Auteur Topic: een gat in ons reisschema  (gelezen 1965 keer)

Offline joyce

• Schotland fan
een gat in ons reisschema
« Gepost op: 16 mei 2017, 07:45 »
Goedemorgen Schotlandfans,

Binnenkort gaan wij met de auto naar Schotland en wij hebben het volgende reisschema:
Dag 1. 5 juni met de boot van ijmuiden naar Newcastle.
Dag 2. 6 juni aankomst Newcastle, korte stop bij het Alwick Kasteel en dan door naar Edinburgh.
dag 3. 7 juni Edinburgh.
Dag 4. 8 juni van Edinburgh rijden wij naar Stirling, hier blijven wij overdag om rond te kijken en rijden dan door naar Perth. In Perth verblijven wij voor de nacht.
dag 5. 9 juni Rijden wij van Perth naar Inverness.
Dag 6. 10 juni verblijven wij in Inverness.
Dag 7. 11 juni rijden wij van Inverness naar de Loch Shin luxury Pods.
Dag 8.12 juni gaan wij naar Handa.
dag 9. 13 juni van Loch Shin naar Sky.
dag 10. 14 juni blijven wij op Sky.
Dag 11. 15 juni van Sky naar Fort William.
dag 12. 16 juni blijven wij in fort William.
Dag 13. 17 juni van Fort William naar Loch Lomond.
Dag 14. 18 juni van Loch Lomond naar Glasgow
Dag 15. 19 juni blijven wij in Glasgow.
Dag 16. 20 juni van Glasgow, via Carlisle en de Hadrian's wall terug naar Newcastle.
Dag 17. 21 juni terug in Nederland.

Vorige week (6 mei) heb ik alle hotels geboekt. Nou kreeg ik gisteren pas een annulering van het B&B in Fort William. Een nieuwe zoekslag voor een verblijf in Fort William levert mij nog 1 optie op, maar deze is rond de 500,- pond. iets te veel van het goede. 1 van onze redenen om naar Fort William te gaan, is de Jacobite steam train, maar ook deze zit al voor de hele maand juni vol  :verward.
Dus ik denk dat wij voor 15 t/m 17 juni niet echt meer gebonden zijn aan Fort William. Heeft iemand van jullie een leuke tip om naar toe te gaan, een beetje tussen Sky en Loch Lomond in?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re: een gat in ons reisschema
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2017, 08:05 »
Dat is balen zeg.
Van Skye naar Kilchoan, om daar de ferry te pakken naar Mull (is goed te doen in 1 dag, we hebben destijds toen zelfs nog even in een greppel gelegen :laughing7:). Als er daar nog accommodatie beschikbaar is.
Of bij Loch Rannoch, de doodlopende weg richting Rannoch Moor om daar een dag te wandelen in de middle of nowhere (je kan vanaf Rannoch Station met de trein een stuk naar Corrour Station, niet te bereiken via de openbare weg)

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2017, 17:19 »
Of langer op Skye blijven, dat is de moeite waard om langer te zijn.

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2017, 12:55 »
Of Fort William aanhouden.

In plaats van de stoomtrein kan je ook de gewone trein nemen. Die gaat over precies dezelfde route, met hetzelfde spectaculaire uitzicht. Of je kan dezelfde route met de auto doen. En er zijn genoeg andere atttracties in Fort William en prachtige natuur om van te genieten.

Op de website van VisitScotland kan je accommodatie zoeken. Daar komen 4 opties op voor (maar dat is voor 2 personen), waarvan 2 in Spean Bridge. De website van de Fort William Accommodation Marketing Group is ook een goede site om op te kijken.

En als je me een privéberichtje stuurt dan kan ik nog wel wat andere B&B opties in Fort William doorsturen.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline joyce

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2017, 11:25 »
Bedankt voor de reacties!
Langer in Sky blijven is ook geen optie meer, omdat het daar ook zo goed als volgeboekt is!
De optie voor Mull klinkt goed en is het overwegen waard!
Caroline is stuur jou even een priveberichtje!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2017, 18:06 »
Ik zou Mull niet doen, zonde om daar maar een dag te zitten. Kost je ook nog eens twee overtochten extra. Blijf dan op Ardnamurchan, daar is het ook mooi.