Auteur Topic: Wie heeft tips Glencoe - Loch Lomond  (gelezen 768 keer)

Offline Globetrotters

• Schotland fan
Wie heeft tips Glencoe - Loch Lomond
« Gepost op: 24 apr 2018, 21:13 »
Hoi mede reizigers,

Wij (mijn vriend en ik) gaan in juni voor de eerste keer naar Schotland. We gaan rondreizen met de auto. Tot dusver hebben we een redelijk beeld van alles wat we willen zien, overnachtingen zijn ook geboekt. We lopen er alleen tegenaan dat we weinig informatie kunnen vinden over leuke bezienswaardigheden / activiteiten die je kunt doen bij Glencoe en Loch Lomond. We hopen dat jullie tips hebben? We blijven op iedere locatie 2 nachten.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Karin

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Wie heeft tips Glencoe - Loch Lomond
« Reactie #1 Gepost op: 25 apr 2018, 11:45 »
Is natuurlijk afhankelijk van wat je leuk vindt, de activiteiten lopen nogal uiteen.

Ik persoonlijk vind het tegenwoordig niet zo moeilijk meer te vinden met de mogelijkheden van internet. Ik reisde vroeger in het pre-telefoon en internet-tijdperk slechts met de Lonely Planet gids in mijn rugzakje. Dat was zo ongeveer mijn bijbel.
Tegenwoordig is die eigenlijk niet meer nodig maar af en toe zijn ze nog wel eens handig. Zie het als nostalgie.

In deel Scotland's Highlands & Islands staat wat je wilt weten op de pagina's 44-48 (Loch Lomond) en 146-148 (Glen Coe).

Om alleen voor die pagina's dat boekje te kopen is misschien wat veel maar er zijn meer pagina's die je misschien op een idee brengen, je reist tenslotte rond. Is ook lekker voor je voorpret.

Als het alleen om die pagina's gaat kunnen die ook gefotografeerd worden. Wat is reizen tegenwoordig makkelijk denk ik wel eens.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 25 apr 2018, 13:40 »
Deze websites kunnen je misschien verder helpen!
https://www.undiscoveredscotland.co.uk/
https://www.walkhighlands.co.uk/

Veel plezier!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 apr 2018, 17:19 »
Hi Karin

Glencoe heeft vooral veel natuurschoon, maar er zijn verder niet zo heel veel attracties om te bezoeken. Er is de National Trust Visitor Centre en in Glencoe Village is er de Glencoe & North Lorn Folk Museum.
Meer info hier: http://discoverglencoe.scot
Meer attracties kun je vinden in en rond Fort William.

Ik denk dat je de meeste attracties rond Loch Lomond kan vinden aan de oostzijde, waar het grootste deel van het Nationaal Park ligt. Er zijn boottchten die je kan doen op Loch Lomond, in Balloch is er een roofvogel centrum en een aquarium. Wandelingen in het Nationaal Park. Boottocht op Loch Katrine.

Op de website van VisitScotland kan je e-brochures vinden voor de verschillende gebieden in Schotland:
www.visitscotland.com/brochures/

Hopelijk heb je weat aan deze informatie.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding