ik laat mij ook wel een beetje leiden door wat veel touroperators aanbieden.. dat is toch ook vaak 15 of 16 dage.
Haha, een kampeerorganisatie waar ik bij aangesloten ben, doet iedere 2 of 3 jaar ook zo'n trip

Telkens als ik dat reisprogramma zie... zakt mijn broek af / zinkt de moed in mijn schoenen / zet ik een groot kruis met viltstift op die hele pagina in het ledenboekje / tel ik uit hoeveel vakanties ik voor dezelfde vakantie nodig heb gehad (schrappen wat niet past).
Ze plakken er ook nog een daguitstap (!!!) naar de Orkneys aan vast.
Ja, die laatste aanbieding is er zelfs van Schotse touroperators : in 1 dag H-T Edinburgh - Orkney - Edinburgh

Akkoord : ik reis met caravan en jij zal een groot deel met een camper doen.
Terwijl ik 3 dagen op 1 camping verblijf en van daaruit mijn "uitstappen" doe, "win" jij "kilometers" en "tijd" doordat je niet naar dezelfde overnachtingsplaats terug moet.
Denk niet dat je "tijd" wint doordat je met een camper rijdt : als je achter mij (met caravan

) hangt, kan je mij niet (verantwoord) inhalen op grote delen van de Route 500. Daar gaat je "tijdswinst".
Hetzelfde geldt als je achter een gehuurde Kia Picanto hangt met "toeristen"

in.
Even een voorbeeld van het "einde" van mijn vakantie in "het noorden".
De boot wacht niet, dus 2 dagen uitgeteld om van Durness naar Rosyth te rijden (met caravan) (Rosyth is ten noorden van Edinburgh, ferry-route bestaat nu niet meer).
Op dag 1 vertrokken in Durness richting Ullapool, onderweg Ardvreck castle bezocht, ergens iets gegeten en naar de roofvogels hoog in de lucht gekeken, nog ergens op de route gestopt voor het prachtig zicht en in de late namiddag op een camping aangekomen ten zuiden van Inverness.
Boeiend hé ?
Kijk maar eens welke mooie stranden, bezienswaardigheden, natuurpracht en stadjes ik onderweg
NIET heb gedaan. (ik heb die wel in een andere vakantie(s) eens gedaan

)
Met auto en (kleine) caravan rij ik daar zo'n 70 km per uur (?), misschien dat een camper wat vlotter vooruitgaat.
Maar snelweg-snelheden haal je niet.