Auteur Topic: Regen, schapen, heide en stieren  (gelezen 23776 keer)

isapaardje

• Gast
Regen, schapen, heide en stieren
« Gepost op: 01 mrt 2007, 15:12 »
Huh? Stieren ... denken sommigen nu.
Ja de stieren langs de camping zullen me altijd bij blijven.

Ze hielden ons met hun krolse geloei (of hoe heet dat bij een koe) de halve nacht wakker. Overdag waren ze stil, dus ze waren ons geen eens opgevallen. Totdat we 's avonds opschrikken van een vreemd brommend geluid. "Wat is dat?" vragen we ons af. Het zwelt aan en aan en aan ... en na een aantal lachsalvo's vanuit onze slaapcabine en de tent naast ons, begon het behoorlijk te irriteren uiteindelijk. Wat kunnen die beesten een herrie maken ....

En overdag weer regen ... en nog eens regen.
We hadden 2 plaatsen bij ons vandaan een plas water staan dat al snel omgetoverd werd tot Loch Camping. Soms was hij maar een paar meter doorsnee, dan weer tientallen meters. Alles vochtig, mijn man uiteindelijk ziek met een blaasontsteking en altijd maar weer die regen.
En als de zon even door wilde breken kon je niet buiten zitten vanwege de talrijke vervelende mugjes.

Gingen we een single road weg op dan stonden we de halve tijd stil voor een kudde schapen.

Broerlief moest vaak uitstappen om schapenhekken op onze weg te openen en te sluiten ... dan reden we weer door de regen en de mist. Uiteindelijk was het buiten maar liefst 11 graden geworden !!!; het was warm die dag en dat voor eind juli  :laughing7: De heidepollen waaiden je om de oren (bij wijze van).

Hebben die nog wel genoten ?? vraagt u zich als lezer misschien af ...

Ja echt wel. Zo erg zelfs dat we dit jaar weer terug gaan. Schotland had ons hart gestolen. Het is er schitterend. Juist die regen en die schapen maakten het tot iets onvergeetbaars. De natuur is prachtig (met of zonder regen, het maakt in Schotland niet zo veel uit lijkt wel. Als het een beetje miezerde, maar wel 17 graden was, dan liep iedereen in een korte broek rond ... het was zomer haha).

Nee echt het was geweldig en dus voor herhaling vatbaar (maar dan wel in een huisje; niet meer met een tent)

:flag

Balmaha (in het zuiden langs Loch Lomond)

Buchanan castle in Drymen

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Regen, schapen, heide en stieren
« Reactie #1 Gepost op: 01 mrt 2007, 15:17 »
Ik hoop voor jullie dat het deze keer mooi weer zal zijn, want dan is alles nog 10x zo mooi!

isapaardje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 01 mrt 2007, 15:26 »
Och het weer kun je niet plannen. Je kunt alles bespreken en regelen, maar het weer is een grote variabele factor.

En eigenlijk kan ik wel zeggen dat het erger nooit kan worden  :tongue3:

Want al zouden we nu net zoveel regen hebben, dan hebben we deze keer in ieder geval droge kleding bij thuiskomst.

Het enige dat ik jammer vind is dat vele foto's toen mislukt waren, omdat altijd de flitslamp af ging vanwege het donkere sombere weer. Daarmee krijg je foto's met flitsogen, of voorgrond te erg belicht, of een blad aan de boom dat fel oplicht en het achterliggende object onzichtbaar maakt. Toen waren er nog geen digitale toestellen, dus zag je bij thuiskomst pas wat je had.

De eerste mooie zonsondergang die vakantie zagen we overigens pas op de overnachtingscamping in Birmingham. Ik hoop in Schotland dan dit jaar ook minimaal 1 mooie zonsondergang te zien.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 01 mrt 2007, 19:06 »
. Ik hoop in Schotland dan dit jaar ook minimaal 1 mooie zonsondergang te zien.

Ik verwachtte ook steeds hele mooie zonsopgangen, maar doordat we aan de kust zaten bij Mellon Udrigle was er veel mist vanuit het water :( ik heb er een keer een prachtige meegemaakt om half 5 's morgens. niemand geloofde mij, omdat het steeds zo mistig was, maar ik had bewijs, gefilmd en foto's  ;)

isapaardje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 01 mrt 2007, 21:55 »
Ik heb nav dit topic mijn foto album nog eens erbij gepakt.
Echt er is geen foto bij waar ook maar enigszins een beetje blauw (in de lucht) op te herkennen is.
Wel een keer een regenboog tegen een donkere lucht. Dat betekent dat we dus toch wel wat zon hebben gehad  :laughing7:

Mist hadden we pas in Ierland ... Niet normaal meer. En alleen in de ochtend, avond en vooral de nacht. Overdag het mooiste weer van de wereld. Maar inderdaad, ook dan geen zonsop- of ondergang.
In Noorwegen wel enkele mooie gehad.

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 01 mrt 2007, 22:03 »
Wat dachten jullie van deze lucht:

het is net de kaart van GB (gemaakt vlakbij Loch Ness). Meer foto's met fraaie luchten (vinden we zelf) op http://www.teije.nl/2006/sch/sch_foto_ne.htm

isapaardje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 01 mrt 2007, 22:41 »
Zulke hoop ik ook te maken.
Strak blauwe lucht is namelijk wel lekker om bruin te worden, maar niet om mooie foto's te maken.
En voor strak blauwe lucht gaan we niet naar Schotland.

Onderstaande foto heb ik vorig jaar op vakantie gemaakt ... "Nessie dook zomaar op in Duitsland"  :laughing7:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 01 mrt 2007, 22:43 »
Ik hoop in Schotland dan dit jaar ook minimaal 1 mooie zonsondergang te zien.

zoiets?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #8 Gepost op: 01 mrt 2007, 22:56 »
Mooi Ina, waar is dat?

Romantisch onder Greenan Castle bij Ayr is ook een aanrader voor een romantisch avondje uit  ;)

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 01 mrt 2007, 23:43 »
Mag ik ook een bijdrage leveren ? Foto 1 is genomen bij Loch Mhòr, een loch oostelijk van Loch Ness. Genomen vorig jaar oktober. Nummer 2 is in Glen Muick (spreek uit als 'Meck'), zuidwestelijk van Ballater, vorig jaar november.

Ik denk dat aan de westkust mooie zonsondergangen te zien zijn. Iemand bewijs daarvan ?
Leven en laten leven

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 02 mrt 2007, 10:01 »
Vorig jaar gemaakt in Ayrshire (@Sas. hierboven: inderdaad op het strand van Ayr):

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #11 Gepost op: 02 mrt 2007, 10:12 »
@Roald: mijn foto is inderdaad aan de westkust genomen. Gaat de zon niet altijd onder in het westen   :sunny:

Teije, wat een bekende foto's  :laughing7: Op het strand in Ayr zeker, mooi!  :aye

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 02 mrt 2007, 13:05 »
mijn foto is inderdaad aan de westkust genomen.

Oh ja, is ook zo, Ayr is kust :sign13:. Ik dacht meer aan de kust noordelijk van Oban, tot aan Durness, zoiets, maar dat had ik er dan bij moeten zetten. Vind het trouwens niet eerlijk dat mijn foto'tjes zo klein blijven en die van jullie meteen mooi groot afgebeeld worden  :'( :wink.
Leven en laten leven

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 02 mrt 2007, 13:19 »
Alsjeblieft Roald... :icon_salut:

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 02 mrt 2007, 14:47 »
Mooi Ina, waar is dat?

Shieldaig, vanaf een schitterend gratis campingkje (schrijf je dat zo?)

Scotland-lovers

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 02 mrt 2007, 14:52 »
Nee, Ina

Een gratis campingkje schrijf je altijd zo: "GRATIS CAMPINGKJE".

