Auteur Topic: 5-7 dagen Schotland met mijn vader en zus. Tips?  (gelezen 1392 keer)

Offline Jolien89

• Schotland fan
5-7 dagen Schotland met mijn vader en zus. Tips?
« Gepost op: 10 dec 2018, 07:58 »
Hoi allemaal!

In juni zal ik samen met mijn vader en zus naar Schotland gaan. Niemand van ons is hier eerder geweest. Nu ben ik een beetje een het kijken naar wat een leuke rondreis zou kunnen zijn, maar ik vind het erg lastig om hierin een keuze te maken. We hebben nog niet geboekt, maar willen 5 tot 7 dagen gaan. Heel graag zouden we isles of skye bezoeken. We willen op Edinburgh vliegen. Heeft iemand tips voor een leuke rondreis voor ons? We houden niet van al te toeristische plekken, dus die willen we graag vermijden (tenzij het echt een bezoek waard is). Ik.hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: 5-7 dagen Schotland met mijn vader en zus. Tips?
« Reactie #1 Gepost op: 10 dec 2018, 15:48 »
Mijn advies is dat als je maar 5 tot 7 dagen hebt om Skye te laten schieten. Hoe mooi dat ook is. Dan ren je van hot naar her. Snuif Edinburgh even voor en dag, huur een auto en maak een rondje naar Fort William, via Dalwhinnie en Pitlochry terug en als je tijd hebt via Killin of zo.

Als dat je goed bevalt en meer wil zal je terug moeten komen voor Skye. Velen overkomt dat. Zo ook mij.

Ga niet als een Amerikaan Europa doen in een week dat schiet ook niet op.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 dec 2018, 09:51 »
Vlieg naar Inverness, huur een wagen en ga naar de Orkney eilanden, het is daar rustig(er), mooi, heel wat te beleven!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #3 Gepost op: 11 dec 2018, 15:01 »
Bijzonder, ik reageer meer op de eerste zinnen en SnEm meer op de laatste.

Overigens ben ik nog niet op de Orkney's geweest en heb ook geen directe plannen in die richting (zeg nooit nooit), niet omdat ik dat niet zou willen zien maar er zijn meer mooie plaatsen op de wereld die aandacht behoeven, ik vind Schotland heel mooi maar lyrisch ben ik niet, ben wel al een paar keer terug geweest en vermoedelijk nog wel eens dus het land behoort wel tot de favorieten.

Zoals ik het al een paar jaar volg hier zie ik Orkney meer als een "vervolgcursus". Als je eerst andere dingen mooi vindt ga je daarna verder.
Als je kiest voor Orkney heb je alleen Orkney en stel dat je het daar te stil vindt of geen echte natuurvorser bent heb je geen uitwijkmogelijkheden in die korte tijd.

Mijn route is inderdaad wat toeristischer (en afwisselender denk ik maar zo) maar zo ben ik ook begonnen en wat ik toen gemist heb heb ik daarna wel weer overgedaan. En ach toeristisch is natuurlijk een eigen beleving, de fervente Schotlandgangers vinden het al gauw te druk. Het is heus de Spaanse costa niet.

En Glen Coe is toeristisch moet je dan iemand zeggen ga maar niet?

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 11 dec 2018, 16:12 »
Je kan ook een mooie lus maken, Edinburgh - Aviemore - Inverness - Fort William/Glencoe - Glasgow - Edinburgh doen, om te beginnen is dit wel interessant...
Skye is heel mooi, heel wat te beleven, maar is wel lang rijden vanuit Edinburgh.

Hehehe! Sorry, dit was 2de graads op te pikken :-)
Tja, Orkney daar ben ik totaal subjectief over, maar daar vind ik echt mijn geluk en vooral rust!
OK misschien zit je dan vast op een eiland, maar de route naar Orkney is heel mooi, tal van mogelijkheden om er heen te rijden, en ter plaatse valt er toch wel veel te doen, en je kunt nog eilandhoppen :-)

Sommige plaatsen in Schotland zijn toch echt wel overbevolkt tijdens de zomer; deze en vorige zomer nog meegemaakt, overvolle attracties, waardoor de ervaring niet eens meer zo leuk wordt.
Maar ik geef ook toe, hoe ouder ik wordt hoe minder van massa's hou, en net daarom vind ik Orkney zeer geschikt, eens 19.00 zijn de meeste bussen weer weg...

Maar juni moet ok zijn!

I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Jolien89

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 05 jan 2019, 08:46 »
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Skye laten we inderdaad voor nu even schieten. Mijn vriend wilt hier ook graag nog een keer heen, dus mogelijk gaan we dat zien bij een 2e bezoek aan Schotland!

Meer tips zijn altijd welkom!