Auteur Topic: Nieuwe veerdienst Rosyth - Eemshaven (dankzij de Brexit)?  (gelezen 204 keer)

Offline vosje62

• Schotland fan
Vanmorgen kwam er in het nieuws dat de veerdienst naar Rosyth wellicht nieuw leven ingeblazen wordt.
https://opwegmetboris.nl/onderweg/goed-nieuws-voor-schotland-vaarders/

Veel duidelijkheid geeft het nog niet. Het bedrijf achter het initiatief is duidelijk geen bestaande veerdienst.

Heeft iemand hier meer informatie over?

Het zou mooi zijn als het door ging...

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Nieuwe veerdienst Rosyth - Eemshaven (dankzij de Brexit)?
« Reactie #1 Gepost op: 22 aug 2019, 01:42 »
Dat is voornamelijk goed nieuws voor de Nederlanders die boven Zwolle wonen. Vanuit het Zuiden is het nog al een eindje kachelen naar de Eemshaven. Dan zit ik naar het zuiden al ver in Luxemburg. Dat weegt bijna op tegen Newcastle - Edinburgh. Het zal dus voornamelijk afhangen van de vraag hoeveel het kost. En de vaartijden.

Dan is de hoofdreden vracht dus hoe zit het dan met de hutten en overige faciliteiten. Zolang Schotland nog onderdeel is van het Verenigd Koninkrijk is ook de Douane op zich geen reden.
Maar hoe meer boten hoe beter dus op zich geen slecht nieuws. We wachten braaf af. Bij mij ging de vlag uit als het Rotterdam - Dundee betrof. Wishfull thinking.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 02 sep 2019, 17:13 »
Ik woon in Twente en kan zo de Duitse 31 op. Totaal aan km's 134. Naar IJmuiden 195.
Dus is voor ons wel interessant.  Nu maar afwachten wat de prijs wordt.
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 10 sep 2019, 17:27 »
De veerdienst Eemshaven-Rosyth is een half jaar uitgesteld. Waarvan akte.  :crybaby2:
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline vosje62

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 10 sep 2019, 18:34 »
Klopt.
Volgens directeur van de NLse tak van het bedrijf zou het nu April worden. (via Truckstar.nl)