Auteur Topic: Voor het eerst naar Schotland P&O ?  (gelezen 927 keer)

Offline Melanie

• Schotland fan
Voor het eerst naar Schotland P&O ?
« Gepost op: 20 okt 2019, 11:30 »
Hoi,
Wij willen nu dan toch echt eens naar Schotland op vakantie. Noord-Engeland is al favoriet, maar zijn ook erg benieuwd naar Schotland. DFDS vinden wij ontzettend duur (vooral met caravan) en P&O lijkt wat gunstiger geprijsd. Iemand hier op dit forum ervaring met het varen met P&O vanuit Rotterdam?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Groet, Melanie

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Voor het eerst naar Schotland P&O ?
« Reactie #1 Gepost op: 21 okt 2019, 09:41 »
P&O vind ik zelfs leuker en luxer dan DFDS. Maar of het goedkoper is dan DFDS weet ik niet, ik kom meestal duurder uit als ik voor mij kijk. Maar dat zie je dan wel als je bezig bent met boeken. Zal wel te maken hebben met de data, of het aantal personen, wel of geen caravan (heb ik niet) etc.

Aankomst is ook wat zuidelijker, Hull is wat ongunstiger dan Newcastle qua afstand maar ook niet onoverkomelijk. Kan je nog wat Engeland "meenemen", Yorkshire Dales en/of Lake District ligt dan aan je voeten.

Offline Melanie

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 21 okt 2019, 12:36 »
Dank voor je reactie! Na wat gesurf en prijzen vergeleken te hebben denk ik dat we de oude vertrouwde Stena Line nemen. Scheelt aanzienlijk in prijs. Kilometers niet, maar dat vinden wij niet erg. Eerste tussenstop wordt dan het door ons geliefde Lake District.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 22 okt 2019, 11:04 »
Dank voor je reactie! Na wat gesurf en prijzen vergeleken te hebben denk ik dat we de oude vertrouwde Stena Line nemen. Scheelt aanzienlijk in prijs. Kilometers niet, maar dat vinden wij niet erg. Eerste tussenstop wordt dan het door ons geliefde Lake District.
Stena Line is ook fijn. En inderdaad meestal goedkoper. Dat puntensysyteem loopt ook op als je veel gaat. En je bent veel vroeger in Engeland, 7 uur soms al van de boot af. Dan ben je al een stuk onderweg.
Het is allemaal keuzes maken. Als je van Newcastle naar Fort William in een keer wilt gaan moet je als je niet jakkert ook aanpoten want je bent pas later aan in Newcastle. Als je rijden dan geen probleem vindt is het zo gek nog niet om met een overnachting te gaan.

Even ter overdenking: Je kunt ook heen met Stena en terug met DFDS of P&O, je hoeft geen retour te nemen. Ik weet niet of dat veel duurder was ben ik even kwijt maar dat vond ik toen prettig. Heen met P&O en terug met DFDS heb ik eens gedaan. Stena neem ik voor de "onderste helft" van Engeland.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 20 nov 2019, 19:39 »
persoonlijk vindt ik DFDS goedkoper dan Stena en P&O
Ierland rondreis 2020 (zoveelste keer)
Highlands staat gepland voor 2021

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 21 nov 2019, 11:20 »
persoonlijk vindt ik DFDS goedkoper dan Stena en P&O
Hangt een beetje af van tijd,  of je alleen gaat of met meer, of je een caravan hebt of niet, welke soort hut je wilt dus er zijn zoveel variabelen dat vergelijken lastig is. Je komt er alleen achter als je het boekingsprogramma bent doorgelopen op de door jou gewenste opties.

En linksom of rechtsom, reizen kost geld. Als je de dagboten neemt spaar je een overnachting uit maar vaak moet je dan weer een hotel nemen. Het hele plaatje moet je zien.