Auteur Topic: Schotland kindvriendelijk!  (gelezen 11581 keer)

Marien

• Gast
Schotland kindvriendelijk!
« Gepost op: 13 aug 2005, 00:04 »
Voor luie ouders is het niks. Maar ja, dan ga je daar ook niet naar toe.

Ons zoontje gaat al vanaf zijn eerste mee naar Schotland. Wat zeg ik, toen hij nog in mijn buik zat kwam hij er al! ?:) Heb nooit hinder ervan gehad! Schotten zijn super vriendelijk tegen kinderen. Inderdaad mogen kinderen niet in pubs, maar waar dat wel mag dat staat vaak op een bord dat buiten staat. Children welcome! Dit geldt ook voor Hotels en B@B. Op het internet kan je dat het beste vinden! Natuurlijk zullen ze je dat op een reisburo ook wel kunnen vertellen. Zijn je kinderen een jaar of 6, 7, 8, dan is een Farm holiday misschien wel wat! Hebben wij dit jaar gedaan en mijn zoontje vond het prachtig! Zeker toen hij een lammetje geboren zag worden!
Het ligt ook vaak aan het kind of zo'n vakantie een succes wordt. Die van ons wandelt graag en toen hij nog in een wagentje moest, sliep hij veel en was heel makkelijk, dus daar hebben we gewoon erg veel mazzel mee. Er zijn ook genoeg dingen voor kinderen om daar te doen. Bij hotels e.d. liggen vaak foldertjes.

Er zijn ook wel holiday parcs http://www.scotland-inverness.co.uk/holidayparks.htm, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat je daar niet moet verwachten dat ze daar net zo luxe en uitgebreidt zijn als hier. Het is allemaal wat simpeler. Kleiner zwembad, klein of geen winkeltje en de speeltoestellen voldoen vaak niet aan de veiligheidseisen, zoals je dat hier gewend bent!

Bij speeltuinen zie je ook wel borden staan met daarop : "Watch your kid". Dit vanwege natuurlijk de veiligheid, maar vooral vanwege kidnappen. Daar zijn ze daar en ook in overig GB, heel voorzichtig mee!

Ga je met DSDF vanuit IJmuiden met een baby, hou er dan rekening mee, dat deze geen eigen bed heeft! Nu hadden wij mazzel dat als wij met z'n drietjes gingen, dat wij wel 4 bedden hadden. De onderste bedden hebben geen rekje, dus dat is improviseren! We hebben ook een keer gehad dat we met z'n vijfen gingen en er was dus geen bed voor de kleine. Een campingbed past er niet in, dus hebben we hem op een deken onder de kaptafel gelegd en dat ging goed! Nu kiezen we niet meer voor DFDS, omdat ons zoontje reisziek wordt en ik kan je vertellen dat 15 uur op de boot dan heel erg lang is! Dit jaar zijn we dan ook met de Dicovery vanuit Hoek van Holland gegaan en dat ging helemaal goed! Bij York hebben we een overnachting gedaan en al met al was dat goedkoper dan een retourtje met DFDS! En qua reistijd zal het niet veel uitmaken, denk ik! Daarbij, zie je in de auto meer, als op de boot! Ook is op de Discovery meer te doen voor de kids!

chr.sleeboom

• Gast
Schotland kindvriendelijk!
« Reactie #1 Gepost op: 15 aug 2005, 00:13 »
Wij zijn dit jaar met 2 dochters van 9 en 11 jaar geweest. Onze ervaring is dat reizen een stuk lastiger is met 2 dan met 1 kind. Een kind neem je makkelijker tussen je in, in een groot 2-persoons bed, maar onze jongste wil dat ook niet meer.
Op de Queen of Scandinavia hebben we kinderclub niet gevonden, op de terugweg zaten we op de Duke en dat ging beter :de jongste is zelfs bij de kapitein op bezoek geweest. We hebben eerst een week rondgereisd ?en in hotels en B&B geslapen. Er zijn family-rooms in de hotels, twee keer was dat met een stapelbed voor de kinderen. Enkele had ik via internet opgespoord en prints meegnomen om aldaar te beslissen of we gingen en van tevoren telefonisch te reserveren. Musea, kastelen, dolfijnen, papagaaieduikers : was allemaal erg leuk.
In de week dat we in een huisje op een vakantiepark zaten hebben ze wel de nederlandse vriendinnetjes gemist, zoals ze op de franse campings gewend waren. Ze spreken nog niet goed genoeg engels, en de onbevangenheid van toen ze 3 jaar waren en gewoon met franse kinderen speelden hebben ze blijkbaar niet meer.
We vonden het lastig om een plek om te eten te vinden omdat je de pubs niet inmocht met de kinderen en we niet elke keer in een chique restaurant wilden belanden, en fish en chips vind ik ook maar een keertje leuk.
Voor het speelkasteel in het park moest elke keer 2 pond betaald worden. De kinderen mochten niet alleen naar het zwembad, we moesten mee om ze in te schrijven. Ze mochten niet in de jacuzzi en de sauna (moest je 16 voor zijn). Van de sauna kan ik
me dat nog voorstellen , maar het bubbelbad?
We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar als iemand nog goede hotels voor kinderen weet hou ik me aanbevolen voor volgend jaar.

