Auteur Topic: ...even voorstellen  (gelezen 994 keer)

Offline Guido

• Schotland fan
...even voorstellen
« Gepost op: 09 jul 2019, 20:57 »
Hallo iedereen,
Zoals ieder onder ons hebben we allemaal onze eigen reden om zich te registreren op dit forum en daar ben ik dan ook geen uitzondering op!
De reden van mijn bezoek hier is omdat ik deze topic wil uitvinken op mijn Bucketlist  ..."Schotland ontdekken met een trekking fiets zonder tijdsspanne", of toch ruim tijd nemen!
Gepland voor volgend jaar.
Ik ben een geoefend fietser, niet meer zo jong (65) en afkomstig uit Belgiƫ.
Inderdaad, er zijn een hoop vragen en wie kan mij daar beter bij helpen dan jullie.
Om jullie nu met met een lijstje op te zadelen met vragen zou getuigen van weinig respect maar wil dit wel graag in de komende weken doen.
Ik lees dat er hier een voer van enthousiaste mensen op zit en ben straks heel benieuwd wat ik al wel of niet kan en mag verwachten van mijn toertocht.
Ik kijk er naar uit en ...het is me een genoegen met jullie te hebben kennis gemaakt!
Guido

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: ...even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 10 jul 2019, 02:28 »
....
Ik lees dat er hier een voer van enthousiaste mensen op zit en ben straks heel benieuwd wat ik al wel of niet kan en mag verwachten van mijn toertocht.

Welkom Guido, maar om maar met de deur in huis te vallen, we zijn hier met het forum een beetje uit de tijd heb ik zo de indruk. Zoals met meer fora wijkt men uit naar social media waar het in ieder geval makkelijker is om de 1000-ste foto van Eilean Donan Castle te posten. Het is allemaal vluchtig. Dus de vraag is nog hoelang dit forum blijft bestaan.

Dus veel know-how  is niet zoveel meer online hier. Ik ben van meer landen-Fora lid en ik zie overal hetzelfde patroon. Omdat rondreizen min of meer mijn hobby is heb ik in ieder geval nog tijd genoeg. Dat vluchtige gemiep is niks voor mij.

Zo was ik even lid van een Cotswolds FB-pagina en een Cornwall pagina maar als je zelf de ervaringen hebt gehad wordt het snel overkill, allemaal hetzelfde. Dus toen maar weer uitgeschreven. Ja dan doe ik ineens zelf ook aan cherry-picking. Bij een forum blijf ik hangen, rustiger en deskundiger.

Ik mag wel zeggen dat ik in het verleden best wel aardig gereisd heb en nog doe. Schotland kwam bij mij pas laat in beeld onder het motto dat het duur was en meestal slecht weer. En ik vloog vroeger meer, wat je ver haalt is lekker of zoiets. Maar er is nog zoveel te zien dichterbij.

Schotland blijkt inderdaad niet goedkoop maar je krijgt er veel voor terug. Het weer is juist fascinerend. En de bereikbaarheid is eigenlijk ideaal. Dus het is niet bij dat eerste bezoek gebleven, het staat op mijn lange lijst hoog in de rating.

Over de fiets kan ik weinig meedenken, ik ga met mijn eigen auto maar begin nu wel wat meer kennis te krijgen die ik kan delen.

Kan zijn dat het effe duurt met antwoorden want ik ben nogal eens op pad zonder wifi/internet. En bezig onderweg natuurlijk. Ik zit 40% van mijn tijd op de Filipijnen, de rest in Europa. Volgende week ben ik voor 4 weken naar Nieuw-Zeeland, was uitgenodigd voor een bruiloft maar ja dan plak je er maar wat weken achteraan toch? Het is niet naast de deur, vanaf hier al 10 uur netto vliegen. Maar anders kom je er misschien nooit meer en kan ik het mooi vergelijken met Schotland.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener

Offline Teije

• Administrator
  • *
Re: ...even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 18 jul 2019, 23:46 »
Welkom op het forum Guido,

en Wittebeer heeft wel een beetje gelijk. Zo druk en enthousiast als het forum in het begin was, alles lijkt zich nu naar facegram  :drunken_smilie: ed verplaatst te hebben.
Maar stel je vragen gerust, er zijn nog genoeg mensen die regelmatig kijken en vragen beantwoorden. En met de zoekfunctie kun je misschien ook al heel wat terug vinden want er staat zonder meer veel info op het forum.

En Schotland ontdekken zonder tijdsspanne, dat klinkt fantastisch!