Auteur Topic: Aangeboden: Baan in Schotland  (gelezen 17493 keer)

Offline Fiona

• Schotland fan
Aangeboden: Baan in Schotland
« Gepost op: 02 mrt 2007, 17:42 »
Omdat ik weet dat er enkelen van jullie serieuze plannen hebben om naar Schotland te verhuizen, het volgende:
De zonnebrillen afdeling van Polaroid heeft een vacature voor een Nederlands sprekend persoon. De huidige werknemer vertrekt per 1 april, dus er is wel enigszins haast bij en ze hebben al te kennen te geven niet voor "relocatie" te zorgen. Ook in Schotland zelf is de baan aangeboden.
Het betreft een full time baan van 37,5 uur. Ik heb helaas geen salaris indicatie. Het bedrijf is gevestigd op het industrie terrein van Dumbarton, 20 km ten noord westen van Glasgow City Center en ca. 5 km ten zuiden van Loch Lomond. Het dichtsbijzijnde treinstation is Renton en het complete adres is:

Polaroid Eyewear
Vale of Leven Industrial Estate
Dumbarton
G82 3PW

Bij interesse dien je contact op te nemen met:

Graeme Ogle
Senior Human Resources Manager

E-mail graeme.ogle@polaroid.com
Web www.polaroideyewear.com

De taak omschrijving is als volgt:

Key Responsibilities:

·        Deliver agreed levels of support and service to all customers (internal and external) using available systems and global processes to maximise customer satisfaction.

·        Provide internal and external customers with accurate and timely information with regard to products, application, availability etc.

·        Work closely with the logistics and purchasing department to ensure accurate and timely delivery of all orders

·        Contribute towards order to cash efficiency through performing soft collection activity on assigned customer accounts.

·        Record and resolve issues raised by customers

·        Communicate with other departments and functions as required to achieve business objectives

The successful candidate must have:

Ÿ     Fluency in English and Dutch (both written & verbal, to native level)

Ÿ     A proven track record with 3-5 years in a high profile customer service role

Ÿ     A good educational background

Ÿ     A high level of professionalism and credibility in dealing with both customers and colleagues at all levels within the organisation

Ÿ     A high level of keyboard skills and P.C. applications knowledge/aptitude

Succes.

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Aangeboden: Baan in Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 04 mrt 2007, 22:15 »
Niemand belangstelling??
Is het dan toch voor de meesten maar een droom die nooit werkelijkheid zal worden?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 04 mrt 2007, 23:10 »
Of "iedereen" is heel in het geheim aan het solliciteren ?????

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 04 mrt 2007, 23:20 »
moch,denk dat jullie allebei gelijk hebben :laughing7: Iedereen is in het geheim aan het fantaseren hoe het zou kunnen zijn,die baan ;)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #4 Gepost op: 05 mrt 2007, 06:15 »
Waarschijnlijk ligt het probleem bij "Fluency in English and Dutch (both written & verbal, to native level)" of bij "A proven track record with 3-5 years in a high profile customer service role".  :laughing7:

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 05 mrt 2007, 14:01 »
 :tongue3: I just applied for the job and send in my CV and letter of explanation.... :laughing7:

Nou maar hopen dat ze me -naast een baan- ook willen helpen met emigreren. Moet je voorstellen, lig in straks op mijn luchtbedje in Loch Lomond naar jullie te mailen met mijn nieuwe zonnebril op. :aye

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 05 mrt 2007, 16:30 »
:tongue3: I just applied for the job and send in my CV and letter of explanation.... :laughing7:

Echt waar?...spannend!!

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 05 mrt 2007, 16:55 »
echt waar... Ik ben namelijk per 1 maart gedwongen ontslagen a.g.v. collectief ontslag. Dus geen opzegtermijn. Daarnaast heb ik er goed met Toto over gesproken en zelfs als het betekend dat ik er voorlopig alleen naartoe ga (wonen op de camping gaat wel voor een maandje... of twee) voor ik haar laat overkomen, gaat ze akkoord en volgt me. Wat een vrouw! Spulletjes dan maar met minivrachten over in de vrije weekeinden; d'r zitter en 4 in een maand...  :drunken_smilie:

Moest wel vlug omdenken maar je moet toch ergens beginnen, niet? :dontknow:

Ik houdt jullie wel op de hoogte, maar om eerlijk te zijn heb ik weinig hoop; als ik de beslissing moest nemen had ik ook liever een reeds in Schottië wonende "Ollander" dan dat er eentje nog moest overkomen. Aan de andere kant missen ze dan wel een professionele, hoog gemotiveerde, prospect Schot.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 05 mrt 2007, 16:59 »
We duimen voor je :icon_thumleft:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 05 mrt 2007, 17:08 »
Spannend joh!  Succes en hou ons (uiteraard) op de hoogte :aye :icon_thumleft:

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 05 mrt 2007, 17:16 »
Cheers! Will do :wave:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 05 mrt 2007, 17:49 »
Ook van mij: veel succes.

Eisen lijken altijd hoog, is mijn ervaring, in de praktijk blijkt het meestal mee te vallen. Ik denk niet dat het veel uit maakt of je hier al woont of niet.
Het feit dat je wil emigreren zegt ook genoeg over de motivatie van iemand !

Als het doorgaat zal ik je wel ontmoeten, mijn echtgenoot werkt er .............

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 05 mrt 2007, 17:50 »
Moet je voorstellen, lig in straks op mijn luchtbedje in Loch Lomond naar jullie te mailen met mijn nieuwe zonnebril op. :aye

Een soort 2e Loch Ness? :o ;)

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 05 mrt 2007, 17:58 »
echt well! Concurrentie voor Nessie als het aan mij ligt...  :aye

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 05 mrt 2007, 18:11 »
Niet geschoten altijd mis Freebird. :icon_thumleft: :icon_thumleft:

sylvia

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 05 mrt 2007, 19:23 »
Ook namens mij heel veel succes en we gaan allemaal duimen voor je natuurlijk. En inderdaad Loch Lomond is helemaal super! Ben er een paar keer geweest nu, en het is zo mooi daar. Dus ja wie weet lig je daar straks wel met je nieuwe zonnebril op.  :)

Groetjes Sylvia

Offline McErnootje

• Schotland fan
  • Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit
« Reactie #16 Gepost op: 05 mrt 2007, 20:26 »
had graag gereageerd maar ik kan niet eerder weg dan dat mijn huis en bedrijf is verkocht.
tevens mogen mijn katten pas in juni naar nederland.
en mijn vrouw hier alleen achter laten hahahhaha vergeet het maar
 wacht op de volgende gelegenheid.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 06 mrt 2007, 07:55 »
succes Freebird,
ik duim ook voor je hoor.
Erg spannend allemaal.

paul larsson

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 06 mrt 2007, 12:13 »
Hoi Freebird,
Ook van mij veel Succes en ga ervoor .
Grtn Paul

marieke

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 06 mrt 2007, 14:25 »
Jeetje Freebird, dan komt het heel misschien al heel erg dichtbij die droom! Ik duim voor je. Je hebt vast een heel pakkende sollicitatie brief gestuurd vermoed ik gezien jouw schrijverscapaciteiten (hoewel zo'n brief doorgaans akelig formeel moet zijn ben ik bang). Ik ben er zeker van dat ze vast nieuwsgierig zijn naar jou als ze jouw brief onder ogen hebben!! Succes! :icon_colors:

€nette

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 12 mrt 2007, 15:23 »
Wat goed dat je dit aandurft ! Wij ( mijn gezin ) zitten weleens heerlijk te fantaseren over emigreren naar Schotland, maar daar blijft het dan ook bij. Ik zal voor je duimen !

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 12 mrt 2007, 16:46 »
Een dikke week onderweg en ik heb nog niets gehoord. Zal er straks eens een mailtje aan wagen...

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 12 mrt 2007, 23:09 »
Don't call us,we call you :laughing7:

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 13 mrt 2007, 08:41 »
Daar lijkt het wel op, ja :laughing7:

Maag goed, ik heb geen enkele illusie dat ik een populaire sollicitant ben dus het zal mij niets verbazen als ze het contact laten "doodbloeden". Dan kan ik altijd nog wraakgevoelens koesteren, de boel gaan stalken en op dit forum anti schotse sentimenten propageren... toch? Want dan hebben al die schottiërs het gedaan, natuurlijk... :tongue3:

Nee hoor, ik heb eigenlijk gesolliciterd met de gedachte mij te oriënteren op de Schotse arbeidsmarkt. Daarbij was ik ook bereid om een vlucht naar Glasgow te nemen, een autootje te huren, op gesprek te gaan, eventueel een B&B en de dag erop weer huiswaarts te vliegen. Ik had er zelfs al wat ponden voor gereserveerd.

Het ziet er echter naar uit dat ik die pondjes mag gebruiken om aan boord van de "Queen" te vergokken en te proberen mijn reisje "terug" te verdienen. Da's een traditie die al teruggaat tot onze reis met -indertijd- TorLine naar Göteburg en ik uit zo'n éénarmige bandiet (gokkast) een paarhonderd Kronor trok. Dát was een welkome aanvulling op het puber zakgeld dat ik toen bij elkaar geschoffeld had in mijn vakantiebaantje bij een tuinder (3 maanden schoffelen! sindsdien geen schoffel meer aangeraakt; ik asfalteer mijn tuinen tegenwoordig...)

De traditie wil tevens dat we nooit meer dan €10 offeren of de opbrengst onder de €25,=.

En zo kom ik van solliciteren tot gokken aan boord van de Queen... :aye

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 20 mrt 2007, 11:25 »
Heb je al wat gehoord, Freebird ? Ben benieuwd.

Trouwens, ik vertrouw deze vacature niet helemaal; ik bedoel: een zonnebrilfabriek ? In Schotland ?? :laughing7:
Leven en laten leven