Auteur Topic: Rondreis schotland 2 tot 14 juni  (gelezen 760 keer)

Offline ebenerink

• Schotland fan
Rondreis schotland 2 tot 14 juni
« Gepost op: 02 mrt 2019, 17:57 »
We gaan in juni voor het eerst naar Schotland, we hebben een eerste opzet gemaakt. Wat vinden jullie van deze rondreis. Missen we misschien belangrijke bezienswaardigheden. Graag hoor ik ook of jullie adviezen hebben met rijden van bepaalde routes van het ene naar andere punt.
Dag 1:Vliegen op Edinburgh, eerste bezichtiging Edinburgh
Dag 2: Bezichtigen Edinburgh
Dag 3: Ochtend Edinburgh richting Stirling doorrijden Perth
Dag 4: doorrijden Pitlochry naar Cairngorms national park, Balmoral castle
Dag 5: regio aviemore (loch an eilein) Fort George naar inverness
Dag 6: Urquhart castle  loch ness fort augustus, eilean donan castle
Dag 7: eiland skye
Dag 8: eiland skye
Dag 9: fort william  ben navis  glencoe
Dag 10: loch lemond  glasgow
Dag 11: Glasgow
Dag 12 terug edinburgh

Alvast bedankt voor het meedenken :bagpipe :bagpipe

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Rondreis schotland 2 tot 14 juni
« Reactie #1 Gepost op: 02 mrt 2019, 22:51 »
Goeie route om mee te beginnen, dat soort dingen zijn heel persoonlijk. In 12 dagen zie je toch niet alles maar daar heb je het druk zat mee.

1. Op je dag 4 niet meteen rechtdoor via de A9 naar Pitlochry maar rijdt eerst richting Crieff (A85), sla rechtsaf de A822 en rij via de A826 naar Aberfeldy en dan naar Pittlochry. Mooie route.

2. Dag 5 is arbitrair, in zoverre er is een alternatief. Die route heb ik ook wel eens gedaan maar ook een andere en die vond ik zelf veel mooier. Vanuit Inverness de A855 richting Ullapool en dan linksaf de A832 op dan de 896 en 890 even goed kijken. Via Torridon.
Ja je mist dan Loch Ness (dat Nessie gedoe en Museum is toch niet zo boeiend hoor) maar je doet ook al Loch Lomond. Just what you want.

3. Dag 7 en 8 is eigenlijk alles wel mooi. Hangt wel een beetje af van je inspanningen, voor sommige dingen moet je een stuk lopen. Een hele mooie route is als je de A855 omhoog naar Staffin rijdt om dan vlak na Staffin linksaf binnendoor over de Quirang te rijden. Kom je weer uit in Uig. Maar let op, het weggetje is uiterst smal. Ach je moet daar geen haast hebben doe rustig aan. Don't panic maar je moet geen bange automobilist zijn.

Ik ben niet zo van kastelen maar smaken verschillen, er zitten er 5 in. Bewust? Balmoral Castle weet ik niks van. Eilean Donan Castle is top. Niet het kasteel zelf maar de ligging van het gebouw.

Voor de rest wijst het zich vanzelf je route.

Offline ebenerink

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 08 mrt 2019, 15:47 »
Beste Wittebeer,

Mede door jouw reactie route enigszins aangepast. In ieder geval gaan we de mooie route rijden die je beschrijft onder punt 1 en 2
Regio aviemore en loch ness slaan we over, hiervoor in de plaats gaan we na skye naar oban en een dag naar eiland mull, zoveel positieve reacties over gehoord
nog bedankt

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #3 Gepost op: 09 mrt 2019, 11:48 »
Beste Wittebeer,

Mede door jouw reactie route enigszins aangepast. In ieder geval gaan we de mooie route rijden die je beschrijft onder punt 1 en 2
Regio aviemore en loch ness slaan we over, hiervoor in de plaats gaan we na skye naar oban en een dag naar eiland mull, zoveel positieve reacties over gehoord
nog bedankt
Ja Mull schijnt ook heel mooi te zijn, ben ik nog niet geweest. Aviemore is ook niet mijn ding maar veel Schotlandliefhebbers roepen erover.

Een verslagje achteraf kan geen kwaad.......

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 17 mrt 2019, 14:31 »
Ja Mull schijnt ook heel mooi te zijn, ben ik nog niet geweest. Aviemore is ook niet mijn ding maar veel Schotlandliefhebbers roepen erover.

Aviemore zelf is niet heel bijzonder, maar het is een goede uitvalsbasis om de Cairngorms te bezoeken.  :aye

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding