Auteur Topic: Brexit  (gelezen 334 keer)

Offline edbe

• Schotland fan
Brexit
« Gepost op: 30 jan 2020, 21:36 »
Vrijdag 31-01-2020 is een historische dag voor heel UK

Scotland travel in August '20

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Brexit
« Reactie #1 Gepost op: 31 jan 2020, 05:03 »
En de pleuris blijft vooralsnog uit. Ik had overigens sterk met de mogelijkheid rekening gehouden dat men de keutel zou intrekken maar het is toch niet gebeurd. Toch een land wat een referendum respecteert al heb ik ook mijn twijfels over het nut ervan. Het lost het probleem niet op. De Schotten zullen niet blij zijn, weer een reden om de Engelsen te bashen als ze daar op vakantie komen. Want al zijn ze tegen ons aardig, de Engelsen zijn een stuk minder welkom. Dan is het volk een stuk minder vriendelijk.

Offline Emmer

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 17 feb 2020, 15:20 »
Laten we hopen dat er toch een referendum gaat komen in Schotland voor onafhankelijkheid...

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 17 feb 2020, 20:21 »
Laten we hopen dat er toch een referendum gaat komen in Schotland voor onafhankelijkheid...

denk dat de Schotten dat wel heel graag willen
Scotland travel in August '20

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #4 Gepost op: 18 feb 2020, 12:06 »
Ach het is niet aan ons. Het hemd is nader dan de kilt zogezegd. Schotland heeft netto profijt van lidmaatschap van de EU dus is het gewoon een ordinaire geldkwestie. Ze krijgen liever van de EU dan Engeland. Verder hebben zij veel minder last van de redenen waarom De UK echt voor Brexit stemde. Het lijkt er in onze nieuwsgaring vooral te gaan om het economische overall resultaat maar als je Britain beter kent weet je dat die eigenzinnigheid belangrijker is dan altijd dat economisch profiel. Waar dan maar een klein deel van de bevolking van profiteert. De rest mag opzouten. 2x niks is nog steeds niks.

Ik ben er uit eigenbelang ook niet blij mee met dat Brexit. Wij worden daardoor alleen maar meer ingecapseld. Ben wel een beetje jaloers dat ze nog steeds de pond hebben en wij met die euro zitten opgezadeld als vazalbundesland Nummer 17 van Duitsland. Die vervolgens naar de pijpen danst van Frankrijk. Barre tijden. Hoe kan een soevereine staat zo snel verdwijnen. Maar Schotland blijft bezoekbaar voor ons zonder problemen en daar doe ik het maar mee. Schotland terug in de EU gaat ons echt niet helpen.