Auteur Topic: Auto huren in Schotland zonder kredietkaart  (gelezen 2700 keer)

Offline Silke1972

• Schotland fan
Auto huren in Schotland zonder kredietkaart
« Gepost op: 13 mei 2017, 07:30 »
Eind deze maand vertrek ik met een vriendin naar Schotland, ik ben een beetje dom geweest, heb de vliegtuigtickets en zo goed als alle accomodaties met mijn visa-kaart geboekt, met als gevolg mijn geld op de visa zo goed als opgebruikt is.
Ik heb alleen een rijbewijs, mijn vriendin niet en ook ik alleen zou met de auto daar gaan rijden. Diegenen die weten hoe het systeem in elkaar steekt is dat je een kredietkaart nodig hebt als hoofdbestuurder met genoeg geld op om de borg te kunnen betalen en de pre-autorisatie van het het risico van de wagen, wat vaak rond de 1200€ draait samen.  En dat heb ik dus niet meer, heb al enkele autoverhuurmaatschappijen gecontacteerd maar nergens wordt er cash aanvaard.
Mijn visa optrekken bij de bank is opnieuw in beraad, maar was helaas de 1e keer geweigerd. Dat zou natuurlijk de beste oplossing zijn.

Zijn er mensen die recent nog een auto gehuurd hebben zonder eigen kredietkaart? Ik las dat zo'n prepaidkaart van de post niet wordt aanvaard bij dergelijke maatschappijen. Ik maak me echt zorgen dat we binnen twee weken geen auto zullen vinden. Zouden we meer geluk hebben bij autoverhuurmaatschappijen buiten Edinburgh Airport?

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
Re: Auto huren in Schotland zonder kredietkaart
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2017, 13:03 »
Ik ben bang dat dat heel moeilijk gaat zijn.......... :nooo
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2017, 11:36 »
De enige keer dat ik geen credit card nodig had om een auto te huren was hier: http://www.arran-motors.com/car-rental.html
maar dat is al wat jaartjes geleden en moet maar net in je schema passen, en volgens mij kom je er ook het eiland niet mee af...

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2017, 20:31 »
......
Mijn visa optrekken bij de bank is opnieuw in beraad, maar was helaas de 1e keer geweigerd. Dat zou natuurlijk de beste oplossing zijn.

....
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt maar je kunt vanaf je bank geld storten op je creditcard zodat je weer ruimte hebt voor uitgaven.

Een van van mijn kaarten staat altijd ruim positief. Scheelt ook aan kosten bij opnames.

Dus storten. Als je geen geld op de bank hebt (maar dan zou het niet verstandig zijn om op vakantie te gaan, dan kun je je het gewoon niet veroorloven), dan leen je dat.