Auteur Topic: Fort William Nevis Range met openbaar vervoer  (gelezen 532 keer)

Offline katrienl

• Schotland fan
Fort William Nevis Range met openbaar vervoer
« Gepost op: 23 mrt 2018, 14:24 »
Hallo forumleden,
Op het Forum las ik dat er in de toeristische dienst van Fort William iemand werkt die Nederlands spreekt en ook soms op dit forum tips geeft.
Wij komen aan in Fort William (met de trein) 4/6 om 12u en logeren in Achintore Road. Wij willen die dag nog naar de Nevis Range Scenic Mountain om met de Gondola naar boven te gaan. We vertrekken immers 5/6 al richting Skye. Zal ons dit lukken met het openbaar vervoer?
Graag jullie tips nl hoe we er het best kunnen geraken.
Dank bij voorbaat. Met vriendelijke groet, Katrien

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Fort William Nevis Range met openbaar vervoer
« Reactie #1 Gepost op: 23 mrt 2018, 16:22 »
....
Op het Forum las ik dat er in de toeristische dienst van Fort William iemand werkt die Nederlands spreekt en ook soms op dit forum tips geeft.
.....
Dat is Caroline (Wolfcvd). Ze heeft niet alleen tips, ze is ook lid van dit forum en zelfs Nederlandse.

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
Re: Fort William Nevis Range met openbaar vervoer
« Reactie #2 Gepost op: 23 mrt 2018, 17:59 »
Yep, dat ben ik!!

De bus naar Nevis Range is de Stagecoach 41, echter die bus gaat maar 4x per dag naar de Nevis Range.
Als je rond 12 uur arriveert, dan is de eerstvolgende bus om 13.30 van het busstation (naast het treinstation). Je bent dan net voor 2 uur bij de Nevis Range. de bus terug naar Fort William is om 14.32 (maar dat geeft je waarschijnlijk niet genoeg tijd) of om 16.47.

De 41 bus komt niet langs op Achintore Road, dus als je nadat je aankomt naar je verblijf op Achintore Road gaat, dan moet je voor de bus om 13.30 weer terug naar het bus/treinstation.

Controleer op de dag zelf de website van Nevis Range. Daarop wordt aangegeven of de gondola open is die dag. Als het te hard waait, dan gaat 'ie niet en het zou zonde zijn als je daar naar toe gaat en je ontdekt dat het gesloten is.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding