Auteur Topic: Tent ongewenst op campings  (gelezen 16047 keer)

Micha

• Gast
Tent ongewenst op campings
« Gepost op: 19 aug 2005, 14:39 »
Hi,

Wij willen waarschijnlijk volgend jaar, 4 weken gaan kamperen in Schotland. Nu heb ik al op verschillenden plaatsen op het internet gelezen dat tenten niet op alle campings welkom zijn.
Wat is hiervan de reden? Of betreft het hier dan puur caravan parken o.i.d.?

Groetjes
Micha

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #1 Gepost op: 19 aug 2005, 19:14 »
Hallo Micha,

welkom op het forum!
Wij hebben hetzelfde gelezen over de campings, maar de komende weken gaan we het zelf eens uitproberen, met de tent door de GB, van Schotland tot aan het zuiden. We laten het daarna zeker weten. Of hebben anderen daar al ervaring mee?

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 21 aug 2005, 13:21 »
wij hebben nu in totaal 6 weken in schotland gekampeerd met de caravan, kriskras door schotland dus we hebben veel campings gezien.
Er zijn er inderdaad veel waar je geen tent mag opzetten, ook geen voortent aan de caravan. De reden is mij niet duidelijk.
Maar er zijn echt genoeg campings waar het wel mag, tenminste kleine tentjes, echt grote tenten zijn bijna nergens welkom.
Als je wat meer over campings in bepaalde streken wilt weten laat maar weten misschien kan ik je helpen.

Micha

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22 aug 2005, 08:33 »
Tja, wat is een kleine tent. Met een beetje tent zit je al gauw aan de 10m2. Onze tent is 3.30*3.30, want ik wil toch wel een beetje ruimte hebben om fatsoenlijk binnen te zitten.
Maar misschien dat ze de dode plekken in het gras willen voorkomen wanneer een tent lang staat.?

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 22 aug 2005, 13:49 »
Je kunt bij alle toerist info's in Schotland een camping kaart krijgen waarop staat aangegeven waar wel of niet tenten toegestaan zijn. Campings die aangesloten zijn bij de Caravan Club kun je so wie so beter mijden, erg duur als je geen lid bent en alles moet er volgens de regeltjes.
http://www.scottishcampingguide.com/ is ook een site met veel informatie en meningen van andere kampeerders.

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: Tent ongewenst op campings
« Reactie #5 Gepost op: 21 feb 2006, 18:41 »
Weet iemand ook of dit ook geldt voor vouwwagens?
Wij hebben een jaar of wat geleden in een opwelling een alpenkreuzer gekocht, en nog nooit gebruikt :angry1:
Want ik dacht dat het niets was om in Schotland te kamperen met tent/vouwwagen. In een caravan zit je toch wat behaaglijker. Maar ik raak hem aan de straatstenen niet kwijt, en bepaal mij zuur aan de stalling :crybaby2:, dus zit er toch over te denken, om hem in schotland te gebruiken, maar is het niet te koud? ik was blij dat we iedere keer in een huisje met kachel zaten, vond het 's nachts toch wel heel fris hoor.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 21 feb 2006, 18:49 »
Wij hebben het in augustus 's nachts nooit echt koud gehad we hebben een kacheltje in de caravan maar dat hebben we in schotland (nog) nooit gebruikt, we hebben in Frankrijk wel veel koudere nachten meegemaakt.

Ik denk dat je niet overal een vouwwagen mag opzetten, wij hebben het meerdere keren meegemaakt dat we geen voortent mochten plaatsen, maar dat was altijd in het hoogseizoen.

Rillo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 03 jun 2006, 18:03 »
Ook wij kwamen ( na 220 km  :dontknow: ) op een campsite aan waar we met ons tentje niet op mochten.
Dat wisten we van tevoren niet en het is dus kijken naar borden met een caravan en een tentje.
Wat duur betreft, op campsites die aangesloten waren bij de "Caravan Club" betaalden we Bp 4.50 per persoon/per nacht.
Valt nogal mee vind ik. Als je ziet wat je daarvoor geboden krijgt in Culloden is het dat dubbeldik waard.
Bijna een clinisch schone campsite, zo zie je ze hier niet, ik schaamde me zowat om m'n as af te tikken  :laughing7:

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #8 Gepost op: 03 jun 2006, 18:16 »
Wat ik ook wel gezien heb op campings, is dat ze inderdaad geen grasvelden hebben, maar wel veel stacaravans en voor passanten een stuk met een grindbodem. Daar wil je niet eens staan met je tentje!

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 03 jun 2006, 20:24 »
Wat duur betreft, op campsites die aangesloten waren bij de "Caravan Club" betaalden we Bp 4.50 per persoon/per nacht.
Valt nogal mee vind ik.

Nou er zijn campings van de Caravan Club die erg duur zijn als je geen lid bent, wij hebben voor een caravan met 2 pers. 24 pond betaald, gemiddeld betaalden we  14 pond.

Ik weet niet waarom de Schotten zo moeilijk doen over tenten, vaak mag je ook geen voortent opzetten en waar het wel mag moet je er extra voor betalen.

