Auteur Topic: eten aanboord DFDS naar Newcastle  (gelezen 573 keer)

Offline edbe

• Schotland fan
eten aanboord DFDS naar Newcastle
« Gepost op: 03 jan 2020, 12:44 »
we zijn jaren geleden eens met de boot geweest naar Newcastle voor onze Schotlamd reis,
toen hadden wij geen eten gereserveerd voor die avond je kon gewoon eten bestellen daar.
nu schijnt dat niet meer te kunnen.....je kunt nu vooraf reserveren voor een bedrag op de boot betaal je meer.
en is een soort buffet.....is er dan helemaal geen loket waar je simpel een hamburger met friet krijgt?

:vlag

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: eten aanboord DFDS naar Newcastle
« Reactie #1 Gepost op: 03 jan 2020, 13:22 »
Eten en drinken aan boord is ook vrij duur, bv 20EUR voor een ondermaatse pizza vind ik erover, en zodra je glas leeg is zijn ze er snel bij om bij te bestellen....
Ontbijt is ook prijzig maar de kwaliteit en keuze is wel in orde!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #2 Gepost op: 04 jan 2020, 02:27 »
De mogelijkheden buiten het buffet zijn behoorlijk ingeperkt. En waar het nog kan zijn de prijzen ook hoog zo je bent dan alleen maar goedkoper uit als je tevreden bent met een croissantje koffie of een pizzapuntje.

Toch bestel ik nooit vooruit, soms heb ik geen honger genoeg voor het buffet en doe ik het met meegenomen houdbare “noodvoorraad”. Dat het een paar eurotjes dan duurder is boeit dan niet, soms eet ik niet.

Dat is natuurlijk ook de truc om je te bewegen vooruit te boeken, dan ga je toch al heb je geen honger. Want betaald he zo werkt het. Pennywise and pond foolish heet dat.
Ze doen vaak net of dat er geen plaats is als je niet vooruit boekt. Nou ja dan maar niet graag of niet.

En ja het is duur maar ook op het vasteland zijn de horecaprijzen niet voor niks. Probeer maar eens een terrasje in Amsterdam of Utrecht en bestel daar bier. En all you can eat restaurants zijn vaak nu ook rond de 30 euro.

Als je honger hebt valt het eten dan best mee op de boot. Op de terugweg heb ik 3 opties: Of ik heb genoeg aan mijn houdbare noodvoorraad, of ik eet op de boot of ik haal een footlong broodje bij de Subway in het winkelcentrum Royal Quay voor de boot. En gezien de drukte daar in de Subway ben ik inmiddels de enige niet meer. De Laatste optie komt het meest voor nu.

Ik doe ook wel Stena Line naar Harwich (dan voor Engeland want nogal ver rijden naar Schotland) daar hebben ze vriendelijker geprijsde maaltijden. Maar daar willen ze je ook graag naar de Metropolian restaurant hebben, dat kost meer. Maar die boot is kleinschaliger.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 04 jan 2020, 03:36 »
Met noodvooraad bedoel ik Cup Noodles of cakejes. Klein waterkokertje mee en een kind kan de was doen. Handig en goedkoop maar natuurlijk geen ambiance.

Hier in Azie waar ik meestal verblijf is Cup Noodles DE maaltijd op de ferries. Zijn eenvoudige boten en de buffetten daar zijn niks. Maar het dondert ze niet of ze warm voedsel koud eten, ze slepen de pizza koud zo de boot op.

Maar eten op de boot is ook een vorm van bezig zijn met je vakantie. Zelf ga ik verder niet zoveel uit eten in Nederland, wel op reis en daar is reizen voor bedoeld. Ontspanning. Anders blijf ik wel thuis.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 jan 2020, 17:34 »
we nemen zelf eten en drinken mee als we naar Newcastle gaan, akls we terug komen kijken we nogwel…misschien zo lekker mail deal....

Offline Emmer

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 10 jan 2020, 12:36 »
Als je op vakantie gaat dan maken die paar Euro's extra ook niet echt uit natuurlijk, eten aan boord van en naar Newcastle is prima te doen wat kwaliteit en kwantiteit betreft. Ik kan op een tocht van 16 uur niet leven op een broodje van de Subway, en kinderen al helemaal niet.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 11 jan 2020, 01:06 »
Als je op vakantie gaat dan maken die paar Euro's extra ook niet echt uit natuurlijk, eten aan boord van en naar Newcastle is prima te doen wat kwaliteit en kwantiteit betreft. Ik kan op een tocht van 16 uur niet leven op een broodje van de Subway, en kinderen al helemaal niet.
Eerste zin mee eens. Misschien ben je een grote eter maar een footlong Subway is echt sub-stancieel voor mij. Dan slaap ik nog 8 uur en dan is er ontbijt. Dus honger heb ik daar nooit gehad. Voor het aan boord gaan in de Royal Quay kan ik wel ongeveer inschatten hoeveel mijn maag moet “tanken”.

Met kinderen heb ik geen ervaring dus als die onvoorspelbaar zijn snap ik dat wel. Zal ook aan hun leeftijd liggen. Ik ben vaak alleen dus is het maar 1x buffet. Als het 4x is wordt het toch anders voor velen denk ik.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 11 jan 2020, 14:58 »
we hebben alles geboekt voor de boot, we nemen toch gewoon wat lekkers mee, zoals snickers en chips en eten lekker gewoon in het restaurant.

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 17 jan 2020, 23:40 »
Als ik met de boot ga eet ik altijd ergens warm tussen de middag, en ik neem een sandwich mee voor op de boot, bij wijze van avondeten dus. Dan nog een tweede sandwich voor het ontbijt en klaar: toch gegeten en geen rib uit m'n lijf  ;) . Ben daarbij doorgaans niet onder de indruk van de kwaliteit van het eten aan boord, dus deze methode werkt voor mij prima  :icon_thumleft:  :)
Leven en laten leven

Offline Grouse

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 19 jan 2020, 14:22 »
Onze vakantie begint zodra we thuis weg rijden,en eten altijd op de boot,lekker van het buffet,onbijt doen we niet altijd,hangt er van af hoe lang we slapen en of we al trek hebben na het buffet  :icon_smile: :drinky

Offline Struner

• Schotland fan
Re: eten aan boord DFDS naar Newcastle v.v.
« Reactie #10 Gepost op: 28 jan 2020, 18:35 »
Het is ook gewoon een kwestie van geld natuurlijk. Voor mij alleen valt het wel mee. Maar ik kies altijd liever voor het ontbijt dan voor iets ‘s avonds. Je kunt namelijk rustig in de ontbijtzaal blijven als de boot vertraagd is. & dan kun je maar koffie drinken.
kMoet er wel bij zeggen dat de aanleiding tot de vertraging misschien ook wel de reden is dat je niet aan koffie moet denken...