Auteur Topic: Graag jullie mening over deze rondreis  (gelezen 1113 keer)

Offline Corinne E-B

• Schotland fan
Graag jullie mening over deze rondreis
« Gepost op: 16 jan 2021, 15:32 »
Dag Schotlandgangers,

Ik wil graag jullie mening over de door ons samengestelde route. Wij zijn nog nooit in Schotland geweest. We hebben wel ervaring met rondreizen, maar in andere landen. Is deze route goed te doen? Of is het beter aanpassingen te maken? Ik hoor het graag van jullie.
Dag 1: Edinburgh
Dag 2: Edinburgh
Dag 3: Edinburgh--> Inverness
Dag 4; Inverness
Dag 5: Portmahomack
Dag 6: Ullapool
Dag 7: Gairloch
Dag 8: Torridon
Dag 9: Torridon
Dag 10: Torridon
Dag 11: Skye
Dag 12: Skye
Dag 13: Skye
Dag 14: Fort William
Dag 15: Salen
Dag 16: Oban
Dag 17: Edinburg en terug naar huis

Ben reuze benieuwd naar jullie meningen. We willen deze reis van 24 juni tot 10 juli gaan maken.

groetjes, Corinne

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Graag jullie mening over deze rondreis
« Reactie #1 Gepost op: 16 jan 2021, 20:24 »
Route is OK, toch een paar vraagjes. Omdat je soms ergens lang of kort blijft.

1. Waarom langer in Torridon. Daar is op zich niet zoveel te doen.

2. In EEN keer van Edinburgh naar Inverness is zonde. Maak een tussenstop in Pitlochry of zo.  En dan Portmahonak laten voor wat het is.

3. Salen is Mull. Moet je met de boot. Wel heel lastig als je dat op een dag moet doen.

Dit schiet me zo even te binnen, ik denk nog even verder na. Zoals de route Edinburgh - Inverness. En wat andere routes, ik bedoel hoe van A naar B.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #2 Gepost op: 16 jan 2021, 23:45 »
Pitlochry is een leuk plaatsje. Je hebt er ook nog een Distillery (Edradour) maar verderop langs de A9 zit nog Dalwhinnie die is leuker. Als je tijd hebt kan je bij Perth links en dan binnendoor rechts naar Pitlocchry met een omweggetje rijden (A822). Tussen Pitlochry en Inverness kom je nog langs Aviemore (poort naar de Cairngorms).

Inverness is wel een aardige stad maar blijft stad dus niet echt bezienswaardig. Ullapool is heel klein maar wel sfeervol.

De weg die je van daar naar Skye rijdt is mooier dan die via Loch Ness dus goede keus. Als ik al zei Torridon stelt niks voor.
Skye is overal wel mooi maar mis vooral niet de Quirang. Vlak na Staffin linksaf richting Uig. Heel SMAL maar o zo mooi.

Fort William is leuk, Oban vind ik wat minder. Mull moet je met de boot. Ben ik zelf nog niet geweest vanwege elke keer te weinig tijd of de boot vol.
Je moet beslist via de A82 terug naar Edinburgh, NIET de A85 die is minder mooi. A82 is Glen Coe. En een dagje rond de Trossachs is de moeite waard.

Tenslotte zou je er over kunnen denken om met de klok mee te reizen i.p.v. tegen de klok in. Gevoelsmatig, kan er geen logische reden voor vinden maar dat beviel mij beter.
Als je wat gerichtere vragen hebt hoor ik het wel.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 03 mrt 2021, 17:53 »
Deels akkoord met Wittebeer.
Oban en Mull zou ik een andere keer doen.
Je kan beter die extra dagen uittrekken voor Skye : reken op 1 dag per "vinger" om alleen nog maar wat rond te rijden en hier en daar te stoppen / genieten.
Dan heb je nog geen wandeling(en) gedaan, museum of kasteel bezocht.
Edinburgh naar Inverness : Kingussie / Newtonmore : leuk "Bokrijk"-achtig openluchtmuseum, Aviemore : een soort "Beekse" Bergen waar je met je auto tussen de dieren rijdt die in Schotland voorkomen en aansluitend de dieren die ze niet liever los laten lopen in een dierentuin.
Je hebt daar ook in de buurt het rendiercenter.
Dus dat zijn die dagen van Torridon.
Ullapool : daar kan je dromen welke eilanden (richting westen) en route (noordelijk) je voor de volgende keer in petto houdt....  :D 

De route heb ik deels in beide richtingen al gedaan over verschillende jaren heen.  Ik merk geen verschil, het hangt ervanaf hoe het uitkomt + waar je naartoe wil + wat je onderweg wil zien + tijd die je hebt.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 26 mei 2021, 11:57 »
Ik zou juist wel lekker voor Torridon gaan! Je kan er prachtig wandelen in de buurt (ook lage level wandelingen), en met de auto de kleine weggetjes verkennen, lekker struinen langs de verlaten kusten. Vond het een heerlijk gebied om een week lekker relaxed te verblijven.