Christien Sleeboom

Offline Pixie

• Schotland fan
Re: Schotland kindvriendelijk!
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2006, 22:40 »
Wij zijn met onze dochter van toen 2,5 in verschillende 'pubs en inns' blijven slapen.  En eerlijk toegegeven, de hotels van Best Western waren het allerbeste, kindvriendelijk en proper en soms nog goedkoper dan echte Schotse Inns.  Da's nu het eerste dat ik lees dat kinderen in pubs niet welkom zijn, wij hebben er nooit problemen me egehad.  We zijn wel een paar keer gaan eten in Brewster's, da's ook heel leuk voor (kleinere) kinderen.  En nabij Fort William in een rookvrij restaurant!!!

We zouden misschien toch nog dit jaar in Schotland kunnen geraken, maar deze keer zijn we met 4, een dochter van 5 en een zoontje van 1,5.  Misschien moeten we maar iets huren, we hebben heel veel rondgetourd, maar met kleine kindjes is dat toch niet zo gemakkelijk, zeker als we in de winter zouden gaan. 

Offline Frederik

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 10 jan 2017, 14:59 »
Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum dus eerst en vooral bedankt dat ik jullie tips kan meenemen naar onze eerste Schotland - reis dit jaar.

Wij gaan dus eind juli - begin augustus voor drie weken naar Schotland. We hebben verschillende overnachtingsplaatsen gereserveerd zodat we wat rond kunnen trekken en een eerste kennismaking met Schotland te maken. We hebben twee meisjes van 6 en 8 jaar. Zij zijn wel het één en ander gewoon qua reizen: zo zijn we al met de wagen naar Kroatië, Ierland, Engeland, ... geweest en voor hen is het helemaal geen straf om lang in de wagen te blijven zitten. Vorig jaar zijn we zelfs met hen voor een maand naar de Verenigde Staten geweest en daar ook constant rond getourd. Een superreis en de kinderen die daar helemaal niet moeilijk over doen.

Daarom dachten we dat schotland ook wel ging lukken. Echter zou ik heel graag een whiskey - distillery gaan bezoeken omdat ik nogal van whisky hou (:D) maar nu zie ik in mijn eerste zoektocht op het internet dat kinderen niet in alle delen van de distillery toegelaten worden. Vreemd want 3 jaar terug was dit in Ierland bvb. geen probleem, en toen waren de kinderen nog zoveel kleiner.
Wordt er echt streng toegezien op deze maatregel of knijpen de Schotten nogal snel een oogje dicht? Indien niet, hebben jullie weet van distilleerderijen die wel kinderen toelaten bij een bezoek?

Alvast bedankt voor de hulp!

Frederik

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 13 jan 2017, 22:41 »
Hai Frederik.
wij zijn een paar jaar geleden ergens geweest waar ook een kind mee was. Volgens mij was dat bij Cardhu. Misschien is er info op hun site te vinden, of kan je even een mailtje sturen.
waar gaan jullie allemaal heen ?

gtoeten, Skye

Offline Frederik

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 18 jan 2017, 10:05 »
Hey, bedankt voor de tip alvast! Ik zal vanavond proberen onze route eens meer in detail te beschrijven. Al zal ik daarvoor wellicht een andere topic moeten openen om deze hier niet extra te 'bevuilen'.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #6 Gepost op: 18 jan 2017, 16:46 »
Bij Glenfiddich werd onze zoon zelfs aan de hand van de vrouwelijk gids meegenomen. Maar of dat nog zo is, geen idee. En het verschilt ook per distilleerderij of het toegestaan is.  Goed navragen dus voordat je betaalt.