Marien

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 27 jul 2006, 18:52 »
Hebben afgelopen vakantie toch echt een aantal campings gezien waar tenten zeker welkom zijn. Onderandere in Drumnadrochit, bij Borlum Farm. Voor die andere zullen we even kijken of we die nog kunnen vinden.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 01 aug 2006, 20:51 »
Hai Micha
Volgens mij kennen wij elkaar al, ook van het schotlandprikbord. Ik heb nog steeds en stuk verslag voor je. Ik kan het aanvullen met dat van dit jaar. Wij kennen het probleem waar je tegen aan loopt ook. En waarom? Mijn man zegt dat ze meer kunnen verdienen aan caravans, wie weet is dat een reden. Wel lastig overigens. Ik zal binnenkort mijn verslag voor je eens bijwerken en dan mail ik je het wel. Heb je alvast wat voorpret.

groeten, Skye

Gwen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 10 aug 2006, 20:18 »
Ook wij vertrekken volgende week naar Schotland met auto en (kleine) tent. Wij hebben tot nu toe op internet wat naar campings gezocht en het viel ons op dat de camping bij Inveraray (Argyll Caravan park) geen tenten toestaat  :o. Eigenlijk wilden we graag in die buurt kamperen. Heeft er iemand nog een tip?
Of sowieso een mooie lijst met campings waar tenten wel zijn toegestaan?

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #13 Gepost op: 10 aug 2006, 21:16 »
Tja, de naam zegt het al "Caravan Park". Je ziet veel van die campings waar op de bordjes ook alleen een caravan staat afgebeeld. Als je zoekt naar bordjes met een tent erop of "Camp site", zal je waarschijnlijk meer geluk hebben.

We hebben diverse tentvriendelijk campings gezien, maar helaas waren we niet in buurt van Inveraray. :dontknow:

Kijk eens op deze lijst: http://www.clan-mackenzie.org.uk/clan/camping.html
of deze zoekpagina: http://www.ukcampsite.co.uk/sites/

Gwen

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 11 aug 2006, 10:19 »
Bedankt voor de tips. We zullen er in ieder geval goed op gaan letten en anders wordt het misschien toch af en toe wild kamperen.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 13 aug 2006, 18:41 »
Hai Gwen

Wij kamperen ook altijd in Schotland. Twee jaar geleden zin wij ook in de buurt van Inverary geweest. Wij hebben toen met onze tent op een leuke camping gestaan, bij Ardgartan. Dat ligt in de buurt van Arrochar en the Cobbler aan het Loch Long. Het is een leuke camping, aardige beheerders en goed sanitair.

Skye

Gwen

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 14 aug 2006, 11:39 »
He Skye,

die hadden we inderdaad ook al gevonden, maar waarschijnlijk gaan we het nu toch anders aanpakken en dan doorrijden naar Drymen. Dan kunnen we van daaruit naar Ben Lomond en Glasgow.
Nog iemand een tip voor de Isle of Arran? Zit nu te denken aan de Glen Rosa camping, maar misschien vind ik die toch iets te basic. Hoewel dat ook van het weer afhankelijk zal zijn.

groet
Gwen

Gwen

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 20 sep 2006, 10:39 »
we zijn weer terug hoor. En eigenlijk hebben we geen campings gezien waar we niet welkom waren met onze tent. Wel op campings gestaan waar een caravan echt niet op kon.

Gwen

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 26 okt 2006, 14:42 »
Men is veelal erg gastvrij voor kampeerders die met de tent komen, heb ik ervaren. Het "probleem" schuilt erin dat men als de dood is voor een vergeelde grasmat nadat de tenters zijn vertrokken. Heel veel mensen gebruiken nog steeds niet ademende grondzeilen waardoor de ondergrond binnen tien dagen verstikt. Zolang je er zelf staat is er geen probleem maar als je weg bent moet de plek opnieuw ingezaaid worden. Om dit te voorkomen zullen sommige campingbeheerders vragen of je -na twee weken op dezelfde plek, je tent wil verplaatsen.

Tegenwoordig zijn er heel veel soorten ademende grondzeilen zodat jouw "pitch" ook na je vertrek voor een ander een mooi plekje blijft. Het kost wel iets mee dan het bekende bouwplastic ("Ach, 1 keer gebruiken en dan gooien we het weg") en je laat als tenter een veel betere indruk achter. Op deze wijze hebben wij wel luifels mogen uitzetten; wij vertelden namelijk dat wij geen grondzeil gebruiken maar heerlijk het gras (of zand) onder onze voetjes wilden...

Overigens kan ik beamen dat men in Schotland tot in het najaar nog goed kan kamperen. Het is er ietsje koeler dan "bij ons" maar een lekkere fleece and bedsokken doen een hoop. Trouwens een goede rede om wat houtblokken op de BBQ te gooien voor een rookvrij "kampvuurtje"...

ErikDK

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 30 okt 2007, 09:55 »
En eigenlijk hebben we geen campings gezien waar we niet welkom waren met onze tent.
Ben ik volkomen mee eens.  In 2002 en 2006 zijn we telkens 2 weken kris-kras door Schotland getrokken met de auto en een klein igloo tentje, nooit issues gehad op de campings.
Erik.