Auteur Topic: Tarieven dfds  (gelezen 2913 keer)

Offline Haras

• Schotland fan
Tarieven dfds
« Gepost op: 07 jan 2017, 09:38 »
Ik ben me weer aan het orienteren op de overtocht in mei/juni met dfds. Waar ik vorig jaar nog voor €550 boekte, moet ik nu voor hetzelfde in dezelfde periode €800 betalen op dit moment. Hoezo vroegboekkorting? En vorig jaar kon je via Anwb, house of britain bv. Korting krijgen. Ik heb geinformeerd, maar het ziet ernaar uit dat dat dit jaar ook niet meer kan.
Het is niet mijn bedoeling de discussie weer op te rakelen dat je dfds links moet laten liggen en voor een andere overtocht moet kiezen. Ons is het al die jaren goed bevallen en de beste optie.

Volgens mij heb ik vorig jaar in februari geboekt, misschien gaat dan de vroegboekkorting pas in :laughing7:

Offline klinki

• Schotland fan
Re: Tarieven dfds
« Reactie #1 Gepost op: 07 jan 2017, 12:14 »
Wij hebben geboekt in December voor 3 personen en auto met caravan 6 meter totaal.
Dat kostte ons 650 euro retour incl hut met zeezicht met vroegboek korting.
Maar wij hebben wel vaak gekeken en soms was de prijs iedere keer anders.

Groet klinki.

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 07 jan 2017, 17:40 »
Welke periode ga je dan klinki?
& met z'n hoevelen gaan jullie Haras?
& de zgn vroegboekkorting zag ik laatst voorbij komen als geldig tot 15 januari?
MVG,
---Perer.

Offline klinki

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 07 jan 2017, 18:05 »
Wij gaan de eerste 3 weken van juli.

Groet klinki.

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 jan 2017, 18:48 »
Peter, wij gaan met 2 personen met een camper. Vorig jaar precies hetzelfde. De vroegboekkortingscode van 15% heb ik al ingevoerd maar dan nog komt het voor ons op  €750. Via de engelse site is het boven de €800. Helpt dus ook niet.
Ik snap er niets van vorig jaar heb ik ook in januari geboekt, ik vind het verschil van €200 erg groot t.o.v. vorig jaar.  Balen!

Offline klinki

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 07 jan 2017, 19:01 »
Is een camper dan toch duurder dan een caravan. Misschien is het de hoogte. De caravan is 2.60 hoog.

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 07 jan 2017, 20:17 »
Dat is inderdaad zo, maar dat verklaart nog niet waarom het nu zoveel duurder is als vorig jaar toen we met dezelfde camper gingen.

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 07 jan 2017, 20:21 »
 Houd je wel rekening mer feestdagen zoals hemelvaart & pinksteren Haras? - & de eventuele bijpassende schoolvakanties? Ook altijd een mooie gelegenheid om wat meer te vragen >:(

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 07 jan 2017, 22:17 »
Is allemaal niet aan de orde, heb ik nagekeken......

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 09 jan 2017, 16:11 »
Wat mij opviel bij mijn boeking met P&O was dat ik veel voordeliger uitwas door eerst een heel basic ticket te selecteren (de meest goedkope optie met binnenhut en zonder eten) en dan handmatig later in het proces de hut en maaltijden te upgraden. Dat scheelde me 50 euro in vergelijking met als ik de standaard optie meteen had geselecteerd, met als enige verschil 30 minute Wifi en geen (gedeeltelijk) geld terug bij annuleren - maar ik kan best zonder 30 minuten trage scheepswifi en annuleren ga ik toch niet - als annuleren wel nodig is dekt mijn reisverzekering dat.
Wie weet kan dat bij DFDS ook, een beetje spelen met de opties?

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 09 jan 2017, 19:03 »
Ga ik nog proberen Sas

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 10 jan 2017, 00:57 »
Misschien DFDS zelf even bellen en vragen hoe 't zit? Wellicht komt de korting dan alsnog los? Of een tip voor een gunstiger boekingstijdstip?

Of zou Brexit inmiddels invloed kunnen hebben? Ik opper maar iets...  :dontknow:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 14 jan 2017, 17:07 »
Uiteindelijk toch geboekt bij P&O, Rotterdam-Hull. Scheelde bijna de helft met dfds. Nu ben ik €430 kwijt voor alles, bij dfds bijna €800. Ondanks de  250 km extra heen en weer is dat voor ons toch gunstiger. Ik vind dfds er niet klantvriendelijker op geworden, alle kortingsmogelijkheden via Anwb en NKC e.d. zijn vervallen. Naar mijn idee prijzen ze zich langzamerhand toch wat uit de markt. Wij gaan ons verheugen op Orkney o.a. dit jaar!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 15 jan 2017, 12:43 »
Heel veel plezier, Haras! Wat een prachtig vooruitzicht...  :drunken_smilie:

Je hebt de serie op BBC2 met Nigel Oliver onlangs natuurlijk weer met een slabbetje om zitten bekijken ter voorbereiding?
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 15 jan 2017, 16:06 »
Nee helaas kunnen wij BBC 2 niet ontvangen..... :-\