Auteur Topic: Eerste keer naar Schotland  (gelezen 452 keer)

Offline dekonpa

• Schotland fan
Eerste keer naar Schotland
« Gepost op: 25 dec 2019, 12:45 »
Hallo allemaal,
Wij zijn begonnen aan de uitstippeling van onze reis naar Schotland in mei 2020  :D
Ferry is geboekt Zeebrugge-Hull.
Bedoeling is om 16 dagen rond te reizen. 1 dag rijden, 1 dag ter plaatse.
16 dagen is kort, maar we werken allebei en er zijn nog 4 kinderen thuis voor wie we opvang moeten hebben...
We moeten dus heel selectief zijn in onze keuzes. We houden van de natuur, wandelingen (bergen), rust (kust).
We kennen Schotland (nog) niet, en we vinden zo veel informatie  :icon_scratch: Dit wordt dus een hele klus  :D.
Maar we genieten nu al van al de voorbereidingen.
Groeten, Carine en Patrick

Offline edbe

• Schotland fan
Re: Eerste keer naar Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 26 dec 2019, 11:01 »
ok
waar willen jullie dan naar toe, Edinburgh, Glasgow ook op lijstje.....er zijn veel dingen te beleven....
North Ireland travel in 2021

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #2 Gepost op: 27 dec 2019, 09:15 »
Als ik lees natuur wandelingen en rust en weinig dagen dan zou ik de steden laten zitten maar Edinburgh even snuiven voor een dag kan natuurlijk altijd. Het centrum is compact en je hebt vanuit Hull naar boven of naar beneden toch een overnachting nodig.

Natuur is overal. Van wandelingen weet ik niks maar een beetje googelen op dit forum kom je een eind mee.

Als het je eerste keer is kan er eigenlijk niks fout gaan. Ik zou zeggen de eerste keer blijf in de oppervlakte omzoomd door Loch Lomond - Oban - Fort William - Ullapool - Inverness - Aviemore - Pitlochry - Perth - Sterling. Misschien heb je tijd om Skye mee te pikken of (en niet EN) nog een stukje boven Ullapool te komen.

Wandelingen kosten veel tijd dus dat beperkt de routemogelijkheden. Dan moet je het compacter houden. En soms hoef je niet 2 nachten te blijven dan kachel je weer rustig verder.

Qua overnachtingen vind ik B&B meestal fijner dan hotels. Heb tot op heden meestal vooruit geboekt dat vond ik prettiger. Dan hoef ik niet meer te zoeken.

Dus is eigenlijk alles goed. Dus maak zelf een routeplan en leg het voor, dan krijg je wat gerichter antwoord.

Offline dekonpa

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 19 jan 2020, 17:01 »
Hoi,
Dit is wat ik totnogtoe heb uitgestippeld. Reacties, tips zeer welkom  :)
Kingston Upon Hill - Edinburgh - Aviemore - Chanonry Point - Lochcarron - Fort William (Ben Nevis) - Kilmarnock - Kendal (Lake District) - Kingston Upon Hill.
16 dagen is inderdaad te kort   :-\
Wat is de kans dat we dolfijnen zien op Chanonry Point, en Noorderlicht in Aviemore?
Groeten,
Carine

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 21 jan 2020, 11:54 »
Bij Chanonry Point moet je erop letten dat je met eb gaat. Maar ondanks dat hebben wij na een stuk of 6x nog nooit dolfijnen gezien :crybaby2:

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 21 jan 2020, 17:34 »
Dit zijn handige websites:
https://www.undiscoveredscotland.co.uk/
https://www.walkhighlands.co.uk/

Channonry point, wij hebben 3 van de 4 x dat we er geweest zijn dolfijnen gezien, en het is echt heeel leuk! Wij waren 30 mins voor laagtij ter plaatse, zeker te zijn voor een parkeerplaats, het kan wel tot 1 uur naar laagtij duren, zelfs langer voor je dolfijnen zult zien, moet wat geduld hebben maar is zeker de moeite!
In de zelfde buurt is er een korte maar fijne wandeling in Rosemarkie (Fairy Glen Falls)

Noorderlicht is moeilijk in te schatten, komt heel wat bij te kijken, ik ben geen expert, ma op Facebook en Internet vind je heel wat groepen! Het is ook niet vergelijkbaar met Scandinavische toestanden hé! Blijkbaar zou je het noorderlicht beter kunnen zien op foto dan met het blote oog...

Voor onderweg naar Hull, Riveault Abbey, zeker een aanrader!!!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!