Auteur Topic: Medieval banquet  (gelezen 8122 keer)

A3

• Gast
Medieval banquet
« Gepost op: 24 jan 2007, 22:22 »
In 1990 waren wij, toen nog zonder kids, on holiday in Wales. Op divesre plaatsen kon je toen een zogenaamd 'medieval banquet' bijwonen; eten met handen en voeten van houten borden, de nodige entertianment en veelal in oude kastelen e.d. Best leuk toen.

Weet iemand of dit in Schotland ook ergens kan?

MVG

A3

Offline Pixie

• Schotland fan
Re: Medieval banquet
« Reactie #1 Gepost op: 24 jan 2007, 23:12 »
Wow, ben ook wel benieuwd, heb dat half jaren 90 ook eens gedaan in Londen, nabij een haven vol jachtschepen, ergens in een kelder, geweldige sfeer en lekker eten.

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 25 jan 2007, 09:25 »
Ha! Da's de "Beefeaters xperience", Pixie. Heb ik ook gedaan. Best wel lollig, maar ik vraag me nu af in hoeverre het ook authentiek was... Volgens mij is het pure toeristenvermaak met een middeleeuws sausje. Niet minder leuk maar ik zie nu liever authentieke cultuur, geschiedenis en ach, zo'n banket maak ik zelf wel op de camping als ik de BBQ aansteek... :tongue3:

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 25 jan 2007, 11:01 »
Ha! Da's de "Beefeaters xperience", Pixie. Heb ik ook gedaan. Best wel lollig, maar ik vraag me nu af in hoeverre het ook authentiek was... Volgens mij is het pure toeristenvermaak met een middeleeuws sausje. Niet minder leuk maar ik zie nu liever authentieke cultuur, geschiedenis en ach, zo'n banket maak ik zelf wel op de camping als ik de BBQ aansteek... :tongue3:

Hahaha  :klap  dat zou inderdaad kunnen ja, of het al dan niet authentiek is, daar lag ik niet van wakker hoor, 't was wel prijzig, maar bovenal een unieke ervaring!

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 jan 2007, 14:40 »
Krijg nu hele vreemde visioenen van jou als Hendrik de achtste :tongue3:(toen wij er waren in 1980 was dat het thema), en wat deze allemaal met de "wenches"deed? :icon_pale: Dat zie ik jou niet zo doen achter de BBQ Of misschien ook wel,? :laughing7:.Toen was het heel erg leuk inderdaad :hello2: Heb even gesurfd,en ziets kan ook in nederland(wel heeeeel duur).Leuk alternatief voor t forumuitje siri.nl

Offline Mirjam

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 25 jan 2007, 17:52 »

Weet iemand of dit in Schotland ook ergens kan?

www.google.co.uk, trefwoord Medieval Banquet Scotland, geeft je de nodige kasteleel-adresjes voor een dergelijk eetfeest.
Smakelijk!
Mirjam

A3

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 jan 2007, 20:50 »
www.google.co.uk, trefwoord Medieval Banquet Scotland, geeft je de nodige kasteleel-adresjes voor een dergelijk eetfeest.
Smakelijk!
Mirjam

Mirjam,

Bedankt voor je reactie!
Maarre..... zo snugger was ik zelf ook al geweest. Alle hits hebben echter betrekking op zaken die niets met Schotland te maken hebben, of het zijn private parties zoals bedrijfsuitjes e.d.

Is er dan niemand die hier uit persoonlijke ervaring iets over weet te melden? Please...????

MVG

A3