Auteur Topic: PUB-tocht in Edinburgh. Tips?  (gelezen 989 keer)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
PUB-tocht in Edinburgh. Tips?
« Gepost op: 24 jan 2018, 08:22 »
Eind maart zijn we met 3 vrienden een paar dagen in Edinburgh. Nou heb ik Edinburgh toeristisch al eens gedaan maar de bedoeling is nu voornamelijk diepte van de Schotse Pubcultuur eens te peilen.

Zelf (maar toen was ik met echtgenote) kwam ik op dat gebied niet veel verder dan Rose Street maar wellicht zijn er nog wat andere etablissementen op redelijke afstand die we kunnen "testen". Zo graag wat input hebben.

Het toeristische stuk (voorzover ze daar aan toekomen) regel ik zelf wel, het is gewoon een stedentripje voor de boys. Ze wilden eerst naar Dublin maar daar was ik vorig jaar al geweest en buiten de muziek die daar wel leuk was was het bieraanbod schraal. Wel makkelijker te vinden dat Temple Bar, ik vraag me af of ik zoiets ook in Edinburgh kan vinden. Ik was uiteindelijk wel diegene die met Edinburgh kwam en dan voel je wel enige verantwoordelijkheid.

En eventueel wippen we nog naar Glasgow als we het niet vinden.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: PUB-tocht in Edinburgh. Tips?
« Reactie #1 Gepost op: 26 jan 2018, 08:56 »
Grassmarket is ook een bekende uitgaansstraat met veel pubs. 

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 26 jan 2018, 13:13 »
Yes, die kende ik nog niet. Even op Google gespot.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #3 Gepost op: 05 feb 2018, 12:02 »
Als je naar Glasgow gaat met een cluppie is de Subcrawl een must ;)
https://www.glasgowlive.co.uk/whats-on/music-nightlife-news/can-you-survive-night-out-11296207

(De tip over Waxy O’Connors is waar, zelfs redelijk nuchter kun je er hopeloos verdwalen  :icon_silent:)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 01 apr 2018, 14:13 »
Mission accomplished. Maar na 2 dagen was de PUB tour klaar en dat lag niet aan de hoeveelheid pubs. Op een gegeven moment ben je wel verzadigd. Maar de moeite waard. Moesten soms wel even schipperen want ze zijn niet al te groot dus weinig zitplaatsen.

The Albanach op de Royal Mile was wel iets meer aan de prijs. Ga je direct om de hoek naar de Scotsman Lounge betaal je 2/3 van de prijs. World's End blijft een leuke sfeer houden (sandwichbord: Education is important but beer is importanter).

De Pub's in Rose street voelen wat huiselijker aan. Maar er was dus nog tijd over voor een buitentripje.
Qua eten scheelt het bijna niks in prijs, allemaal rond de 12 pond.

Tip eten in Rose street: The Standing Order. Auld Hundred Pub was vol en toen zei een local kijk in het straatje naar de overkant daar kan je goedkoop eten zeker als je de day special neemt. 9 pond inclusief een pint. Het was er niet voor niets druk.