Auteur Topic: Camping bij Edinburgh  (gelezen 8227 keer)

Offline Haras

• Schotland fan
Camping bij Edinburgh
« Gepost op: 02 jul 2016, 11:26 »
Dit jaar hebben we op de Slatebarns camping gestaan in Roslin,vlakbij Edinburgh. Voor ons een verademing, kleine camping, naast Roslynnchapel, op loopafstand van het dorpje met supermarkt. Je kunt met een rechtstreekse bus zo naar Princesstreet in Edinburgh. De camping was voorheen van de The caravanclub, , maar wordt nu door particulieren gerund en dat gaat prima.
We hebben op diverse campings gestaan voorgaande jaren, die dichtbij of in Edinburgh lagen maar deze vonden wij tot nu toe de beste ligging hebben voor een bezoek aan Edinburgh.en Roslynnchapel is voor de liefhebbers van de Davinci code ook een bezoek waard.

Offline edbe

• Schotland fan
Re:Camping bij Edinburgh
« Reactie #1 Gepost op: 02 jul 2016, 15:11 »
is ook een hele belevenis op een camping staan  :drinky
Highlands staat gepland voor 2020

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 02 jul 2016, 21:30 »

Wasr slaat dat nou weer op??

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 02 jul 2016, 21:41 »
voor jou vast wel, zonder wifi  :laughing7:

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 03 jul 2016, 17:43 »
Wasr slaat dat nou weer op??

daar bedoel ik niks mee....zelf hebben wij ook overwogen om op een camping te staan.
maar hebben toch besloten voor een B&B telkens te nemen.
Highlands staat gepland voor 2020

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 03 jul 2016, 21:53 »
Dit jaar hebben we op de Slatebarns camping gestaan in Roslin,vlakbij Edinburgh. Voor ons een verademing, kleine camping, naast Roslynnchapel, op loopafstand van het dorpje met supermarkt. Je kunt met een rechtstreekse bus zo naar Princesstreet in Edinburgh. De camping was voorheen van de The caravanclub, , maar wordt nu door particulieren gerund en dat gaat prima.
We hebben op diverse campings gestaan voorgaande jaren, die dichtbij of in Edinburgh lagen maar deze vonden wij tot nu toe de beste ligging hebben voor een bezoek aan Edinburgh.en Roslynnchapel is voor de liefhebbers van de Davinci code ook een bezoek waard.

Wat verrassend, Haras, om juist op zo'n HOTSPOT zo fijn te kunnen vertoeven. Dat het nog steeds kan...
In 1982 las ik Het Heilige Bloed en de Heilige Graal van Lincoln/Baigent/Leigh, omdat ik al heel lang met Roslin en Rosslyn Chapel bezig was qua onderzoek. Toen wist amper iemand waar 't lag en wat voor 'n schitterend bouwwerk en prachtige omgeving...
En zelfs eergisteren bleek dat nog het geval met iemand die best doorgewinterd was in esoterie en Dan Brown...  :laughing8:
Als je de busladingen, busladingen, busladingen nitwits kunt omzeilen (HOE???), is het een onbeschrijfelijk mooie plek en omgeving. En William of Sinclair (the resident Chapel cat) is 'n Darling!
Het team dat aan de restauratie werkt is ook zeeeeeeer de moeite waard om mee te praten trouwens. Vraag ze 'ns naar de Bee-hives op het dak...
En voor muziekliefhebbers is er ook nog The Rosslyn Motet
https://www.youtube.com/user/stuart7m
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 03 jul 2016, 21:59 »
daar bedoel ik niks mee....zelf hebben wij ook overwogen om op een camping te staan.
maar hebben toch besloten voor een B&B telkens te nemen.

Oke. Wij kamperen meestal al hebben we ook weer twee nachten bij Ruud Glenlivet gelogeerd. En zitten nu even twee nachten in een guesthouse in Fionnphort, ook bij mensen die we kennen.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 03 jul 2016, 22:02 »
Oke. Wij kamperen meestal al hebben we ook weer twee nachten bij Ruud Glenlivet gelogeerd. En zitten nu even twee nachten in een guesthouse in Fionnphort, ook bij mensen die we kennen.

Enjoy! And be merry

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 04 jul 2016, 07:08 »
Ik denk dat de grootste hype rondom Roslynnchapel wel geweest is. Het boek is alweer een tijd geleden. De dagen dat wij er waren viel het erg mee qua bussen e.d. Op de camping merk je daar ook niks van trouwens.
Mijn bericht was slechts als tip bedoeld voor degenen die ook kamperen.

Offline Boontje90

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 11 jul 2016, 19:47 »
Ik sluit mij aan bij jou bericht.
Onze eerste Schotland camping was ook Slatebarns.
Nu achteraf lees ik pas over de kapel en de hype. Uiteraard hebben wij de kapel wel gezien (niet te missen onderweg naar de camping) maar niks van de massa toerisme gemerkt!

Heerlijke camping, stil en schoon.
En je bent zo in Edinburgh  :icon_thumleft:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 19 jul 2016, 23:18 »
Ah, er is dus hoop voor de toekomst voor kampeerders in die omgeving  :icon_thumleft: Gelukkig.
Voor wie nog gaat: groeten aan resident cat "William (de) Sinclair". *hartje*