sea!

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 20 mrt 2007, 18:17 »
Ja maar dit was een schot in de roos... :laughing7:

Dank je voor die linkies voor callcenters, Andrea! Zeer bruikbaar. Ik verwijt niemand iets hoor. Da's waar veel mensen geen rekening mee houden. Als je solliciteerd is dat nog geen garantie dat je ook aangenomen wordt. Geloof me dat ik heel wat sollicitaites heb weggedaan. Dit is de meest beleefde afwijzing die ik heb gehad met nog een uitnodiging en aanmoediging om vooral te blijven kijken naar vacatures bij hen.

Ik ben intussen aangeland op het punt dat ik mijn grenzen wil verleggen om toch zo snel mogelijk aan de bak te komen; Ik zal wel moeten als ik mijn droom om te emigreren naar Schottië waar wil maken. Op avontuur gaan wil ik niet. En ik heb vorig jaar al gezien dat er erg veel lokale vacatures vaak voor de poort bij bedrijven worden gehangen of in etalages, prikborden en bij agency's. Genoeg werk te doen, als ik maar bereid ben de handen uit de mouwen te steken. Ik heb op een ander forum al gezegd: Liever een goede baan als dustbinman in Schotland dan werkloos in Nederland. De enige overjarige 40+ waar hier nog vraag naar is, is oude kaas... >:( ;)

Dus Freebird? Uithuilen en opnieuw beginnen!  :tongue3: