Auteur Topic: Van Fort William naar Newcastle : wat is de snelste route?  (gelezen 1074 keer)

Offline Muug

• Schotland fan
Hoi,
Google Maps geeft me twee alternatieven : over de M74 naar Carlisle of over Edingburgh en zo langs de kust. Beide ongeveer 4u45 rijtijd. Welke van deze twee routes bevat de meeste files/wegenwerken/oponthouden?
mvg,
Paul

Offline Rubble

• Schotland fan
Re: Van Fort William naar Newcastle : wat is de snelste route?
« Reactie #1 Gepost op: 26 jul 2017, 12:19 »
Wij zijn nu een keer of 4 via Edinburgh vanaf Newcastle naar de Highlands gereden. Dus langs de oostkust over de A1 naar boven en dan voorbij Edinburgh via Stirling richting Highlands. Voorbij Stirling worden de wegen snel smaller en veel mooier. Heerlijk rijden. Deze route rijdt erg prettig vind ik, voldoende inhaalmogelijkheden en niet krankzinnig druk. Ook zijn we wel eens via de A68 over Jedburgh gegaan wat ik een minder prettige weg vind. Wel mooi, maar voor het formaat weg best druk en als je achter een vrachtsjees vast komt te zitten kom je er moeilijk voorbij. Ook weinig leuke plekken om even iets te nuttigen of een bakkie te doen.

Dit jaar willen we ook proberen of via Carlisle een fijne(re) route is.

Offline Muug

• Schotland fan
Re: Van Fort William naar Newcastle : wat is de snelste route?
« Reactie #2 Gepost op: 07 aug 2017, 22:09 »
Merci Rubble !

Ik stel mijn vraag eigenlijk omdat ik omstreeks 17u de boot moet hebben in Newcastle, naar Ijmuiden toe. Dus ik wil graag weten hoe ik het vlotst van Fort William in Newcastle geraak. Kwestie van te weten of ik rekening moet houden met fileverkeer en zo. We zullen dus al zeker via de A1 gaan. Zelf ben ik al een keer of twee van Glasgow over Carlisle gereden, en dat gaat zo vlot als het hoort op een snelweg. Als er natuurlijk geen ongevallen en dus files zijn .... Maar van Carlisle naar Newcastle heb ik nog niet gereden.