Auteur Topic: Goedkoop een auto huren in Edinburgh  (gelezen 3129 keer)

Offline Nietepie

• Schotland fan
Goedkoop een auto huren in Edinburgh
« Gepost op: 10 apr 2017, 11:51 »
Mijn vriendin en ik gaan van zaterdag 7 oktober t/m vrijdag 13 oktober naar Schotland en willen daar ook wat rond rijden. We gaan met het vliegtuig naar Edinburgh en kijken daar rond. Dan willen we vanaf maandagochtend t/m donderdag of vrijdagochtend een auto huren. Wel een automaat. Nu weten we dat dat duurder is, maar waar kunnen we dan het beste die auto huren. Ik heb het idee dat het duurder is om de auto in de stad te huren dan op het vliegveld. En moeten we vooraf bespreken of zouden we gewoon ter plekke die auto kunnen huren? En wat is de betrouwbaarste autoverhuurder?

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
Re: Goedkoop een auto huren in Edinburgh
« Reactie #1 Gepost op: 10 apr 2017, 13:52 »
Ik heb laatst een auto gehuurd op Edinburgh Airport met Europcar. Ik ben altijd erg tevreden met Europcar, ze hebben soms goede deals en meestal krijg je een upgrade. Ze werken samen met Easyjet, dus als je via de Easyjet website reserveert krijg je ook korting. En je hoeft niet met Easyjet te vliegen om via hun website een auto te huren.

Je kan ter plekke huren, maar als je geld wilt besparen dan kan je beter van te voren boeken.
Zorg er wel voor dat de naam op de creditcard waarmee je betaald overeenkomt met de naam op de rijbewijs van de bestuurder. Anders krijg je de auto niet mee.

Arnold Clark is ook een goed verhuurbedrijf, maar vaak een beetje duurder, tenzij ze een of andere aanbieding hebben (huur 5 dagen voor de prijs van 3, ofzo). En je krijgt niet altijd een upgrade.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes,
Caroline 
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline Nietepie

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 apr 2017, 08:11 »
Dank je voor je reactie. Ik ben natuurlijk meteen gaan checken bij Europcar, maar ze zijn echt te duur met een automaatje voor 4 dagen. Bijna 400 euro. Ik heb zelfs een paar keer gecheckt, via Easyjet.com en andere sites, maar Europcar is dus 1 van de duurste autoverhuurders.

Heeft iemand ervaring met Easirent?

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #3 Gepost op: 11 apr 2017, 20:17 »
De laatste jaren boek ik bij Rentalcars.com. Weet niet hoe dat in Schotland gaat want ik ga daar met mijn eigen auto naar toe. Nooit problemen gehad behalve dat ze altijd bij het afhalen zeuren over extra verzekeringen of upgrade, afkopingen en zo. Daar wel bij opletten je bent zo een bedrag verder. Maar dat had ik ook voordat ik bij rental cars boekte. Eigenlijk is het een gewone vergelijkingssite.
Vroeger vond ik AVIS top maar met anderen had ik dan weer goede ervaringen het hangt van de vestiging af denk ik. Daarom neem ik meestal de goedkoopste maar ik moet de naam wel kennen anders pak ik een ander.

http://www.rentalcars.com/SearchResults.do?enabler=&country=Verenigd+Koninkrijk&doYear=2017&distance=10&ftsEntry=1472171&city=Edinburgh&driverage=on&doFiltering=false&dropCity=Edinburgh&dropFtsType=A&ftsAutocomplete=Edinburgh+luchthaven+(EDI)%2c+Edinburgh%2c+Verenigd+Koninkrijk&driversAge=30&dropFtsAutocomplete=Edinburgh+luchthaven+(EDI)%2c+Edinburgh%2c+Verenigd+Koninkrijk&dropFtsLocationName=Edinburgh+luchthaven+(EDI)&fromLocChoose=true&filterTo=1000&dropLocationName=Edinburgh+luchthaven+(EDI)&dropCountryCode=gb&ftsType=A&doMinute=0&countryCode=gb&puYear=2017&ftsLocationSearch=36736&dropFtsSearch=L&locationName=Edinburgh+luchthaven+(EDI)&puMinute=0&ftsInput=edin&doDay=13&searchType=&filterFrom=0&coordinates=55.9493%2c-3.36226&puMonth=10&travelReason=Leisure&dropLocation=36736&dropFtsInput=edin&doHour=10&dropCountry=Verenigd+Koninkrijk&dropCoordinates=55.9493%2c-3.36226&ftsLocationName=Edinburgh+luchthaven+(EDI)&ftsSearch=L&puDay=7&dropFtsLocationSearch=36736&puHour=10&location=36736&dropFtsEntry=1472171&doMonth=10&filterName=CarCategorisationSupplierFilter

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 11 apr 2017, 20:24 »
Aanvulling: Het aangewezen model zegt helemaal niks. Ik heb nog nooit de auto gehad die op het voorbeeld stond. Maar qua model was het altijd wel goed. Dat risico is wel wat groter als je model koekblik kiest. En Ja de airport is meestal goedkoper omdat daar meer concurrentie is. Het is daar ook meer lopende band werk dus gaan ze akkoord met elk krasje dat je eventueel aangeeft. Neem de tijd, zij hebben die niet.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 11 apr 2017, 20:39 »
Dank je voor je reactie. Ik ben natuurlijk meteen gaan checken bij Europcar, maar ze zijn echt te duur met een automaatje voor 4 dagen. Bijna 400 euro. Ik heb zelfs een paar keer gecheckt, via Easyjet.com en andere sites, maar Europcar is dus 1 van de duurste autoverhuurders.

Heeft iemand ervaring met Easirent?
Het zijn dagkoersen. Soms in een andere periode zijn ze dan weer goedkoper. Daarom is een vergelijkingssite handig. Easirent ken ik niet, ik zou zeggen lees de recensies of google eens de naam om er meer van te weten te komen.

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 13 apr 2017, 20:19 »
De laatste keer dat we op E'burgh vlogen hebben we via easirent gehuurd... auto was prima, maar zij liggen wel helemaal aan andere kant van vliegveld en dus niet bij de verhuurder vlak bij de aankomsthal.... je wordt er met een speciale bus heen gebracht...

Offline Nietepie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 21 apr 2017, 09:41 »
Iedereen bedankt voor de reacties. Het is en blijft even goed zoeken, maar uiteindelijk ben ik dus bij Rentalcars.com uitgekomen. Mijn vriendin en ik gaan dan heerlijk een paar dagen toeren  :sunny:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 21 apr 2017, 09:47 »
Heel veel plezier samen  :bagpipe
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Momilo

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 09 jun 2017, 21:51 »
Waar hebben jullie  nu uiteindelijk voor gekozen dan?
Ik ga namelijk een week later helemaal alleen en wil ook graag een kleine automaat. Maar lees over easirent niet heel veel goeds.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 10 jun 2017, 09:36 »
Waar hebben jullie  nu uiteindelijk voor gekozen dan?
Ik ga namelijk een week later helemaal alleen en wil ook graag een kleine automaat. Maar lees over easirent niet heel veel goeds.
Rentalcars.com zoals ik hem heb gesuggereerd. Dat is een soort vergelijkingssite. En dan kan je nog kiezen, je hoeft easirent niet te kiezen. En de prijzen fluctueren zo snel dat automatisch volgen geen zin heeft. Net als met vliegtickets, in de gaten houden en op een gegeven moment happen. Kan zomaar ineens veranderen.

Offline Nietepie

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 16 jul 2017, 20:35 »
Vandaag een auto gehuurd via Ryanair Car Hire. Scheelde echt enorm in de prijs. Zelfs inclusief een eigen risico dekkende verzekering. Dat wordt dus zonder zorgen een rondje Highlands   ;)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 03 aug 2017, 07:26 »
De laatste jaren boek ik bij Rentalcars.com. Weet niet hoe dat in Schotland gaat want ik ga daar met mijn eigen auto naar toe. Nooit problemen gehad behalve dat ze altijd bij het afhalen zeuren over extra verzekeringen of upgrade, afkopingen en zo. Daar wel bij opletten je bent zo een bedrag verder. Maar dat had ik ook voordat ik bij rental cars boekte. Eigenlijk is het een gewone vergelijkingssite.
Vroeger vond ik AVIS top maar met anderen had ik dan weer goede ervaringen het hangt van de vestiging af denk ik. Daarom neem ik meestal de goedkoopste maar ik moet de naam wel kennen anders pak ik een ander.

Misschien moet ik er nog eens over nadenken want ik zie een artikel voorbijkomen wat het allemaal wel nuanceert. Ik heb het nooit meegemaakt maar ook nooit schade gehad (bij rental cars niet weleens gebeurd) dus is dat niet raar.

Maar op grond hiervan zou ik het misschien nu anders doen omdat ik ervan uitging dat de tussenpersoon alleen een soort provisie kreeg en dat daarmee de kous af was. Dit verhaal suggereert iets anders.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/huurauto-op-vakantie-lees-onze-elf-tips/