Auteur Topic: Reizen als studenten  (gelezen 1166 keer)

Offline Lisakee

• Schotland fan
Reizen als studenten
« Gepost op: 04 apr 2018, 15:46 »
Ik had een vraagje. Ik ben Lisa en ik zou graag met 3 andere vriendinnen naar Schotland gaan! Dit willen we plannen van 19juni tot 25 juni! De snelste manier lijkt ons het vliegtuig. We zouden in Edinburgh landen en dan zo verder richting de highlands willen reizen. Doordat wij studenten zijn, is ons budget wat beperkter. Nu is mijn vraag wat volgens jullie de goedkoopst mogelijke manier is om om in dit gebied te reizen. Op het programma staan in chronologische volgorde Edinburgh, Glasgow, Highlands (Port William, Glen Coe), Inverness, Aberdeen. Alvast bedankt voor jullie respons!

Offline GianniM

• Schotland fan
Re: Reizen als studenten
« Reactie #1 Gepost op: 04 apr 2018, 21:08 »
Als je vliegt met Ryanair kun je via hen supergoedkoop een auto huren. Ik heb er binnenkort een voor 85 euro voor 3 dagen, verdeeld over drie vriendinnen in jouw geval is dat niks. Check wel even hoe het zit met leeftijd aangezien je aangeeft nog student te zijn, vaak betaal je flink meer als je jong bent. En je hebt er een credit card voor nodig op naam van de bestuurder.

Veel plezier!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #2 Gepost op: 05 apr 2018, 11:16 »
Als je vliegt met Ryanair kun je via hen supergoedkoop een auto huren. Ik heb er binnenkort een voor 85 euro voor 3 dagen, verdeeld over drie vriendinnen in jouw geval is dat niks. Check wel even hoe het zit met leeftijd aangezien je aangeeft nog student te zijn, vaak betaal je flink meer als je jong bent. En je hebt er een credit card voor nodig op naam van de bestuurder.
....
Met 4 vriendinnen (1+3) totaal lees ik in de gauwigheid. Ja dan is een auto de goedkoopste oplossing tegen 4x apart openbaar vervoer.
Maar de grootste kosten zijn vaak de overnachtingen. Hoe ga je dat oplossen?
Openbaar vervoer duurt allemaal langer en campings (als je goedkoop wil) staan niet altijd bij een bushalte.

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 05 apr 2018, 13:39 »
Hi Lisa

Zoals al gezegd: huurauto is waarschijnlijk het goedkoopste en geeft je de meeste flexibiliteit.
Maar als dat geen optie is, dan is de bus of trein waarschijnlijk de enige optie.

Van Edinburgh naar Glasgow is makkelijk: op de Megabus website kan je goedkoop kaartjes kopen.
Ik neem aan dat je dan naar Fort William in de Highlands wilt? (Port William is een plaatsje in het zuiden van Schotland)

Van Glasgow gaat er een Citylink bus naar Fort William, deze bus komt door Glen Coe. En dan naar Inverness is het opnieuw een Citylink bus.

Als jullie kiezen om te reizen met het openbaar vervoer, dan is het in jullie geval misschien voordelig om eens te kijken naar de Explorer Pass van Citylink (http://www.citylink.co.uk/explorerpass.php). De goedkoopste is £49 en daarmee kan je 3 dagen reizen over een periode van 5 dagen. Op 1 reisdag kan je zoveel reizen als je wilt, dus je zou op weg naar Fort William uit kunnen stappen in Glencoe en dan een latere bus nemen naar Fort William.

Deze pas werkt helaas niet op de route van Inverness naar Aberdeen, maar wel van Inverness naar Edinburgh. Is er een specifieke reden om naar Aberdeen te gaan? Het ligt uit de route en is (naar mijn mening) een niet heel erg aantrekkelijke stad.

Veel plezier met de vakantie uitstippelen en als je nog vragen hebt over de bussen, treinen of de Explorer Pass, laat het maar weten!

Groetjes,
Caroline

For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 08 apr 2018, 09:27 »
dat zijn nou zuinige studderrs....ga je toch liften.....
vakantie rondreis Ierland in 2019

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #5 Gepost op: 19 apr 2018, 10:03 »
Voor in de stad: Een kennis van mij vertelde dat hij heel Glasgow had doorkruist met UBER-taxi's. Ik ken het wel maar nooit gebruikt, ik loop niet voorop met de automatisering en App's en zo.

Zeker als je met 4 bent schijnt dat heel goedkoop te zijn.

Was zelf een paar weken geleden in Edinburgh en daar reden ze ook bedenk ik mij achteraf. Netjes afgezet bij the Castle.