Auteur Topic: 6 dagen rondreis  (gelezen 2113 keer)

Offline Nietepie

• Schotland fan
6 dagen rondreis
« Gepost op: 01 mei 2017, 09:56 »
Mijn vriendin en ik gaan in oktober dus naar Schotland. Ik ga de rondreis in elkaar zetten. Het enige wat mijn vriendin zeker wil zien is het meer van Loch Ness. Ik heb het volgende bedacht:

7/10   Aankomst rond het middaguur. Auto ophalen en de middag in Edinburgh doorbrengen en daar slapen.
8/10   Van Edinburgh naar Inverness via de Cairngorms National Park. 2 nachten in Inverness.
9/10   Rond Inverness. Misschien rondje naar noorden?
10/10 Van Inverness naar Portree. Hierbij wil ik langs de oostkant van Loch Ness rijden, want die schijnt mooier te zijn. 1 nacht
11/10 Van Portree  naar Fort William. 1 nacht
12/10 Van Fort William weer naar Edinburgh. 1 nacht
13/12 Weer naar huis

Is dit een beetje te doen? En wat moeten we zeker gaan bekijken? Vooral ten noorden/westen van Inverness zou ik graag willen horen wat we niet mogen missen.

Offline AntonE

• Schotland fan
Re: 6 dagen rondreis
« Reactie #1 Gepost op: 17 aug 2017, 17:43 »
wij willen dit in 3 weken doen

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 18 aug 2017, 17:58 »
Hoi Nietepie,

Je wilt wel veel doen in 6 dagen.... en het wordt heel veel in de auto zitten....

Ik weet niet, of je al je overnachtingen hebt geboekt, zo niet, dan zou ik er voor kiezen om een paar nachten in de buurt van Aviemore te verblijven. In deze omgeving is zoveel te zien en te doen.
Je kan van hieruit je rondje loch ness doen, een whiskystokerij bezoeken, lekker wandelen, een kasteel of ruïne bezoeken.

Met het rondje noorden, ben je wel een paar dagen zoet. Het zijn meestal smalle wegen en je kan er niet snel rijden.

Ik zou het eiland Skye bewaren voor een volgende vakantie....

Groetjes Toeter

Offline Nietepie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 aug 2017, 12:32 »
Bedankt AntonE en Toeter.

Ik heb dit bericht al enige tijd geleden gepost en niet echt reacties gehad, dus hebben mijn vriendin en ik samen overlegd wat we willen. We hebben gekeken naar de afstanden. De langste is tussen Edinburgh en Inverness. Daar staat zo'n 3 uur voor. Wij gaan uit van een dag van 9 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds, want dan wordt het al donker. Elke dag hebben we een hele leuke wandeling van 1 à 2 uur gepland (gevonden op Highlandwalks). Verder nemen we lunch, drinken en versnaperingen mee voor onderweg, dus dan hoeven we niet te kijken waar we wat kunnen eten. Beiden houden we van autorijden en willen daar gaan stoppen en/of nog wat rondwandelen, waar het ons mooi lijkt. Ook hebben we wat mensen gesproken die vertelden dat de Highlands sowieso heel mooi zijn en dat er zoveel plekken zijn die de moeite waard zijn. Wij weten wel dat het dan geen "diepte"-ervaring is, maar we kijken uit naar een gezellige, mooie roadtrip om in ieder geval kennis te maken met Schotland. En wie weet, in de toekomst dat we dan nog eens teug gaan om een gedeelte te gaan uitpluizen  :aye

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 28 aug 2017, 21:59 »
Why not!
Bij Inverness, Chanonry point voor de dolfijnen is echt een topper, Fairy Glen in Rosemarkie is een fijne wandeling als het niet regent, anders zal er veel modder zijn! Dunrobin castle vonden we ook heel leuk (1u rijden van Inverness). Drumnadrochit zal wel rustiger zijn in okt, hoe toeristisch ook, ik vind dit een leuke plaats!
Glencoe zeker ni vergeten!
De kleuren van de herfst zullen zeker prachtig zijn, vooral dan als er wat zon is!
Wou dat ik terug kon gaan!

Veel plezier!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 03 sep 2017, 16:34 »
Het is in oktober echt wel eerder donker dan 7 uur.
gaan jullie nou je oorspronkelijke rondje doen of toch iets inkorten. Ben wel benieuwd. Vind het ook heel ambitieus voor 6 dagen 😀
Veel pkezier in ieder geval. Wij gaan in oktober ook weer een weekje Cairngorms doen.

Offline Nietepie

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 03 sep 2017, 18:16 »
Hoi SnEm en Skye,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even gekeken naar Chanonry Point, Fairy Glen en Dunrobin Castle. Moet te doen zijn als we een hele dag hebben en 2 nachten overnachten in Inverness. Drumnadrochit slaan we zeker niet over op weg van Inverness naar Portree  :hypocriet En ja Skye, we houden ons toch maar aan de genoemde route. En we hebben ook wel begrpen dat het veel in weinig tijd is, maar we gaan gewoon genieten van wat er op ons pad komt. Enne....mocht het toch eerder donker zijn dan 7 uur, rijden we eerder naar onze overnachtingsplaats, waar we dan heerlijk de pub in duiken  :drinky

Offline Nietepie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 04 sep 2017, 10:28 »
Er is toch een kleine aanpassing in de route. De laatste nacht Edinburgh is een nacht in Callander geworden  :hypocriet

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 04 sep 2017, 19:03 »
Succes dan 😀😀😀
even handig om te weten voor Chanonry point, zoek even op internet de getijden op,beste kans om dolfijnen te zien heeft te maken met het tij. Ben ff kwijt hoe het zit maar dat is wel te vinden op internet.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 04 sep 2017, 19:05 »
Oh ja, als je nog een rondje noord gaat doen, skip het hele noorden, concentreer je op richting Ullapool, vooral langs de westkust edn mooie route.