(in hoofdletters dus, liefst exacte locatie aangeven)

isapaardje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 02 mrt 2007, 14:59 »
Mooie foto's allemaal.
Die heb ik dus niet. .... Jammer dat ik ze niet digitaal heb (wat ik wel heb), want dan had je erg gelachen met al die grijze, mistige en regenfoto's. Alleen al daarmee haal je de ansichtkaarten eruit. Die hebben wat kleur in de lucht  :laughing7:

Maar hoop dit soort foto's dit jaar wel te krijgen. We zitten redelijk dicht bij de westkust, maar ja ... de zon gaat wel laat onder in mei. Als ik ze heb, plaats ik ze uiteraard.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 02 mrt 2007, 15:00 »
Shieldaig ligt aan het begin van de alternatieve route naar Applecross, aan Loch Torridon. Niet verder vertellen want het is maar een
 heel klein gratis campingkje

isapaardje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 02 mrt 2007, 15:43 »
Ik vond de vorige keer met 3 personen, een auto en 2 tenten voor 3 pond overnachten ook al erg dicht bij "gratis" komen ... (nabij Birmingham; niet zijnde schotland dus)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 02 mrt 2007, 20:22 »

geen idee meer hoe ik een foto neerzet, maar probeer het even zo!
of zo;

dit was rond kwart voor 5 's morgens. na 6 uur was het tot een uur of 10 erg mistig.
uitzicht op de baai bij mellon Udrigle (wester ross)

Ik heb het even voor je aangepast Wilma, plaatjes tussen zetten. Teije

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 04 mrt 2007, 16:35 »
ah, bedankt teije, het is iedere keer op een andere manier! ik zal het ooit wel leren?  :bonk

Offline mary

• Schotland fan
  • Mary Street...bestaat echt
« Reactie #21 Gepost op: 04 mrt 2007, 17:24 »
Isapaardje,wanneer je na zo'n Schotland-ervaring toch nog terug wilt gaan,ben je een ECHTE Schotland-lover.De volgende reis kan alleen maar meevallen :icon_sunny:

isapaardje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 07 mrt 2007, 13:37 »
Gisteravond toch nog even de video afgekeken .. hadden we dan helemaal geen zon?? Jawel. Niet veel, maar we hadden af en toe blauwe lucht met wat zon getuige onderstaande plaatjes.

Hoewel het laatste plaatje op bovenstaande foto gemaakt is met miezer/mist en 9 graden. Nabij Loch Tay (Killin). (eerste twee nabij Glen Coe).

Ik was toen toch bezig en heb gelijk wat meer "foto's" van de video gehaald (kwaliteit is daarom wat minder).

Onderstaand het soort weggetjes waar wij de voorkeur aan geven om een rondrit te maken:

Van die binnendoor-/schapenweggetjes zeg maar ... Heerlijk genieten !!

Een deel van de vakantie vond op de camping plaats. Links zie je "Loch Camping" dat met de dag groter werd. In het midden een kleine poging om muggenvrij te kunnen eten en rechts eindelijk dan toch wat zon en snel van profiteren:

En uiteraard mag de schaapskudde niet vergeten worden:

Links vissershuisjes in Easdale (nabij Oban), midden Glen Turret, rechts langs Loch ... eh weet ik niet meer.

En dan hieronder een zonsondergang in Birmingham op onze terugreis (overnachting camping) en de regenboog nabij Harwich (wachtend op de boot):

Geeft toch een klein beetje betere indruk van onze reis in 1998 ... niet alleen maar kommer en kwel ivm regen, loeiende stieren, kou en ziekte  :laughing7:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 07 mrt 2007, 16:09 »
1 groot voordeel,slechter kan het niet worden :laughing7:

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 07 mrt 2007, 16:39 »
Wat is het toch een vreselijk land waar we met zijn allen zo gek op zijn, he... :tongue3: