Auteur Topic: Advies rondje Schotland met gezin  (gelezen 1367 keer)

Offline Dani

• Schotland fan
Advies rondje Schotland met gezin
« Gepost op: 29 jul 2017, 17:12 »
Hallo allemaal, ik heb mij zojuist geregistreerd op dit forum. Graag zou ik jullie wat advies willen vragen.

Wij willen in de herfstvakantie met onze kids van 16, 14 en 12 een kleine rondreis maken in Schotland. Wij willen het beperkt houden omdat wij realiseren dat wij Schotland lang niet helemaal kunnen zien in een week.

Wel willen we graag met de boot naar Newcastle, het kasteel van Harry Potter aandoen, dan naar Edinburgh, de rit met de Jacobite trein....tja en dan. Ik heb nog iets gelezen over rendieren bezoeken/voeren.

Hebben jullie een idee of dit gaat lukken in 1 week? En adviseren jullie ons om voor 1 overnachtingslocatie te kiezen of meerdere?

Ik zou het geweldig vinden als jullie mij verder zouden kunnen helpen. Alle tips zijn van harte welkom.

Dani

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: Advies rondje Schotland met gezin
« Reactie #1 Gepost op: 29 jul 2017, 21:57 »
Intens maar zeker haalbaar zou ik zeggen...op 1 week kan je toch al één en ander doen hé..

Voor Harry Potter moet je bij Alnwick Castle zijn en Glencoe
Rendieren moet je in Aviemore zijn denk ik
Jacobite zal denk ik niet meer rijden in de Herfst...

Naar gelang jullie programma, misschien beter kiezen voor 1 of 2 overnachtingslocaties...
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Dani

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 30 jul 2017, 00:09 »
Dankjewel voor je reactie. Ja best intensief hè? Ik heb al gekeken en gelukkig rijdt de Jacobite nog wel. Ik dacht zelf om 2 dagen Edinburgh en dan een aantal in Aviemore en nog 1 nacht in Berwick? Om niet te ver vd boot te zijn.  Zou dat te doen zijn?

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 30 jul 2017, 08:03 »
Edinburgh en Aviemore op 1 week is echt heel relax!
Als je 7 dagen in Schotland bent kun je gemakkelijk een lus maken bv Newcastle - Glencoe/Fort William - Inverness - Aviemore - Edinburgh - Alnwick...ik zeg zomaar iets. Met overnachting op 3 locaties ofzo...

De boot vertrekt vanuit Newcastle om 17.00, wat je toch ruim de tijd geeft om er aan te komen.
Wij rijden bv Inverness - Newcastle in 1 keer, vertrek om 06.30, ontbijt in Perth en aankomst tegen 13.00 in Newcastle...

I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 05 aug 2017, 09:57 »
Wij doen Newcastle naar Aviemore ook in 1dag.