Auteur Topic: Twee weken Schotland (eerste keer)  (gelezen 2397 keer)

Offline Right25

• Schotland fan
Twee weken Schotland (eerste keer)
« Gepost op: 22 jan 2018, 13:50 »
Hoi!

Van de zomer ga ik twee weken naar Schotland met mijn familie. We gaan met een tent + vouwwagen, en we nemen de IJmuiden - Newcastle ferry heen en terug. We zijn er allemaal nog nooit geweest. We komen vooral voor de natuur en rust, gaan dus niet naar de grote steden. We houden erg van wandelen en willen niet te veel stops maken, daarom blijven we vaak meerdere nachten op 1 plek. Dan kunnen we vanaf daar natuurlijk wel gewoon uitstapjes maken. Het schema ziet er nu zo uit:

19 juli: aankomst Newcastle -> Loch Lomond & The Trossachs NP
20 juli: Loch Lomond & The Trossachs NP
21 juli: Loch Lomond & The Trossachs NP -> Glencoe
22 juli: Glencoe
23 juli: Glencoe
24 juli: Glencoe -> Isle of Skye
25 juli: Isle of Skye
26 juli: Isle of Skye
27 juli: Isle of Skye -> Cairngorms NP
28 juli: Cairngorms NP
29 juli: Cairngorms NP
30 juli: Cairngorms NP -> Kelso (of omgeving)
1 augustus: Kelso -> Newcastle -> IJmuiden

Hebben jullie nog opmerkingen over dit schema? Tips? Iets in de buurt wat leuker is dan wat ik nu op het schema heb? Hoor het graag! Oh en campingtips zijn ook erg welkom!

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: Twee weken Schotland (eerste keer)
« Reactie #1 Gepost op: 22 jan 2018, 16:44 »
Fijn programma, maar weet dat het steeds drukker en drukker wordt in Schotland in de zomer! Skye wordt echt duur...zucht! Maar het wild camperen, kan jullie misschien redden...
Het zijn prachtige regios, maar vergeet je bescherming niet tegen de midges! Wij zijn vorig jaar levend opgegeten! 
Gezien het jullie eerste keer is, en jullie telkens verschillende dagen ter plaatse blijven kunnen jullie, jullie laten gaan voor de wandelingen en attracties enzoo

I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline graag meer droge dagen

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 29 jan 2018, 15:39 »
Midges hoeven niet zo een groot probleem te zijn.
Probeer een plek te vinden op de kamping waar de meeste wind staat. Bij een beetje wind stijgen de midges niet op namelijk :)

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 03 feb 2018, 10:55 »
als je toch naar Skye gaat zo ik eens langs Glenfinnan gaan,
daar zie de beroemde stenen brug van de Harry Potter film.
TIP als je er heen gaat dan zorg dat je er vroeg bent, er zijn weinig parkeerplaatsen.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 04 apr 2018, 13:21 »
Ik zou 1 bestemming laten "vallen" (Loch Lomond OF Cairngorns) en die dagen verdelen / bijplakken aan de andere bestemmingen.
Scheelt je 1x opbreken (en nat opplooiien  :laughing7:   :dontknow:  ;) ) van vouwwagen en tent.
Zowel Skye als Glencoe (nog niet echt geweest) hebben meer dan voldoende mogelijkheden om te wandelen en te genieten.