Auteur Topic: een pup kopen in schotland  (gelezen 4581 keer)

boerinneke

• Gast
een pup kopen in schotland
« Gepost op: 16 mei 2007, 08:43 »
Hallo,

Wij zijn echte schotlandliefhebbers. Verleden jaar hebben we ook een schitterend reis door schotland gemaakt; Wij zijn reeds al enkele jaren van plan een Border Collie te kopen. Maar we hebben nog drie honden . Nu worden die honden al oud, meer dan 10 jaar dus....Verleden jaar waren we op een boerderij in The Higlands waar een demonstratie was. De eigenaar verkocht ook pups. Wij kwamen in de verleiding om er daar eentje te kopen. Je zag de ouders aan het werk en de puppies waren natuurlijk veel goedkoper dan in Belgiƫ. Maar gezien we met een huurauto waren en met het vliegtuig terug moesten was dat dus geen optie..Dit jaar gaan we terug naar Schotland. Nu met de ferry uit Zeebrugge en de eigen wagen. Zijn er mensen die weten of je een pup in Schotland kan kopen en invoeren naar Belgiƫ. We hebben voor de terugtocht een zetel geboekt, want ik neem aan dat je niet zomaar een hondje in je kabine kan meenemen.
Volgens de farmer verleden jaar kun je een pup meebrengen onder de drie maanden zonder problemen....Al heb ik veel vertrouwen in de SChotten, een beetje zekerheid zou toch beter zijn.
Iemand die ervaring heeft?

Dit jaar gaan we naar het noorden en de eilanden Orkney's enzo. Zijn er tips of echte aanraders?
Dank voor alle info.

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: een pup kopen in schotland
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2007, 09:00 »
Welkom hier op dit forum.
Ik weet in ieder geval, dat als je vanuit Nederland je huisdier wilt meenemen, je het minstens een half jaar van te voren bepaalde inentingen moet hebben gegeven. Rabbies etc. Dus ik zou dat even informeren. Maar misschien weet een ander hier op dit topic er meer van.
Hebben jullie wel vaker een zetel gehuurd op een ferry, want ik hoor, dat dat niet meevalt, en volgens mij, mag je ook zomaar niet een hond bij je houden. Tenminste niet op de afvaarten vanaf IJmuiden (DFDS) dat is ook de reden, dat sommigen kiezen voor de overtocht Calais!
Succes verder.

kira

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2007, 10:37 »
Natuurlijk las ik meteen "een pub kopen in Schotland" :drinky hahahaha dus daarom wilde
ik ook reageren..maar heb verkeerd gelezen...sorry!! :bonk

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2007, 11:16 »
Ik ben bang dat je de boeking op de ferry moet veranderen, als je een hind mee wil nemen. Op de website van Superfast Ferries staat te lezen:

" ACCOMODATIE VOOR HUISDIEREN
U kunt gebruik maken van speciale hutten voor huisdieren en van speciale kennels waarin uw hartendief in alle comfort kan reizen. Om gezondheidsredenen krijgen huisdieren geen toegang tot de hutten (tenzij tot de speciaal voor hen bestemde hutten), bars, restaurants en alle binnenzones van het schip. Als u ze uitlaat op het open dek, moeten ze een muilband dragen en aan de leiband worden gehouden door een oppasser. Eigenaars moeten tijdens de reis altijd geldige gezondheidsdocumenten van hun huisdieren kunnen voorleggen en alle toegangsvoorschriften volgen. Voor alle katten, honden en fretten is een geldig document van inenting tegen hondsdolheid verplicht. Gelieve u voor meer informatie hieromtrent te wenden tot uw dierenarts en uw plaatselijke reisagent. De eigenaar van het huisdier is volledig aansprakelijk voor de verzorging, veiligheid en hygiene van het huisdier in overeenstemming met alle wetten en voorschriften waarvan hogerop sprake. Er is een speciale zone beschikbaar voor de dagelijkse verzorging van uw huisdier."

Maar de gezondheidseisen om een dier uit te voeren zijn volgens mij niet zo streng als om in te voeren. Dus waarschijnlijk volstaat een europees dierenpaspoort. Maar het beste kan je dat bij je dierenarts navragen. Misschien heeft Belgie afwijkende regels voor de invoer van honden.

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2007, 16:36 »
Als je van plan bent om te slapen op de boot dan zou ik de zetel (slaapstoel) snel omruilen voor een cabine want het is niet te doen op zo'n stoel, ik spreek uit ervaring! en honden hebben een soort kennel op het bovenste dek.