Auteur Topic: Ervaringen rondreis met welk bureau?  (gelezen 225 keer)

Offline mmoerman

• Schotland fan
Ervaringen rondreis met welk bureau?
« Gepost op: 02 nov 2018, 07:42 »
Hallo, wij oriƫnteren ons op zomer 2019 om met onze 2 tieners voor het eerst naar Schotland te gaan en daar rondreis te maken langs bungalows/huisjes/stacaravans of B&B. Iemand tips met een goede reisaanbieder of een leuke rondreis die je gemaakt hebt of adviseren jullie zelf alles te boeken en zo ja, via welke site dan? Hoop op leuke tips!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Ervaringen rondreis met welk bureau?
« Reactie #1 Gepost op: 04 nov 2018, 21:28 »
Ik zou het zelf plannen. Is online makkelijk  te doen. Eerste vraag is hoe je het wil doen met de overnachtingen want jullie zijn dan met 4. 2x kamer B&B of huisje. B&B is dan flexibeler maar wellicht iets prijziger en huisjes zijn meestal niet voor een nacht.

Als je dat wat duidelijk hebt kunnen we je beter adviseren. Stap voor stap.

Daarnaast is het handig te weten hoe lang, of je met je eigen auto wilt gaan en zo.

Buro Scanbrit is een goede reisaanbieder als je het zelf niet wil regelen. Heb die wel eens gebruikt voor Engeland en Ierland voor een deel en ging best goed. Meestal wat duurder maar die mensen moeten ook verdienen natuurlijk, hoewel ik heb wel eens geboekt heb omdat ik het zelf niet goedkoper kon. Voor overnachtingen zijn er verschillende sites. Met B&B heb ik ervaring, met huisjes en zo niet.

Offline mmoerman

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 05 nov 2018, 10:26 »
Hoi Dank voor je reactie, we willen met eigen auto gaan vanuit IJmuiden. In de zomer half juli vertrekken en dan 3 weken. We zitten nu te denken aan te starten omgeving Loch Lomond voor week, dan week Isle of Skye, dan 4 dagen omgeving Lochness en dan 2 nachten Edinburgh....
Inderdaad zijn huisjes goedkoper dus die zouden dan de eerste 2 weken kunnen gevolgd door bv B&B voor laatste 2?
Maar wellicht hebben jullie andere adviezen of raden jullie andere soort rondreis aan? Missen we iets als we deze plekken aandoen?

Zo lastig om in te schatten waar te starten, maar weet zeker dat als we eenmaal geweest zijn we vaker gaan terugkomen! Dank alvast voor de reactie

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 05 nov 2018, 13:24 »
Niks mis met dat plan. Dan heb je een leuke indruk voor de eerste keer. 3 weken is ruim. Skye is dan de topper. Toch zou ik  het bij Loch Ness iets inkorten en dan de winst nemen rond de Cairngorms.

Of het lang of kort is ergens is altijd persoonlijk, de ene vindt iets lang en de ander kort. Als je wandelt is de tijd al gauw te kort, met de auto ben je sneller.

En of je een dag meer of minder ergens bent laat je gewoon afhangen van de mogelijkheden van verblijf dat het een beetje past.  Dit omdat je met 4 bent.

Met 2 personen zou ik wellicht adviseren minder op EEN plaats te zitten. Maar dat kunnen jullie zelf het beste inschatten.

Snelheid van reizen in Schotland vind ik altijd wat onvoorspelbaar. Soms gaat het verrassend snel en soms schiet het niet op. Niet dat ik haast heb, gewoon afwijking van de inschatting.

Ach wat is missen. Nee onderweg is genoeg te zien, vul je gewoon in als je je verblijf geregeld hebt dan komen de tips vanzelf wel. Het is nog geen juli 2019. Zou wel alvast gaan boeken voor boot en overnachtingen, het is hoogseizoen en dan is het hoe later hoe duurder.

In Edinburgh pak je gewoon een hotel buiten het centrum waar je je auto kwijt kunt en met een bushalte voor de deur.

De kans dat je nog een keer gaat is vrij groot, dat overkwam mij ook en ik kom niet zo heel veel terug op dezelfde plaatsen. Maar meer als 6 keer (nu 4x geweest) zal het niet worden denk ik, de wereld is groot.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 05 nov 2018, 13:51 »
https://www.bedandbreakfastnationwide.com/area/scotland

https://www.scotlandsbestbandbs.co.uk

https://www.visitscotland.com/accomodation

Ook de algemene te gebruiken zoals trivago en Bookings.com

Van huisjes en stacaravan weet ik niks, doe ik nooit maar daar zullen anderen wel wat van weten of wellicht heb je zelf ervaring.

In Edinburgh heb ik gezeten in Rockville Hotel en Best Western Kings Manor. Bus voor de deur.

Offline mmoerman

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 06 nov 2018, 22:01 »
Super goede tips en inmiddels alles geboekt! We hebben er geen gras over laten groeien, we starten in Edinburgh (paar nachten), dan Skye (week), daarna Cairngorm (week) en dan nog paar nachten Loch Lomond. En dan met de boot Ijmuiden-Newcastle. Op de boot een familie commodore hut geboekt met ontbijt geen idee of het iets is die hut kon er geen plaatjes van vinden.

Ik blijf zeker de site volgen voor leuke tips, nogmaals dank

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 12 nov 2018, 05:25 »
Van de Commodore zal je geen spijt krijgen. Rest prima gepland lijkt me. Dan kan je nu gaan kijken wat er langs je route of vanuit je plek te zien is. Daar zijn hier ook genoeg tips voor te vinden afhankelijk van het interessegebied.