Auteur Topic: Cornwall  (gelezen 226 keer)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Cornwall
« Gepost op: 29 aug 2018, 00:05 »
Nu het is eindelijk zover, de witte vlek Cornwall wordt ingekleurd. Vanaf 5 oktober is het zover. Alles geboekt.

Ter voorbereiding lid geworden van de facebookgroep We love Cornwall, wordt net zo lyrisch over gedaan als over Schotland, ik ga het zien. Maar eerst even 10 dagen Noorwegen, als je eenmaal je ogen noordwaards geopend hebt wil je ook meer. Maar noorwegen past niet in het topic dus zal ik mij beperken tot Cornwall......

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: Cornwall
« Reactie #1 Gepost op: 29 aug 2018, 20:41 »
Veel plezier, ben er maar 1 x geweest, in 2000, maar was een leuke reis!
Ga je touren of blijf je op 1 plek?
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 29 aug 2018, 21:26 »
Toeren. 3x 2 nachten om te proeven. Dartmoor, Cornwall, Exmoor. Je moet ergens beginnen en ik ben geen wandelaar. Uiteindelijk ben ik ook in Schotland meerdere keren teruggekeerd. Het blijft afwachten.

Overnachtingen waren erg goedkoop in oktober vond ik. 2x pub-overnachtingen. Doe het verder rustig aan, stop nog een paar dagen in Eastbourne bij een neef.

Als je eenmaal weer gewend bent aan die boten en zo werkt het verslavend, het is zo heerlijk reizen.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 29 aug 2018, 21:35 »
Klinkt leuk! ! !
Aaah Eastbourne, daar we jaarlijks, zeer gezellige regio!

Orkney 2019 is al gebooked :-)
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 06 sep 2018, 20:48 »
Cornwall was wel een mooie streek maar heeel erg veel toeristen die je daar tegenkomt
vakantie rondreis Ierland in 2019

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 07 sep 2018, 10:45 »
Ik ga het zien maar het is dan begin oktober. Maar toerisme is booming dus daar hebben veel bestemmingen last van.
Ook in Schotland is het drukker dan voorheen, zeker als ik het nieuws volg. Skye is redelijk vol en iedereen wil de 500 miles North route beleven, de nieuwe Route 66 maar dan ergens anders.

Zo gaan heel veel bestemmingen naar de verdommenis maar we zijn zelf ook onderdeel van die teloorgang, we zijn er zelf ook. De moderne Goldrush, als men denkt dat er goud te vinden is gaat het in drommen. Ik vrees dat het alleen maar meer wordt.

Cornwall is dus blijkbaar ook heel mooi anders waren ze er niet. Als ik de fotootjes bekijk op de Cornwall-facebook-site (ter voorbereiding) vind ik het ook niet raar moet ik zeggen, erg pittoreske vissersdorpjes in een mooie omgeving.