Auteur Topic: Ontsnapte koeien  (gelezen 3007 keer)

Offline Roald

• Schotland fan
Ontsnapte koeien
« Gepost op: 17 feb 2007, 00:44 »
Vorig jaar zomer reed ik aan de zuidkant van Loch Tummel, op weg van Rannoch Station naar Pitlochry. Dat is een weg van één auto breed. Al verschillende keren had ik schapen voor en om de auto gehad, leuk en hoort er helemaal bij toch. Maar op een gegeven moment kom ik de bocht om en zie ik koeien op de weg lopen.  Da's toch iets minder gebruikelijk !

Het bleek dat de dames uit hun weiland waren gebroken. De boer in kwestie was ze een beetje aan het opdrijven maar ze liepen 'hun' hek steeds voorbij. Op mijn vraag of ik wat kon doen werd opgelucht gereageerd met de vraag of ik m'n auto misschien dwars op de weg wilde zetten, konden ze daar in ieder geval niet meer langs. Zo gezegd, zo gedaan: auto midden op de weg en de dames liepen weer netjes hun weiland in.

Twee foto's gemaakt: van hoe ik de beestenbende aantrof, en hoe ik mijn steentje heb bijgedragen de Schotse wegen koevrij te krijgen :laughing7:. (Sommige van jullie hebben dit verhaal trouwens al op de Engeland-prikpagina gelezen.)
Leven en laten leven

gerdamartijn

• Gast
Re: Ontsnapte koeien
« Reactie #1 Gepost op: 17 feb 2007, 08:24 »
Wat zijn ze groot he  :tongue3:

Offline lucsa

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 17 feb 2007, 09:52 »
Deze kwamen we tegen in de omgeving van Plockton.

Zullen wel niet ontsnapt zijn, maar toelating hebben om vrij rond te lopen.
Dit zien we trouwens jaarlijks in The New Forest (Zuid-Engeland).

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu

isapaardje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 01 mrt 2007, 15:30 »
haha geweldig.
Je kunt beter de kudde beesten tegemoet krijgen, dan dat je er achter zit. Want dan kun je er heel lang achter blijven zitten.

Op Corsica hadden we dit eens ... los lopende (verwilderde) geiten. Die gaan echt niet op zij. Wat zijn dat brutale eigenwijze beesten zeg. Dan is het even voorzichtig "doorduwen" met je auto om verder te kunnen