Auteur Topic: Onze eerste rondreis door Schotland  (gelezen 496 keer)

Offline marcelnadia

• Schotland fan
Onze eerste rondreis door Schotland
« Gepost op: 22 jan 2020, 11:16 »
Leuk dat er een forum is voor liefhebbers van Schotland!

We (mijn vrouw Nadia en ik) gaan in mei 2020 voor het eerst kennismaken met Schotland. Het land lijkt ons zowel qua natuur en mensen geweldig. We verblijven er 10 nachten en vliegen op Inverness. We huren daar dan een auto.

Na 2 nachten in Inverness bij een leuke B&B, gaan we voor 4 nachten naar Isle of Skye, waarna we 4 nachten in Spean Bridge (vlakbij Fort William) verblijven. Uiteraard met een tripje in de Harry Potter trein, aangezien we ook verzot zijn op de Harry Potter films. Ik heb een kaart gemaakt van hoe wij denken te gaan reizen tussen de verschillende verblijven.

We zijn ook erg benieuwd of jullie tips hebben voor ons, als ervaren Schotland-gangers. We hebben al redelijk wat uitstapjes op de planning staan, waarbij onze focus op het bekijken van de mooie natuur ligt. We zijn met name nieuwsgierig naar tips voor de reisroute. Geen idee of de geplande route leuk is qua natuur of dat we beter net wat andere wegen kunnen rijden. We dachten via Inverness bovenlangs naar Skye te gaan, omdat we de terugweg al in de planning hadden om via Loch Ness te rijden en we hierdoor denk ik meer van het landschap zien dan twee keer dezelfde weg te pakken. Maar zoals gezegd, we hebben alleen maar kennis van de wegen via streetview en foto's. Los van dit, erg zin in de trip (ondanks de vliegangst) en ik denk dat we nog wel meer vakanties zullen gaan besteden aan Schotland.

De route:

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Onze eerste rondreis door Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 22 jan 2020, 13:29 »
Prima zo. Niks aan veranderen. Wel kort deze reactie maar goed is goed.

Vergeet Glen Coe niet zuidelijk van Fort William. Dat zou mijn enige opmerking zijn.

Offline marcelnadia

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 22 jan 2020, 13:53 »
Dank je. Het is inderdaad de bedoeling om naar Glencoe te gaan, we hebben de Lost Valley Trail en Glencoe Lochan in gedachten. Qua afstanden heb ik nog niet echt goed een idee, ik hoop dat we alles kunnen doen wat we hebben gepland. In onze laatste vakantie naar Normandiƫ verkeek ik me flink op de afstanden tussen bezichtigingen, maar volgens mij is het in Schotland allemaal prima te doen met de auto.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #3 Gepost op: 23 jan 2020, 10:12 »
Volgens mij kan er genoeg in die 10 dagen. Zien waar het schip strandt. Maar Normandie is iets anders dan in Schotland. Niet zozeer in tijd maar in ervaring. Normandie is drukker, hebben meer wegen (tot Caen) en is wat chaotischer. Schotland is rustiger, de wegen schieten niet zo op maar je hebt speling genoeg. Qua natuur is Schotland toch wel mega mooier dan Normandie. Vergelijk het maar niet.

Ben 3x in Normandie geweest waarvan 1 keer door naar Cherbourg voor de ferry naar Ierland en na Caen hield de wereld op, weinig wegen maar wel veel verkeer.

Offline marcelnadia

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 23 jan 2020, 10:56 »
Ik ben blij dat te horen. We gaan lekker onze tijd nemen en van de natuur genieten, haast hebben we zeker niet die 10 dagen. Bedankt voor de feedback !