Auteur Topic: Dilemma Schotland  (gelezen 1119 keer)

Offline karen

• Schotland fan
Dilemma Schotland
« Gepost op: 01 mei 2017, 20:35 »
Hoi,
volgende maand hebben mijn vriend en ik (belg) 2 weken vakantie. We spelen al langer met het idee om eens naar Schotland te trekken en met de aankoop van een daktent lijkt dit ons de ideale bestemming.

Toch nog enkele vraagjes:
– De heen en terugrit:
Eurotunnel (120 € + 8u rit door Engeland)
Boot van Zeebrugge naar Hull (278€ + 5u rit) (terug voor 343€ op woe 14/06)
Boot van Ijmuiden naar Newcastle  (419€ + 3u rit) (terug voor 352€ op woe 14/06)

Mij lijkt de beste combinatie oprijden met de eurotunnel en terugkomen met de boot van Newcastle.
Voor 500€ zijn we dan in en uit Schotland met een dag extra door de nacht op de boot.
Zijn dit schappelijke prijzen of duur omdat we zo laat boeken? Best nu boeken of wachten tot week op voorhand in de hoop dat de prijzen zakken?

– De route:
Trossachs National Park & Loch Lomond : mogen we hier wildkamperen?
Glencoe – Fort William – Glenfinnan – Mallaig
Skye : minstens 3 nachten, The Cuillins en Portnalong staan al op de planning
Black Isle – Chanonry Point: langs onder via A89 via Loch Ness of langs boven A835?
Inverness snelste route via A9 of als we nog tijd over hebben via Tomintoul – Braemar
Cairngorms National Park
Edinburgh – Newcastle

Als ik zo op het forum zie lijkt dit wel te doen op 10 dagen en hebben we er een mooie rit opzitten.
Graag zou ik elke dag niet té grote afstanden afleggen en langs mooie wegen een idyllisch plekje vinden om de daktent op te zetten 'in 't wild'. Is dat realistisch of belanden we met zo 'n daktent gegarandeerd op een camping? Hoe zit het juist in de nationale parken en op Skye? Vond hier op het forum een blog ivm wildkamperen met de daktent en bleken nogal vaak op campings beland...

Alvast bedankt voor dit leerrijke forum, en kijk uit naar jullie tips!

Offline skye

• Schotland fan
Re: Dilemma Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 02 mei 2017, 19:39 »
Hai
de ferry van Newcastle wordt alleen maar duurder als je wacht.
bij Loch Lomond mag je niet meer wildkamperen
waarom Portnalong op Skye als ik vragen mag?

verder leuk rondje