Auteur Topic: Provisie op DFDS  (gelezen 365 keer)

Offline edbe

• Schotland fan
Provisie op DFDS
« Gepost op: 19 jul 2020, 15:16 »
weet iemand hoeveel de provisie is als je nu op DFDS ponden wilt kopen?

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Provisie op DFDS
« Reactie #1 Gepost op: 19 jul 2020, 22:42 »
Je bedoelt cash wisselen? Zou ik niet doen op de boot het is de duurste vorm van wisselen. OF ze rekenen kosten OF de koers is belabberd. Linksom of rechtsom wordt je genaaid.

Ik weet eigenlijk niet of er een pinautomaat staat, nooit naar gekeken bij Stena hebben ze die wel maar als die er staat weet ik niet of ze ook provisie rekenen. Maar op de boot zelf heb je geen Ponden nodig, alles kan in Euro's.

Het goedkoopste is als je van de boot afkomt pinnen uit de ATM bij winkelcentum Royal Quay. Dat blijft het goedkoopste.

Maar dan verlies je natuurlijk even tijd en ik weet niet of dat belangrijk is. Soms is tijd geld. En als je veel geld moet hebben zit je natuurlijk aan een daglimiet.

En ten overvloede: Als je pint  (of ATM) en er wordt gevraagd of ze moeten omrekenen naar euro's of niet kies ALTIJD voor ponden want ze rekenen anders 2x omrekeningskoers.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 20 jul 2020, 17:12 »
normaal halen we geld uit GWK , maar deze zijn allemaal gesloten.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 22 jul 2020, 20:39 »
normaal halen we geld uit GWK , maar deze zijn allemaal gesloten.
Over duur gesproken, dat is de duurste.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 23 jul 2020, 06:20 »
Over duur gesproken, dat is de duurste.

ja weet ik...
we hebben de oplossing, we komen toch langs bij Eindhoven Airport, halen daar onze ponden op.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 23 jul 2020, 09:26 »
ja weet ik...
we hebben de oplossing, we komen toch langs bij Eindhoven Airport, halen daar onze ponden op.
Nou maak je het jezelf wel heel ingewikkeld. GWK zit waarschijnlijk in de Airporthal. Hoe kom je daar zonder veel kosten van parkeren? Je kan daar niet blijven staan. In dat geval als je niet bij Royal Quay wil pinnen dan doe het maar op de boot. Hoewel misschien dat ze daar niet wisselen nu vanwege corona.

Overigens willen veel winkels dat je pint, cash is in deze tijd niet overal gewenst.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 24 jul 2020, 17:30 »
Nou maak je het jezelf wel heel ingewikkeld. GWK zit waarschijnlijk in de Airporthal. Hoe kom je daar zonder veel kosten van parkeren? Je kan daar niet blijven staan. In dat geval als je niet bij Royal Quay wil pinnen dan doe het maar op de boot. Hoewel misschien dat ze daar niet wisselen nu vanwege corona.

Overigens willen veel winkels dat je pint, cash is in deze tijd niet overal gewenst.

je moest via Tulp Inn hotel melden aan de balie en er kwam dan iemand naar je toe die via een deur naar de GWK kantoor loosde