Auteur Topic: zijn er mensen die hun Schotland reis hebben gecanceld  (gelezen 1384 keer)

Offline edbe

• Schotland fan
zijn er mensen die hun Schotland reis hebben gecanceld
« Gepost op: 13 apr 2020, 07:36 »
wij hebben onze Schotland reis van dit jaar al gecanceld, we bekijken of we alles naar 2021 verschuiven.
ligt eraan wat DFDS met een foyer komt of geld kunnen terug krijgen....ben bang dat het een voyer wordt

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: zijn er mensen die hun Schotland reis hebben gecanceld
« Reactie #1 Gepost op: 14 apr 2020, 09:57 »
Als DFDS gecancelled heeft moeten ze terugbetalen, geen voucher. Als je zelf hebt geannuleerd dan kan zou het zo met een voucher afgedaan worden. Probleem is dat je nu niet weet wanneer je wel kunt of wilt gaan.

Nee ik had nog niks geboekt naar Schotland. Ik ben wel teruggekeerd uit Engeland half maart. Was zo toch niks meer aan. Wel 4 overnachtingen naar de Filistijnen want non-refundable. Ach er zijn erger dingen dat is all in the game.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 14 apr 2020, 17:31 »
Als DFDS gecancelled heeft moeten ze terugbetalen, geen voucher. Als je zelf hebt geannuleerd dan kan zou het zo met een voucher afgedaan worden. Probleem is dat je nu niet weet wanneer je wel kunt of wilt gaan.

Nee ik had nog niks geboekt naar Schotland. Ik ben wel teruggekeerd uit Engeland half maart. Was zo toch niks meer aan. Wel 4 overnachtingen naar de Filistijnen want non-refundable. Ach er zijn erger dingen dat is all in the game.

nee DFDS heeft nog niks gecanceld, wij hebben het zelf gedaan....

Offline Henny1960

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 16 apr 2020, 20:33 »
Wij hebben niet gecanceld maar er is een gerede kans dat de reis, helaas, niet doorgaat.
Als DFDS nog niet vaart valt er weinig te reizen.
We geven het nog een kleine 10% dat de reis doorgaat.

Onze accommodaties hebben we vooral geboekt via booking.com en Airbnb.
Ik heb gelezen dat beide organisaties zich soepel zullen opstellen wat betreft het annuleren
Het enige wat overblijft zijn dan nog de DFDS, de geboekte en betaalde excursies naar The Balvenie en Glenfiddich en het veer tussen Skye en het vasteland.
Vooral de DFDS is natuurlijk dan nog een behoorlijke kostenpost.

Als DFDS wel gaat varen (half juni) dan is het voor ons vrij gemakkelijk de 1,5 meter regel te handhaven
90 % van de tijd zitten we in appartementen en de vrije natuur
Alleen de laatste dagen  rond Edinburgh zullen we dan misschien moeten aanpassen

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 29 apr 2020, 09:21 »
Het lijkt er voorlopig op dat 2020 een verloren jaar gaat worden. Zelfs al zou het allemaal min of meer versoepeld worden dan is er weinig lol aan als je tenminste afhankelijk blijft van hotel of B&B overnachtingen. Ik zie het al helemaal voor me in de Pubs en andere horecagelegenheden met die 1,5 meter afstand. Surrealistisch.

Alleen voor campers lijkt het nog wel te doen die hebben weinig contactmomenten. Maar dan nog, hoe reageert een murwgeslagen bevolking op de opkomende toeristenstroom, niet iedereen zal je vriendelijk bejegenen, de angst zal er nog lang in blijven zitten. Je bent een potentieel verspreider van een virus. Niet iedereen verdient direct zijn geld aan de toeristen.

Kijk de reacties in eigen land, de sociale druk is groot. En mensen blijven mensen, zowel hier als daar.

En na die tijd denk ik dat het er druk gaat worden. Dan wil iedereen ineens de "verloren" tijd inhalen. Ik vind het allemaal nogal onvoorspelbaar.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 29 apr 2020, 17:24 »
we gaan wel weer op een vette crisis af, er zullen veel bedrijven failliet gaan , veel banen verloren....

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 07 mei 2020, 08:33 »
Ik moest eind april naar Glencoe voor een verlengd WE...wordt naar 2021 verzet  :-[ :-[ :-[
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 07 mei 2020, 20:48 »
Ik moest eind april naar Glencoe voor een verlengd WE...wordt naar 2021 verzet  :-[ :-[ :-[

WE?

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 07 mei 2020, 20:54 »
WE, Week-end  ;)
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2020, 18:44 »
WE, Week-end  ;)

OK, nu maar hopen dat het wel in Augustus of September kan

Offline Tony

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 04 jul 2020, 14:08 »
Ook wij hadden geboekt, via bureaux britain konden goedkoop annuleren omdat wij elk jaar bij ze boeken. Gaan als het kan Hogmanay vieren aan het eind van het jaar. Anders maar in 2021.
Groet Tony en Lucy.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 05 jul 2020, 10:19 »
volgens mij kan je vanaf 15 july weer naar Engeland en Schotland.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 05 jul 2020, 17:45 »
Volgens mij ook maar Schotland blijft toch onduidelijk. DFDS gaat weer varen vanaf 15 juli.

Gezien het Pubgedrag afgelopen weekend in England is het nog maar de vraag of je overal rustig je gang kunt gaan. Nee 2020 gaat het voor mij niet meer worden. Dit jaar maar eens Oostwaarts i.p.v. West. Ook leuk. Overigens wacht ik daar ook een paar maandjes mee, even afkijken. Ik ga op vakantie, niet naar een ziekenhuis (als je met mondkapjes moet).

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 06 jul 2020, 19:00 »
Volgens mij ook maar Schotland blijft toch onduidelijk. DFDS gaat weer varen vanaf 15 juli.

Gezien het Pubgedrag afgelopen weekend in England is het nog maar de vraag of je overal rustig je gang kunt gaan. Nee 2020 gaat het voor mij niet meer worden. Dit jaar maar eens Oostwaarts i.p.v. West. Ook leuk. Overigens wacht ik daar ook een paar maandjes mee, even afkijken. Ik ga op vakantie, niet naar een ziekenhuis (als je met mondkapjes moet).

wij weten nog niet.....we hebben de DFDS boot tocht niet geannuleerd wel de overnachtingen.....dus we weten het even niet...

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #14 Gepost op: 09 jul 2020, 14:31 »
Ik heb gecanceld voor september. Huisje verplaatst naar 2021, losse B&B's gecanceld.
P&O krijg ik later nog uitsluitsel over of ik daar een voucher, geld of verplaatsing van krijg.

Ook al gaat alles misschien weer 'open', ik zie mezelf geen relaxte tijd hebben als ik ergens zit waar ik niet onafhankelijk weg kan (als in: je stapt in de auto en kachelt naar huis). Er zit nog steeds een zee tussen. En vakantie is voor mij ook, lekker ronddolen door steden, concertje hier en daar meepakken, lekker hangen in een pub, dat zie ik er ook niet van komen.
Laat eerst de lokale bevolking maar opstarten, en de mensen die blijkbaar een buitenlandse vakantie als eerste levensbehoefte hebben. Ik kijk nog ff de kat uit de boom hoe de situatie zich ontwikkelt, daarna zie ik het wel weer.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 16 jul 2020, 16:38 »
we hebben toch besloten om te gaan, snel weer B&B 's geboekt en dingen weer uit gestippeld.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 16 jul 2020, 22:15 »
we hebben toch besloten om te gaan, snel weer B&B 's geboekt en dingen weer uit gestippeld.
Ik hoor graag de ervaringen.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 17 jul 2020, 19:19 »
Ik hoor graag de ervaringen.

doe ik  :drinky

Offline MSP

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 07 sep 2020, 12:07 »
Zouden dit voorjaar gegaan zijn, niet dus.
2 Weken, 2 verschillende huisjes.
Huisje-1 konden we verplaatsen naar een 2021-periode waarin we vakantie konden nemen.
Dat lukte niet met huisje-2 (cottages.com/Awaze).
Moeilijk telefonisch te bereiken, tevergeefs mail-verkeer... kreeg er een hard hoofd in.  :bonk
Maarrr... dit weekend... het geld staat retour op onze rekening !
All is well that ends well.

Nu hopen op een vlotte douane 2021, na Brexit.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 12 sep 2020, 19:52 »
Zouden dit voorjaar gegaan zijn, niet dus.
2 Weken, 2 verschillende huisjes.
Huisje-1 konden we verplaatsen naar een 2021-periode waarin we vakantie konden nemen.
Dat lukte niet met huisje-2 (cottages.com/Awaze).
Moeilijk telefonisch te bereiken, tevergeefs mail-verkeer... kreeg er een hard hoofd in.  :bonk
Maarrr... dit weekend... het geld staat retour op onze rekening !
All is well that ends well.

Nu hopen op een vlotte douane 2021, na Brexit.

wij hopen op een fijne vakantie in 2021 in Noord Ierland zonder enige lastige Brexit gebeuren

Offline MSP

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 18 sep 2020, 15:24 »
wij hopen op een fijne vakantie in 2021 in Noord Ierland zonder enige lastige Brexit gebeuren

Het zij je van harte gegund.
Misschien heb je wat aan Biden. ( https://www.bbc.com/news/uk-politics-54171571 )
Onze oktober-vakantie in d'Ardennen gaat hoogstwaarschijnlijk niet door,
aangezien we in een "rode regio" wonen.
Gelukkig in juli nog in la douce France geweest (Vosges du Nord/Savoie).
En onlangs nog in de Vuursche, dat is ook leuk.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 19 sep 2020, 08:50 »
Het zij je van harte gegund.
Misschien heb je wat aan Biden. ( https://www.bbc.com/news/uk-politics-54171571 )
Onze oktober-vakantie in d'Ardennen gaat hoogstwaarschijnlijk niet door,
aangezien we in een "rode regio" wonen.
Gelukkig in juli nog in la douce France geweest (Vosges du Nord/Savoie).
En onlangs nog in de Vuursche, dat is ook leuk.

thx heb het eens rustig door gelezen