Auteur Topic: Strand #8# (geraden door Petra)  (gelezen 6673 keer)

Offline Hebrides

• Schotland fan
Re: Strand #8#
« Reactie #50 Gepost op: 26 feb 2017, 12:20 »
Bay of Skaill
Gefeliciteerd Petra, dat is goed!
De baai is natuurlijk bekend door Skara Brae. Hierbij een paar foto's.

Offline Haras

• Schotland fan
Re: Strand #8# (geraden door Petra)
« Reactie #51 Gepost op: 26 feb 2017, 12:37 »
Gefeliciteerd Petra!

Hebrides: wij gaan dit jaar naar Orkney, heb je nog aanraders? Zijn jullie ook doorgegaan naar Shetland?

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #52 Gepost op: 26 feb 2017, 12:53 »
Hebrides: wij gaan dit jaar naar Orkney, heb je nog aanraders? Zijn jullie ook doorgegaan naar Shetland?
Haras, nog mijn complimenten omdat jij de eerste was die bij de antwoorden, eindelijk,  'de oversteek' naar Orkney maakte :icon_thumleft:
Ik ben afgelopen jaar voor het eerst naar Orkney geweest, maar niet naar Shetland, dat lijkt mij ook nog wel eens mooi. Gaan jullie dat wel doen?
Voor wat betreft tips zou ik vooral zeggen trek er genoeg tijd voor uit. Ik was er zes dagen maar dat vond ik achteraf te kort.
Van de bekende prehistorische plekken op Mainland vond ik Maeshowe erg de moeite waard. Je kunt deze grafkelder alleen bezoeken met een gids en daarvoor moet je aan de overkant van de weg kaartjes kopen. Verstandig is het om dat bv. een dag eerder te doen, want ze raken nog wel eens uitverkocht.
Verder vond ik een wandeling langs de kust bij Yesnaby zeer de moeite waard (zie hieonder een foto van Yesnaby Castle).
Als laatste tip: kies voor de heen- en terugweg een verschillende ferry route.

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #53 Gepost op: 26 feb 2017, 13:14 »
Ja, ik kreeg een eilandgevoel bij de foto in combinatie met de grijze huizen, vandaar Orkney.

Wij gaan inderdaad naar Orkney en laten het er van af hangen hoe leuk we het daar vinden of we doorreizen naar Shetland. Misschien doen we dat ook wel een andere keer vanaf Aberdeen. Volgens mij zijn er veel mooie wandelingen te maken op de diverse Orkney-eilanden, en dat is wel ons ding. Ik zag op walkhighlands.com al genoeg staan.
Dank vast voor je tips!

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 26 feb 2017, 13:22 »
 :hello2: Kom ik tenminste voor in de lijst van 2017.

Ik kon het gras op de foto niet plaatsen, dat ik wist dat Melvich beach sowieso niet goed was, want daar is een hele duinenrij en geen gras met stenen aan de zeekant. Freswick bay ben ik alleen langs gereden dat dat was een gok.

Op het mainland van Orkney heb je wel een aantal van die zandstroken met stenen en gras  langs de weg, dat ik ging wat googlen voor een naam en kwam toen een  foto met herkenbare achtergrond tegen.
Dat ik zelf daar ook heb gestaan, maar het zo even niet herkende vergeet ik maar even  :laughing7:

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #55 Gepost op: 26 feb 2017, 13:28 »
Petra, Toppy, en van harte  :hello2:
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #56 Gepost op: 21 mrt 2017, 14:02 »
Wel een late reactie (we waren op vakantie tot gisteren), maar alsnog gefeliciteerd met je puntje, Petra  :icon_thumleft:

En bedankt voor de mooie foto's, Hebrides.  :drunken_smilie:

Skara Brae is mooi en Maeshowe intrigerend, dat vond ik al als kind. Wie weet zie ik het ooit 'in het echt'...
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken