Auteur Topic: Eerste keer Schotland advies over route gevraagd  (gelezen 3305 keer)

Offline Annelies1708

• Schotland fan
  • Love nature
Eerste keer Schotland advies over route gevraagd
« Gepost op: 25 mei 2017, 12:31 »
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn man, zoon (11 jaar) en ik willen 3 weken met onze auto trekken door Schotland. Het is de bedoeling dat we overnachten op campings in een tentje, dat vinden we eigenlijk het leukste.
We hebben de volgende route bedacht en vragen graag jullie advies, missen we iets ? hebben jullie tips wat betreft leuke bezienswaardigheden, natuur en weten jullie een leuke camping? Het vinden van een leuke camping vind ik namelijk ook best moeilijk.
Verder willen we niet teveel verschillende verblijfplaatsten

Aankomst in Hull
Hull naar Windermere (Lake District) 3 nachten
camping besproken
- tour Stadion Manchester (besproken)
Windermere naar Inveruglas (3 nachten)
-Fort William en trein
-Bergen van Cuillins
Inveruglas naar Skye (5 nachten)
-wandeling Last Neist point (walvissen/dolfijnen)
-Quiraing (Kilt Rock/waterval)
Skye naar Aviemore (6 nachten)
- Loch Ness
wat verder nog? :dontknow:
Aviemore- Edinburg (3 nachten)
-verloren stad
-Pentland Hills wandeling

Offline Haras

• Schotland fan
Re: Eerste keer Schotland advies over route gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2017, 15:19 »
Voor het zoeken naar campings kan de site van Gea en Wim je helpen: http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm
Met recencies en streetview.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2017, 14:29 »
Hai
Ik zie bij Fort William staan trein, neem aan dat je daarmee de Harry Potter trein bedoelt. Als je daarmee wilt moet je ruim van te voren reserveren. En bergen Cuillins, die zijn op het eiland Skye.
Op Skye zijn meerdere campings. Als je een beetje in de buurt van faciliteiten wilt zou ik bij Portree, bij Torvaig,op de camping gaan staan. Leuke camping, aardige eigenaren. Op Skye is naar Elgol ook leuk. Vandaaruit kan je ook boottochtjes maken.
Aviemore, bijGlenmore, iets buiten Aviemore, richting the Cairngorm, is een camping. Aan Loch Morlich, met een strand,. In de buurt van Aviemore is genoeg te doen en zien. Wildlife Park in Kingussie. Rendiercentrum in Glenmore, schuin tegenover de camping zit reindeer house. Met de Funicliar trein de berg op. Wandelmogelijkheden zat ook.
Loch Ness vind ik zelf niet bijzonder. Wat dan leuker is is vanuit Aviemore naar Chanonry Point op Black Isle, dat is iets boven Inverness, dolfijnen spotten.

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2017, 18:34 »
Voor Skye kan ik je 'mijn' camping "Glenbrittle" aanraden.

Bij de TIC (Schotse VVV) kun je een "Collins Touring Map Scotland", zien te bemachtigen. Kost iets van 4 pond en geeft je een overzicht van meer dan 2000 bezienswaardigheden, zoals kastelen, historische gebouwen, kerken, tuinen, musea, monumenten, dierentuinen en wildparken, wandelingen, parken, boot trips en nog veel meer.
Wanneer je ergens rijdt, kan je makkelijk op de kaart zien wat er in de omgeving is.
Ook staat alles gerangschikt naar soort.
Misschien op collinsworld.com al vast bestellen, voor de voorpret.

Naar Kilt Rock is niet echt een wandeling. De parkeerplaats ligt aan de weg A855 en vanuit de auto is het maar een paar passen

Qua wandeling kan ik de Old man of Storr op Skye aanraden.

Voor Nessie zijn er 2 bezoekerscentra. Geen idee wat het verschil is, maar er is wel meer over te vinden op dit forum.

Fort Augustus is ook leuk om even een kijkje te nemen bij het bekende Caledonian Canal .

Aan de A82 boven Fort William kan je met een kabelbaan omhoog de Aonach Mor op voor een kort wandeling bovenin. Tijdens de tocht naar en van de top kan je de kunsten van diverse mountenbikers zien, die met een behoorlijke snelheid naar beneden rijden.
Er is beneden iets van een klimbos oid.
Volgens mij heet het iets als Ben Nevis ........Centrum.

In het gebied van "Glen Affric" kun je ook leuke wandelingen maken, bijv. "Dog Falls"

Inveraray Jail in Inveraray is ook leuk om onderweg mee te pakken.

Offline Annelies1708

• Schotland fan
  • Love nature
« Reactie #4 Gepost op: 04 jun 2017, 09:20 »
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Heel fijn om een goede site te weten waar je campings kunt vinden.  :hello2: Het was heel lastig zoeken tot nu toe. En natuurlijk de aanbevolen campings. Gaan we zeker naar kijken.

Is het leuk om van Skye over te varen naar Lewis en Harris? Is daar ook een leuke camping? Hoeveel nachten raden jullie ons aan? We moeten dan wel schuiven in ons programma :icon_colors:

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 04 jun 2017, 12:40 »
Het activiteitencentrum bij de eerder genoemde gonola heet trouwens "Nevis Range"
google maar eens.

Voor een eerste vakantie en kijkende naar het jullie tijdsbestek, zou ik die oversteek voor deze vakantie niet doen.
(tenzij jullie mensen zijn, die net als vele Chinezen, denken dat je Europa gezien kan hebben in 14 dagen  ;) )

Misschien een idee om naar en van Skye een verschillende route te nemen. De Skye bridge en de ferry Mallaig  - Armadale. Je kan vlakbij Armadale de wandeling naar Point of Sleat maken.

Google eens op "Bealach Na Ba" en Applecross. Bij Applecross heb je een camping en wandelmogelijkheden. Weet bijna zeker dat je herten in het wild gaat tegenkomen.
Misschien een idee om in de route van Skye - Aviemore mee te nemen.

Verkijk je niet op de afstanden en soort wegen die je tegen komt.