Auteur Topic: Vliegen :hoe ,waarmee te boeken ?  (gelezen 8024 keer)

original six

• Gast
Vliegen :hoe ,waarmee te boeken ?
« Gepost op: 26 feb 2007, 18:37 »
Zoals jullie wellicht hebben gelezen in de welkom rubriek gaan we voor onze aller aller eerste keer naar  :schface.
Edinburgh stad is onze bestemming en we hebben diverse reisfolders en internet sites doorgeploeterd maar
vele vragen komen tevoorschijn.
Hoop dat we jullie niet te veel afschrikken :-[ maar zouden toch zo graag jullie reacties lezen.

Van waaruit vertrekken? Schiphol? Weeze?Brussel? (wonen ong.20km van Weeze af).

Welke maatschappij is goed betrouwbaar EN voordelig??

Wat betekent in hemelsnaam N-E-T-L of K klasse in een vliegtuig?

Complete reis boeken(vlucht+hotel in centrum) bij wie is het verstandigst? we hebben een aantal citytrip reisfolders
(holland int.-buro britian-oad-jong intra) maar de keuze hierin is behoorlijk aan de prijs in vergelijking met internet D-reizen. Bij wie zouden jullie boeken of hebben jullie ooit geboekt?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.
Hans

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re: Vliegen :hoe ,waarmee te boeken ?
« Reactie #1 Gepost op: 26 feb 2007, 18:46 »
Wij hebben ooit onze eerste Schotland-vakantie bij OAD/D-reizen geboekt: hotelovernachtingen + vliegreis vanaf Schiphol met de KLM bij elkaar en dat kwam behoorlijk goedkoper uit dan een losse vliegreis en los het hotel regelen. Het kosste toen rond de 300 euro p.p. voor 5 nachten in hartje Glasgow + de vliegtickets.
Als je kiest voor een prijsvechter (waarvoor andere leden zeker tips hebben), geldt: losse hotelovernachtingen zijn via reisbureaus soms opmerklijk goedkoper dan bij het hotel zelf boeken (volgens mij heeft dat iets te maken dat een bureau gewoon een aantal kamers inkoopt ofzo?).

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 26 feb 2007, 20:51 »
Klopt Sas,soms is een combi via een reisburo goedkoper.
Het enige probleem is dat het vaak afhangt van de datum.Ze kopen een aantal kamers in per datum.Als je flexibel weg kan,is dat dan te proberen.

Zelf doe ik het zo.
-Eerst zoek ik een hotel uit in een reisgids of bij een reisorganisatie gewoon een hotel wat me aanspreekt.Meestal is dat ook inclusief vlucht.Met een paar data die ze nog vrij hebben.
-Dan de vlucht bij de diverse maatschappijen.
-Dan zoek ik bij booking.com of ze ook zoiets in de aanbieding hebben(die rekenen geen boekingskosten)

Hou ook rekening met vertrektijden van vluchten.Als je goedkoop kan vliegen en je komt aan om 9 uur s 'avonds dan mis je een hele dag.

Vooral met 4 of 5 dagen kies ik dan liever een iets duurdere vlucht die om 10 uur s'ochtends aankomt.
En die om 9 uur s 'avonds weer vertrekt. Win je mooi 2 dagen

Een beetje pielen,maar dan heb je ook wat(en ik ben een beetje een mieren..... :laughing7:)

Offline Albertus

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 26 feb 2007, 21:23 »
Gerda,

Ik vind niet dat je aan het mieren..... bent, want het aantal vrije dagen dat je hebt moet je zo efficient mogelijk besteden.
En als je toch kijkt dat overnachten best duur is, is het zeer verstandig daar even op te letten.

Groeten,

Bert

original six

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 28 feb 2007, 21:04 »
Hebben door jullie tips  :notworthy: :notworthy:  in ieder geval al besloten met KLM te vliegen daar KLM de meeste vluchten op 1 dag uitvoert.
Betekent kort gezegd dat we 's ochtends heel vroeg aan kunnen vliegen en 's avonds laat terug.
Zo maken we optimaal gebruik van de 5 dagen.

Wel wat duurder wellicht maar verdienen dan wel 2 dagen aan tijd.
Ook gaan we voor een pakket dus alles inèèn,is toch het makkelijkst en waarschijnlijk het voordeligst.
Veel reisorganisaties zijn intussen afgevallen en alleen oad-holland int & d-reizen zijn nog over.
bedanke dich en wordt vervolgd  ;)
Hans

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 feb 2007, 22:36 »
Wil hier geen reclame maken,maar ik zit zelf te Edinburghen,en vind de Jong Intra-tours ook wel leuke aanbiedingen hebben.Voor mijn hotel zijn ze de goedkoopste.Ben er nog niet uit of het pakket word of los  :sad1: :verward Ga mezelf en Bert verwennen met Hotel Frederick-House,denk ik. :hello2: :hello2:

original six

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 04 apr 2007, 18:05 »
Wil hier geen reclame maken,maar ik zit zelf te Edinburghen,en vind de Jong Intra-tours ook wel leuke aanbiedingen hebben.Voor mijn hotel zijn ze de goedkoopste.Ben er nog niet uit of het pakket word of los :sad1: :verward Ga mezelf en Bert verwennen met Hotel Frederick-House,denk ik. :hello2: :hello2:

We hebben geboekt bij Arke-vliegen met KLM- en verblijven in je raadt het al hotel frederick house :aye.
De vliegtijden geven de absolute doorslag en de prijs ? wel daar komen we wel overheen :icon_pale: :icon_pale:

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 05 apr 2007, 08:12 »
 :icon_thumleft: :icon_thumleft:

liesbeth

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 11 jul 2007, 22:15 »
We zouden met z'n vijven met de boot gaan (dfds) maar nu blijkt easy jet naar edinburg plus huurauto met onbeperkte km's goedkoper (en handiger) te zijn, ipv 330 km hoeven we nu maar 119 kms te rijden naar ons onderkomen..... Voor degene die in Edinburg wil verblijven: er schijnt een goede busverbinding te zijn tussen luchthaven en centrum, en een hostel is via internet snel geboekt, simpel!  :aye

liesbeth

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 15 jul 2007, 19:40 »
Keuzes, keuzes, keuzes..... Het leek zo simpel met easyjet, maar tenslotte hebben we toch gekozen voor de boot (dfds) omdat zo'n boottocht toch zo'n feestelijk begin en eind is van een schotlandvakantie. Plus dat alle herfstbenodigdheden zoals laarzen, regenjassen, boeken etc. etc. zo goed in de laadruimte van ons busje passen.....
Éasyjet bewaren we dus voor een kort tripje naar Edinburgh t.z.t.! Heen met de King en terug met de Princess, zolang er maar geen herfststorm woedt vinden wij het allemaal prachtig! Al blijft het jammer dat de Queen eruit is, vooral het zwembadje met natuurlijke golfslag was super!
En tot het zover is blijven we natuurlijk dit forum frequenteren, en al die schitterende websites met interessante informatie. Zo hebben we al een hele serie wandelingen vanuit Killin uitgeprint van www.incallander.co.uk. Iedereen die al op korte termijn vertrekt! Heel veel plezier! :wave: