Auteur Topic: Ilse of Skye of North Coast 500  (gelezen 3295 keer)

Annelies1708

• Gast
Ilse of Skye of North Coast 500
« Gepost op: 04 jun 2017, 11:50 »
We dachten een route te hebben van
Hull naar Windermere (Lake District) 3 nachten
- tour Stadion Manchester (besproken)
Windermere naar Fort William (3 nachten)
-trein Harry Potter(besproken)
Fort William naar Skye (5 nachten)
-wandeling Last Neist point (walvissen/dolfijnen)
Skye naar Aviemore (6 nachten)
Aviemore- Edinburg (3 nachten)

maar nu lees ik ook zoveel mooie verhalen over de North Coast 500 route.
Beiden wordt lastig .
Ik hou wel van het ruige, vergezichten enzo. Maar wandelen vinden we ook erg leuk.

Wat zijn de voor- en nadelen van Skye en North Coast route (of deel hiervan)

Offline Petra

• Schotland fan
Re: Ilse of Skye of North Coast 500
« Reactie #1 Gepost op: 04 jun 2017, 13:44 »
Je zou het gebied van Aviemore links (uiteraard rechts op de kaart ) kunnen laten liggen, voor een eventuele volgende vakantie.
Dan zou je deze vakantie de westkust wat meer naar het noorden op, kunnen meenemen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re: Ilse of Skye of North Coast 500
« Reactie #2 Gepost op: 05 jun 2017, 15:59 »
Hihi, dan denk je een route te hebben en kom je erachter dat er nog zo veel moois is. Erg he?
Ik heb de NC500 nooit gereden (als ik de Facebook-groep lees denk ik dat dat zo ongeveer file-rijden wordt met iedereen die dat van plan is), en Skye bezocht al wat jaartjes terug - wandelen met ruige vergezichten kan hier heel goed, schitterend eiland en een goede basis om een weekje mooie dingen te kunnen ondernemen zonder al te veel te moeten rijden, maar ik ben er wel geweest toen er maar 1 auto stond op de parkeerplaats bij de Fairy Pools. De rust toen daar is niet representatief voor een vakantie in huidig hoogseizoen denk ik.
De NC500 is een route waarbij je elke dag ergens anders overnacht, Skye kun je met gemak een week op 1 overnachtingsplek blijven staan en genoeg te zien/doen op korte afstand.

De tip van Petra om een gebied te skippen en dat een volgende keer te bezoeken is zeker een goede - probeer met al dat moois wel een selectie te maken en niet alles in 1 vakantie te willen proppen.

Veel plezier in Manchester trouwens, ben 2 weken geleden nog langs de stadions van zowel United als City gevaren (maar ik denk zomaar dat je naar die eerste gaat?)  :thumbsup: