Auteur Topic: Reis Schotland maart  (gelezen 202 keer)

Offline Dropje

• Schotland fan
Reis Schotland maart
« Gepost op: 27 jan 2019, 23:18 »
Hoi allemaal graag zou jullie vragen om tips of advies.

We hebben voor de eerste week van maart, onze reis geboekt naar schotland, inclusief onze eerste en laatste overnachting. Beide zijn in Edinburgh.
We hebben een auto gehuurd om rond te gaan rijden.
De 2 nachten erna hebben we het fairmont st. Andrews op ons lijstje staan.

Dan hebben we nog 3 nachten en 4dagen over... hebben jullie tips om die dagen in te vullen?
We zouden graag naar een wildpark gaan of een leuke cabin boeken, lekker wandelen, uitrusten maar toch stiekem ook een leuke avond in de stad. Maar we zouden ook weer niet heen en weer willen racen om alles te zien. De trein van Fort Williams vinden we ook heel gaaf, maar we twijfelen of dat niet te ver is. Hebben jullie hier ervaring mee? Ofwat raden jullie ons aan?

Alvast bedankt voor jullie tijd, Groetjes 

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Reis Schotland maart
« Reactie #1 Gepost op: 02 feb 2019, 15:04 »
Je hebt zelf al veel ingevuld dus zou ik het in die hoek zoeken. Je zit al ver in het oosten. Als je een rondje kunt maken zou ik de Cairgorms een nachtje, dan Pitlochry/Aberfeldy en de derde nacht loch lomond en de Trossachs.

Hoewel Cairgorms voor een nachtje misschien ook te kort is maar goed het is een idee.

Of je boekt een vaste plaats in Pittlochry/ Aberfeldy en maakt van daaruit een tochtje, is wellicht net even relaxter. En als je geen zin hebt ga je daar in de omgeving kijken. Ik vond het rondje Aberfeldy - Killin  (bij veel tijd heen-en-weer naar Callander) - Crieff en dan binnendoor steken terug naar Aberfeldy een aardige route.
De plaatsen zijn geen "steden" dus wordt het een leuke avond in het dorp.

Crieff en Perth zijn nog wel steden.

Fort William zou ik gezien jullie uitgangsplaats laten zitten, dan race je wel een beetje. Kan wel, maar erg ver. En zeker geen tijd voor die trein en zo.

Je kunt ook nog naar Stirling naar het kasteel. Is niet mijn ding maar misschien heeft het wel jullie interesse. Voor de volledigheid.