Auteur Topic: Regen, schapen, heide en stieren  (gelezen 22881 keer)

Offline Roald

• Schotland fan
Re: Regen, schapen, heide en stieren
« Reactie #25 Gepost op: 07 mrt 2007, 17:32 »
Mooie foto's ! Maarreuh ... leg die Zwitserse Autobahn-vignetten achter de voorruit eens uit ?!?! :protest: Nota bene nog meervoud ook. Kan echt niet hoor ;).
Leven en laten leven

isapaardje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 07 mrt 2007, 18:55 »
Kan het je nog sterker vertellen.
We zijn al weer 6 jaar eregast van een Zwitsers dorp, waar we ook ieder jaar steevast naar toe gaan. Soms voor een paar dagen, soms voor meerdere weken (kamperen).

Dus vandaar die vignetten. Ieder jaar komt er eentje op de voorruit; dit jaar ook weer.

Schotland is maar een "bijvakantie" voor ons  :laughing7:

Maar wel een hele bijzonder dit jaar, want we zijn 15 jaar getrouwd als we in Schotland zijn  :bagpipe

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 08 mrt 2007, 09:16 »
Isapaardje... Ik heb zo'n donkergroen vermoeden dat je na je Schottië avontuur je abonnement op die Zwitserse visnett... eh.... vignetten gaat opzeggen... :aye  ... en helemaal als je er romantische herinneringen aan hebt naar aanleiding van je 15 jarig huwelijk :laughing7: :tongue3: :-[

isapaardje

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 08 mrt 2007, 14:24 »
Haha, nou eerst de on-romantische herinneringen van de vorige keer maar zien uit te wissen.

Toen was mijn partner ziek geworden (had ik geloof ik al verteld). Blaasontsteking en hele hoge koorts. En dat met temperaturen ver beneden de 10 graden, continu regen en alles klam in de tent. Dan nog dat gezweet van hem erbij en al met al dagen in een klammige natte slaapzak gelegen samen. Kon mijn lol toen niet op   :icon_colors:

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 08 mrt 2007, 14:30 »
Schotland is maar een "bijvakantie" voor ons  :laughing7:

Ik bewonder je moed; dat je dat hier zo maar durft neer te leggen ;D.

Offtopic maar ben nieuwsgierig: wat moet je doen om in Zwitserland eregast van een heel dorp te worden ?
Leven en laten leven

isapaardje

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 08 mrt 2007, 14:40 »
Vandaar de  :laughing7:

Eigenlijk hadden we dit jaar Schotland als hoofdvakantie willen doen, maar er kwam wat tussen en is het nu omgekeerd. Zwitserland 3 weken, Schotland 1 week.

Wat je moet doen om eregast te worden? Meer dan 20 jaar vakantievieren in dat dorp. Mijn partner kwam er al toen hij nog een baby was (met zijn ouders dan uiteraard) en dat is weer zo gekomen omdat zijn vader in de oorlog in Zwitserland is ondergebracht bij een familie omdat hij moest aansterken. Het land trok mij uiteindelijk ook en ik kom er graag. Ik kom er nog geen 20 jaar, maar omdat we getrouwd waren werden we vanzelf samen eregast ...

Je hebt er niets aan verder hoor. Ja je kunt lid worden van een of andere club (tegen zoveel frankjes per jaar) om dan korting te krijgen bij zaken waar je toch nooit komt. Maar het klinkt wel leuk om "eregast van Grindelwald" te vermelden.

En off topic of niet, ik plaats hier toch even een foto van ons favoriete dorpje  :laughing7:... lijkt zeker niet op Schotland, maar qua natuur is het er geweldig ...

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 08 mrt 2007, 18:03 »
"...Meer dan 20 jaar vakantievieren in dat dorp...

Tjonge! Je gaat dus eigenlijk vreemd als je naar Schottië gaat :icon_pale:
Heb je ze dat in Tirol ook verteld? Mag je gelijk je erelidmaatschap inleveren, denk ik.. ;) :tongue3:

Oh en die foto? Lijkt echt een beetje op Schottië, hoor... Goh! Hebben ze zelfs dat nageaapt daar in Tirolië...

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 08 mrt 2007, 19:38 »
Ach, het laatste vakantieland is toch ons Scotland.

Daarna wil je niet anders :laughing7:

isapaardje

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 08 mrt 2007, 20:27 »
Tirol  ?? :nono:

Tirol is Oostenrijk en Oostenrijk is absoluut niet te vergelijken met het ruige Zwitserland. Oostenrijk is te "gestoffeerd" zeggen wij altijd ... (misschien vergelijk Ierland/Schotland).

Om eerlijk te zijn zou ik wel in Schotland willen wonen en niet in Zwitserland. De bergen zijn prachtig, je kunt er heerlijk wandelen en we kennen er ondertussen enorm veel mensen (alleen daarom gaan we er al heen om even bij elkaar op "visite" te gaan ... nou ja even. Het is wel 850 km van huis). Maar ik zou er niet willen wonen (erg toeristisch ook, duur vooral verzekeringstechnisch).

Misschien wordt Schotland wel ooit het tweede vakantieland. Op dit moment willen we al zoveel doen dit jaar, dat we nu al keuzes moeten maken. En dan nog moeten we er iedere dag volop op uit om datgene te kunnen doen wat we willen. Maw ... we zullen sowieso nog een keer moeten.  :tongue3:

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 08 mrt 2007, 23:33 »
Om eerlijk te zijn zou ik wel in Schotland willen wonen en niet in Zwitserland.

In dat geval mag Zwitserland je eerste vakantieland zijn/blijven, hoor :icon_smile:. Nou, dan durf ik er ook wel voor uit te komen ;): ben ook wel in Zwitserland geweest, prachtig land.
Leven en laten leven

isapaardje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 09 mrt 2007, 09:50 »
 :laughing7:  :laughing7:

De Ardennen zijn ook mooi, evenals Noorwegen ...

Maar Schotland geeft je een apart gevoel dat je moet ervaren, want dat kun je niet omschrijven, en wat je nergens anders hebt; weer of geen weer. Maakt niet zoveel uit in dat land.

Het heeft altijd wel wat (voordeel van regen is sowieso dat je nauwelijks last hebt van midgies)

isapaardje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 09 mrt 2007, 15:51 »
Beeehhhh, nog even een "stukje video" ... Voor degene die nog moeten gaan; dit is de reden dat het soms niet echt opschiet op de openbare (tweebaans) weg  :laughing7:

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 09 mrt 2007, 18:51 »
Hmmmmm.... Shoarma paradise, baby... :tongue3:

johannesV

• Gast
Re:Regen, schapen, heide en stieren
« Reactie #38 Gepost op: 26 okt 2011, 10:01 »
Ik moet het inderdaad eens zijn met Isapaard! Zwitserland is inderdaad niet te vergelijken met Oostenrijk...
het enige voordeel wat ik wel meen, tussen Schotland en Zwitserland, is dat Zwitserland makkelijk aan te rijden is als je er woont!

Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen beide landen, ik wil graag in 1 van de twee landen me gaan vestigen!
Daarom ga ik vaak met het vliegtuig op en neer naar Zwitserland en naar Schotland! Trouwens je kan goedkoop vliegen via Flybe...
Tijdens mijn vakantie ga ik vaak bij deze aanbieder in een natuurlijk huisje zitten, zodat je precies weet hoe het reilt en zeilt!
Beide landen hebben de voordelen dat het zo verschrikkelijk rustgevend is, ik ben dan ook al met pensioen, en ik zou het heerlijk vinden om gewoon te genieten van de rust in een mooie omgeving!

Daarnaast vind ik het ook fijn dat er een andere valuta is integenstelling tot de Euro landen! Hiermee kan je grote voordelen boeken! zelfs nog