Reizen in Schotland > Routes door Schotland, ook GPS-routes

Advies short trip Schotland

(1/4) > >>

Fever Ray:
Dag iedereen,

Eind april zal ik samen met een vriend een korte trip maken naar Schotland. Het is de eerste keer dat we er heen zal gaan en de bedoeling is vooral om foto's te nemen aangezien we allebei met fotografie bezig zijn.

De trip zal heel kort zijn (te kort eigenlijk, weet ik, maar het kan niet anders), namelijk 4 dagen. Ik had online en via dit forum al wat info zitten zoeken en op basis daarvan kwam ik tot volgende route in bijlage.

Zoals je kan zien zouden we vliegen op Edinburgh, om van daaruit volgende plekken te bezoeken: Loch Lomond, Glencoe, Fort William, Glenfinnan, Pitlochry en terug naar Edinburgh. Wat vinden jullie van deze route? Lijkt het jullie realistisch op 4 dagen?

En waar raden jullie aan om de overnachting in te plannen? Misschien hebben jullie tips over fijne overnachtingsplaatsen in de buurt van die plekken?

Ook andere tips (bv over wagenverhuur of fotogenieke plaatsen) zijn zeker welkom! Alvast bedankt voor jullie hulp  :hello2:.

edbe:
mijn advies, ik zou wat hier en daar schrappen. zoals je zelf zegt is 4 dagen erg kort.

Fever Ray:

--- Citaat van: edbe op 10 mrt 2018, 12:37 ---mijn advies, ik zou wat hier en daar schrappen. zoals je zelf zegt is 4 dagen erg kort.

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor je reactie en met alle respect, maar wijzer word ik daar natuurlijk niet van. Dat het heel kort is, daar ben ik me goed van bewust, en dat we dus keuzes zullen moeten maken is op zich een vrij logische consequentie.

Ik zal mijn vraag dus anders stellen: welke van de genoemde plaatsen laten we best vallen? Of wijzigen we door een andere plek die de route iets korter maakt?

Wittebeer:

--- Citaat van: Fever Ray op 10 mrt 2018, 13:29 ---Bedankt voor je reactie en met alle respect, maar wijzer word ik daar natuurlijk niet van. Dat het heel kort is, daar ben ik me goed van bewust, en dat we dus keuzes zullen moeten maken is op zich een vrij logische consequentie.

Ik zal mijn vraag dus anders stellen: welke van de genoemde plaatsen laten we best vallen? Of wijzigen we door een andere plek die de route iets korter maakt?

--- Einde van citaat ---
Misschien helemaal niks. Vroeg opstaan en laat naar bed, het is lang licht. En of je dan tijd hebt voor Glenfinnan zie je dan vanzelf.

Zou overnachten in Fort William (rond die plaats het meeste fotogeniek voor de beginner) en Pitlochry. Tussendoor afhankelijk van je vliegtijden.

Lekker Amerikaans wel, die doen Europa ook in 10 dagen. Dan heb je Europa wel niet gezien maar ben je er wel geweest. Maar als je verder geen tijd hebt, iedereen zijn eigen invulling. En als je het mooi vindt ga je later weer terug.

Fever Ray:
Bedankt voor je reactie. We willen er inderdaad lange dagen van maken om zoveel mogelijk te kunnen zien. Anderzijds kiezen we er wel bewust voor om niet verder dan fort William te rijden. Liever een paar goed gekozen plaatsen waar we dan wat meer tijd kunnen spenderen. Zo zullen we 2 nachten blijven in de buurt van Fort William om vooral daar foto's te kunnen nemen (Glencoe, Glen Etive, Castle Walker...). Edinburgh zelf zullen we ook niet bezoeken om tijd te kunnen winnen.

Het zal dus een korte en vermoeiende trip zijn maar dat geeft niet, dat is de bedoeling.

En dat we terug zullen willen daar ben ik nu al van overtuigd en dat is ook de bedoeling voor 2019, maar dan een paar weekjes en met vrouwen en kinderen erbij :-).

Een concrete vraag over de weg van Edinburgh naar Fort William: welke weg is te verkiezen? De A84 vanuit Callander of de A82 vanuit Balloch? Iemand al 1 van deze wegen gedaan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie