Auteur Topic: Rondreis in juli-aug met carvan, enkele vragen  (gelezen 431 keer)

Offline Ludens

• Schotland fan
Rondreis in juli-aug met carvan, enkele vragen
« Gepost op: 15 jan 2020, 17:57 »
Hallo allemaal, we zijn een reis met de caravan (2 personen) aan het plannen voor komende zomer.  zie ook: https://goo.gl/maps/VU2r3XcX1BQXHWbC9

We willen van het landschap genieten, wandelen en stadjes bezoeken.

Het plan vanuit New Castle is als volgt:

dag 1-4: Edinburgh  via A68 of A1?
dag 4-8: Pitlochry via A835, A87 of A82?
dag 8-12: Skye
dag 12-16: Oban of Fort William?
dag 16-18: Loch Lomond
dag 18-20: Lake District
dag 20-21: Harwich
dag 21 vertrek uit Harwich

We vragen ons af of dit niet te snel is. Omdat we via Harwich terugkomen willen we een dagje in Lake Distrct overblijven, anders wordt het vanuit Loch Lomond een lange dagtrip. Of toch maar gewoon vanuit Schotland naar Harwich?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: Rondreis in juli-aug met carvan, enkele vragen
« Reactie #1 Gepost op: 16 jan 2020, 09:40 »
Hallo!

Wij rijden langs de A1, want we rijden graag langs de zee, en er zijn heel wat leuke steden onderweg (St Abbs, Alnwick, Berwick, Holy Island, North Berwick,...)
A68 nog nooit gedaan!
Pitlochry - Skye: ik zou rechtsstreeks naar Skye rijden, tenzij je echt via Inverness wilt rijden, vandaar zijn er nog verschillende mogelijkheden om tot op Skye te geraken...
Oban & Fort William zou ik links laten, het is er heel druk in de zomer!

Te snel? Neen, vind ik niet!

Alvast veel plezier
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #2 Gepost op: 17 jan 2020, 03:39 »
Route naar Edinburgh kan allebei, qua tijd maakt het niet veel uit. Ik weet niks van caravans maar de A1 is wat breder en je kunt wat beter doorrijden. Wat SnEm zegt onderschrijf ik wel, leuke plaatsjes onderweg maar je moet er wel voor van de weg af, bij de A68 rijdt je er doorheen. Eigenlijk vind ik ze onvergelijkbaar. Maar inderdaad de A1 is dichter bij de kust al zie je die eigenlijk nooit.

Oban vind ik niet zoveel als plaats. Fort William is wel druk maar even snuiven is leuk. Nee voor zo’n eerste keer best te doen.
Ook eens met SnEm over Pitlochry - Skye. Ik zou die route ook nog even uitwerken want daarbij zijn ook keuzes mogelijk. Inverness - Skye is binnendoor ook heel mooi maar best een eind ik heb geen caravan dus de wegen zijn voor mij niet van invloed op mijn keuzes.

Nog wel een mening over je terugreis via het Lake District. Als je het als een soort stopover gebruikt zie je niet zoveel, daarvoor moet je dan echt ver van de weg af. Het mooiste schijnt in West te liggen. Toevallig ga ik in maart naar het Lake District en wel 4 nachten daar omdat ik voorheen veel gemist heb, een van mijn laatste witte vlekken daar (ben niet alleen van Schotland maar van meer). Ik adviseer (is maar een idee) eigenlijk om die stopover te maken in de Yorkshire Dales. Als je die doorsteekt zie je best meer dan van dat Lake District.

Ik ga ook via Harwich omdat dit nu toevallig op die data honderden scheelde dus moet ik nu ook wat meer kilometers maken. En je hebt op zich wel tijd voor die doorsteek, de boot vertrekt pas laat in de avond en ook ik stop in Yorkshire, weliswaar op de heenweg maar dat geldt niet voor jullie omdat je heen via Newcastle gaat. Ik heb geen caravan.

Offline Ludens

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 19 jan 2020, 18:14 »
Dank voor de reacties! Erg behulpzaam!

Nog even een reactie van mezelf: we zitten nog eens naar die route te kijken en overwegen om de stop in Oban/Fort William (dat zou Glencoe worden, Oban kwam in beeld om naar Isle of Mull te gaan en Fort William voor Ben Navis) eruit te halen. Omdat we dan wat meer tijd hebben voor de andere stops, zodat we bijvoorbeeld een dagje naar Glasgow zouden kunnen gaan.

Wat vinden jullie, missen we dan echt iets bijzonders? Zouden we beter een andere stop eruit kunnen halen?

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #4 Gepost op: 20 jan 2020, 00:53 »
Ach wat is missen. Ik zeg altijd de wereld kunnen we toch niet helemaal zien want we worden niet oud genoeg en hebben er geen tijd voor. Als je je maar vermaakt zeg ik altijd. En dat gaat met deze route prima.

Een beetje sleutelen aan de route wellicht. Meteen schrappen van die stop zou ik niet doen, wellicht wat dagen schuiven maar dat is tricky want we zijn niet allemaal hetzelfde.

Er was nog wat onduidelijkheid over je route van Pitlochry naar Skye, zuidom of Noordom. Die heb je nog niet weggenomen.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 04 jun 2020, 18:23 »
en Ludens alles opgeschort of verplaats naar 2021....