Auteur Topic: Hotelsites op internet: Ervaringen (pos. of neg.) gevraagd!  (gelezen 14297 keer)

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Uit een ander topic begreep ik dat Gerda wel eens bij bookings.com boekt.
Hoe zijn jullie ervaringen met de duizenden hotel-boek-sites die op internet te vinden zijn? Zelf streun ik ze meestal alleen af om daarna rechtstreeks bij het hotel zelf te boeken, op een of andere manier ontbreekt me nog het vertrouwen om het via een dergelijke website te boeken.

Hebben jullie positieve (of juist negatieve) ervaringen met sommige sites?

ina en hans

• Gast
Re: Hotelsites op internet: Ervaringen (pos. of neg.) gevraagd!
« Reactie #1 Gepost op: 13 sep 2009, 17:25 »
Heb 3 weken geleden vanuit schotland een booking gedaan via booking.com voor een hotel in newtonmore. Alles prima verlopen, was dit weekend.

Jurriaan

• Gast
Re:Hotelsites op internet: Ervaringen (pos. of neg.) gevraagd!
« Reactie #2 Gepost op: 26 jun 2010, 20:15 »
Hallo,

Ik zit aan de ander kant van het verhaal aangezien ik een Guest house run. Als je boekt via zo een website betaald de hotelier een commisie aan de website. sommige hoteliers hanteren daarom speciale prijzen voor deze websites. soms goedkooper met acties soms duurder. Kijk goed en shop around so to speak

Jurriaan

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #3 Gepost op: 30 jan 2020, 14:16 »
Een oud topic wat ik tegenkwam omdat ik weer aan de gang ga voor de volgende toer. Elke keer weer kijken naar boekingssites.

Bookings.com is best betrouwbaar, ik lees wel eens dat het bij een enkeling fout ging maar dat is peanuts. Niet onbetrouwbaarder dan de overnachtingsplaats zelf.

Het is een slimme organisatie. Ze rekenen de hotels/B&Bs ongeveer 15% commissie en dat loopt aardig in de papieren. En omdat ze machtig zijn is het vaak toch een must voor de accomodatie om ingeschreven te staan.

Nou heb ik veel overnachtingen per jaar en dat weet Bookings.com natuurlijk ook. In het begin deed ik aardig voor de accomodatie, na bookings.com ging ik naar de website om te kijken watdaar de prijs was. Als ik het niet meteen kon zien pech voor accomodatie, ik ga niet even uitgebreid mailen over hoe en wat. Moeten ze hun website maar duidelijker maken. Geldt ook voor die van Jurriaan, neem contact op staat er dan dat gaat zeeën van tijd kosten als dat bij iedereen moet.

Hadden ze wel een prijs dan moest die niet boven de bookingsprijs liggen wat ook nog wel eens voorkwam. Dus soms deed ik het zo.
Maar inmiddels heeft bookings dat ook door en nu komt het bijna niet meer voor dat de prijs hoger is, vaak zelfs lager. Want omdat ik daar blijkbaar een goede klant ben ben ik al ruim boven Genius Level2 en dan krijg je nog meer korting op sommige accomodaties. Hoe ze dat verrekenen met de accomodatie is hun zaak het gaat er mij over wat IK betaal.

Dus ben ik wat minder sociaal geworden, mede doordat de overnachtingsprijzen zeker in Schotland de pan uitrijzen, zo sociaal zijn ze dus ook niet naar mij denk ik dan. Wie weet wat mijn korting gaat worden boven de 100 overnachtingen waar ik al bijna tegenaan zit.

En bij al mijn overnachtingen tot op heden geen problemen gehad. Dus als je veel boekt daar wordt het relatief goedkoper.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 31 jan 2020, 06:39 »
Ter aanvulling: Naast de Schotse sites begin ik meestal met Trivago. Die heeft dan Bookings.com, Agoda, Expedia, Hotels .com en nog een paar.

Dan beperk ik mij meestal tot de eerste 3 bij allemaal goede ervaringen. De verschillen zijn er soms maar als b.v. Bookings een paar euro duurder bij het door mij geselecteerde hotel is kies ik toch soms voor Booking want zo stijgt mijn moyenne zogezegd. Expedia en Agoda doe ik maar sporadisch.

Hangt ook meestal af of ik alleen ben of met een vriend. Als ik alleen ben kijk ik naar 1 pk maar ook naar 2 pk voor alleen. Vaak scheelt het bijna niks en ben je beter af met een 2 pk want ik heb de ervaring dat als men weet dat je alleen bent dan zetten ze je in de bezemkast. Niet altijd maar een paar keer meegemaakt in Ierland en Nederland. Dan is het dus goedkoop is duurkoop.

Ben ik met een vriend dan moet ik 2 bedden hebben anders schiet het ook niet op en dat moet ik dan wel goed vastleggen. Ze zijn daar niet altijd duidelijk in.

Het makkelijkste is natuurlijk met mijn vriendin maar die mag niet in VK en Ierland komen want helaas alleen een Schengenvisum. Dus Schotland is voor mij altijd een dure keuze. Wel een mooie keuze dat wel anders zat ik hier niet hehe. Alleen Noorwegen en Zwitserland zijn duurder. In prijs/kwaliteit dan. Daar kom ik niet meer, dat is gekkenwerk.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #5 Gepost op: 19 jun 2020, 10:37 »
Wow haha, ja na 13 jaar is booking.com best okay hoor ;)

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 22 jun 2020, 18:58 »
Wow haha, ja na 13 jaar is booking.com best okay hoor ;)

wij boeken ook heel vaak bij Booking, maar verder ook niks...
op Tripadvisor doen alle onze bevindingen schrijven en niet meer op Booking,
die halen bij slechte ervaringen je review eraf......
dit jaar Wales 2023

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 28 jun 2020, 05:23 »
wij boeken ook heel vaak bij Booking, maar verder ook niks...
op Tripadvisor doen alle onze bevindingen schrijven en niet meer op Booking,
die halen bij slechte ervaringen je review eraf......
Dat is kwalijk maar zou me op zich weer niet verbazen. Het is ook wel lastig met die reviews. Je moet ze ook goed kunnen lezen.

Als er een negatieve reactie wordt gepost waar de persoonlijke rancune van afdruipt dan kan ik me er ook wat bij voorstellen. En of iemand aardig is of niet is heeft niet bij iedereen dezelfde associatie. En comfort heeft ook bij niet iedereen dezelfde associatie. Niet bij de accomodatie kunnen parkeren dan valt het al af na een paar negatieve ervaringen.
Een 10 is ook vaak net zo ongeloofwaardig dan een onvoldoende.

Persoonlijk kom ik als het heel goed is uit op rond 8,5. Als het een 9 is is het wel uitzonderlijk goed en voor een 10 moet het bijna gratis zijn, ik betaal er toch voor. In Engeland helemaal niet weinig. En natuurlijk een kleine toelichting erbij. Als het negatief voor mij was maar dat niet voor iedereen hoeft te zijn en andersom. Om de score te verklaren. Maar ik schrijf alleen als het me wordt gevraagd.